bato-adv
bato-adv

ويژه برنامه شهرداری برای استاد کسایی

مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد که این مرکز به مناسبت اربعین استاد کسایی برای وی تدارک برنامه دیده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد که این مرکز به مناسبت اربعین استاد کسایی برای وی تدارک برنامه دیده است.

سید عباس سجادی؛‌ مدیرعامل شرکت نغمه شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیر بخش موسیقی این سازمان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مرگ استاد حسن کسایی؛ استاد بی‌همتای نی ایران ضایعه‌ای عظیم برای هنر موسیقی ایران است ان هم در دورانی که یک سری اتفاقات ناخوشایند برای موسیقی سنتی در حال رخ دادن است.

وی افزود: اتفاقات خوبی برای موسیقی سنتی ایران نمی‌افتد. موسیقی سنتی ایران در دورانی به سر می‌برد که دچار کم‌لطفی شده‌ است.

وی ادامه داد: استاد حسن کسایی نی را با سبکی خاص می‌نواخت و بدون شک از زمره کسانی بود که در نواختن نی صاحب مکتب بود. وی ساز نی را از سازی که صرفا برای چوپانان مورد استفاده بود به سازی جهانی رساند و آن را به تمام دنیا معرفی کرد.

سجادی در مورد برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توضیح داد: شرکت نغمه شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مقارن با اربعین این استاد بزرگوار و فقید موسیقی ایران ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است که با حضور خانواده ایشان و با نمایش مستندی در مورد این استاد بزرگوار خواهد بود.
 

منبع: فرادید
مجله خواندنی ها
مجله فرارو