آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2 صفحه

ایران چه نقشه‌ای برای اسرائیل کشیده است؟

برخی شبکه‌های خبری آمریکا جمعه ۲۴ فروردین به نقل مقامات اطلاعاتی این کشور خبر داده‌اند که ایران تجهیزات نظامی خود از جمله یکصد موشک کروز و شمار قابل توجهی پهپاد را برای تدارک حمله احتمالی علیه اسرائیل در داخل کشور جا‌به‌جا کرده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا و یک منبع اطلاعاتی نیز به سی‌ان‌ان گفتند، ایالات متحده احتمال می‌دهد ایران به طور مستقیم به اهدافی در داخل اسرائیل حمله کند و ممکن است نیرو‌های نیابتی ایران نیز در این حملات مشارکت داشته باشند. احتمال دارد ایران علاوه بر داخل اسرائیل، به اهدافی در نقاط مختلف منطقه نیز حمله کند.

اکنون جهان به وقت ایران زندگی می‌کند!

آیا ما شاهد فرود موشک‌ها و پهپاد‌هایی خواهیم بود که مستقیما از خاک ایران علیه اهدافی در اسرائیل پرتاب می‌شوند؟ اگر این درست باشد ابعاد حمله چه اندازه خواهد بود؟ پاسخ اسرائیل به آن چه خواهد بود؟ آیا شاهد حمله پهپاد‌های اسرائیلی به اهدافی در داخل خاک ایران خواهیم بود؟

نوع انتقام ایران از اسرائیل

نشست قاهره در تصمیم ایران نقشی موثر و تعیین کننده دارد. البته بعید است که ایران هیچ واکنشی نشان ندهد و به احتمال زیاد، واکنش نشان خواهد داد. واکنش ایران نسبت به رفتار‌های اخیر اسرائیل چند لایه‌ای خواهد بود. این اقدامات چند لایه‌ای می‌تواند شامل حملات نیرو‌های نیابتی، حملات سایبری و فعالیت‌های حوزه جهانی باشد. اسرائیلی‌ها در بسیاری از نقاط جهان منافعی دارند که ایران می‌تواند هدف قرار دهد.

چرایی تور منطقه‌ای «امیر عبداللهیان»

ایران می‌تواند با ظرفیت‌های ژئوپلیتیک خود که بار‌ها و بار‌ها نادیده گرفته شده است، در شکل دهی یک آتش بس در منطقه تاثیر گذار باشد. معتقدم نقش صلح آمیز ایران در شکل گیری آتش بس موضوع مهم و اتفاقا امکان پذیری است. در حال حاضر به نظر می‌رسد که حماس انتظار داشت بعد از این حجم ضربه خوردن، به عنوان برنده این جنگ، شناخته شود و بخش زیادی از درخواست‌های حماس نیز محقق شود؛ خواسته‌هایی مثل برگشت کامل اسرائیلی‌ها داخل خاک خودشان و بازسازی غزه. اما اسرائیل کاملا برعکس فکر می‌کند و معتقد است تا زمانی که مبنای کار حماس نابود کردن اسرائیل است، این جنگ ادامه خواهد داشت. ۷۰ سال است که جنگ‌های اسرائیلی‌ها با اعراب به نتایجی رسیده که تا حد زیادی به نفع اسرائیل است.