bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۶۲۴۸

13ماه زندگی زیرزمینی مردی که خواستگار همسرش را کشت

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۱
مرد جوان که خواستگار همسرش را با ضربه های کارد به قتل رسانده بود، پس از 13 ماه زندگی زیرزمینی شناسایی و دستگیر شد.

ساعت 10 و 30 دقیقه 27 مرداد سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، وقوع یک فقره درگیری در خیابان مالک اشتر به کلانتری108 نواب اعلام شد.

در بررسی های به عمل آمده مشخص شد فردی به نام "بیژن . خ" 36ساله با فردی به نام "سعید. ف" 46 ساله درگیر شده که به علت اصابت ضربات چاقو به قتل رسیده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره دهم و آغاز تحقیقات مشخص شد که متهم متواری به همراه همسرش و جهت درمان ناراحتی قلبی همسر خود، به تهران ـ بیمارستان میلاد مراجعه کرده بودند. زمانی که قصد داشته تا پس از انجام اقدامات درمانی به شهرستان بازگردد، در مقابل در منزل پدرزنش با مقتول درگیر می شود. در زمان درگیری، سعید چندین ضربه چاقو به سینه و قفسه سینه مقتول وارد و پس از آن، از محل متواری می شود.

در تحقیقات صورت گرفته جهت مشخص شدن انگیزه جنایت مشخص شد که چند سال پیش "سعید . ف" – متهم- به همراه اعضای خانواده اش در یکی از شهرستان های شمال غرب کشور سکونت داشته که پسر وی به نام محمود با مراجعه به مغازه مقتول، به عنوان شاگرد مشغول به کار شده اما پس از گذشت مدتی، به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا می کند. همین موضوع باعث می شود تا مقتول، به بهانه اطلاع دادن موضوع اعتیاد محمود به خانواده اش، با اعضای خانواده ی وی ارتباط و تماس پیدا کند.

با اطلاع "سعید . ف" از موضوع ارتباط مقتول با اعضای خانواده اش، اختلاف شدیدی میان سعید و همسرش ایجاد و باعث می شود تا آن دو پس از شدت گرفتن اختلافات، تصمیم به متارکه گرفته و همین موضوع باعث زندگی جداگانه آنها از یکدیگر می شود.

در حالیکه مقتول قصد داشته تا پس از متارکه سعید از همسرش با همسر وی ازدواج کند، آنها - سعید و همسرش- از متارکه منصرف شدند. سعید و خانواده اش، برای ادامه زندگی، به شهرهای شمالی کشور رفته و در ساری ساکن می شوند. پس از گذشت مدتی و به علت تشدید ناراحتی قلبی همسر سعید، سعید به همراه همسرش 26 مرداد سال 90 به تهران آمده تا فردای آن روز جهت معاینه و انجام اقدامات درمانی به بیمارستان میلاد مراجعه کنند. پس از بازگشت آنها از بیمارستان و در مقابل در منزل پدر زن سعید و در حالیکه همسر سعید در خانه حضور داشته، میان متهم و مقتول درگیری ایجاد می شود که منجر به قتل بیژن و متواری شدن سعید می شود.

در شرایطی که متهم پس از ارتکاب جنایت از تهران متواری شده و اعضای خانواده اش نیز منکر هرگونه اطلاع از وی بودند، کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم به دفعات اقدام به تغییر مخفیگاه خود در شهرهای مختلف کشور کرده و طی این مدت در شهرهای مختلف ساری، تهران، میانه، اردبیل و... زندگی مخفیانه داشته است. اما با وجود زندگی مخفیانه متهم، سرانجام کارآگاهان در ظهر 27 شهریور امسال موفق به دستگیری وی در میدان آریاشهر تهران شده که با انتقال متهم به اداره دهم و آغاز تحقیقات، وی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

با انتقال متهم به اداره دهم، او در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت: پس از بازگشت از بیمارستان، به منزل پدرزنم مراجعه کرده تا به همراه همسرم و پس از برداشتن وسایل به شهرستان بازگردیم. در حالیکه همسرم به داخل منزل پدرش رفته بود، من نیز با پیدا کردن محلی برای پارک خودرو به سمت در منزل پدرزنم رفته اما به علت خراب بودن آیفون منتظر ماندم تا همسرم در را باز کند. ناگهان سایه ای را در پشت سر خود احساس کردم. بلافاصله به پشت سر خود نگاه کرده و بیژن را دیدم که قصد داشت با یک چوب دستی مرا مضروب کند. در حالیکه با بیژن درگیر شده بودم، توانستم در یک لحظه چوب را از دست بیژن خارج کرده اما او ناگهان چاقویی را از کمرش بیرون آورد و به سمت من آمد اما دوباره توانستم در یک فرصت مناسب چاقو را نیز از او گرفته و این بار و در حالیکه چوب دستی به دست بیژن افتاده بود، با چاقو چندین ضربه به سینه و شکم وی زده و همزمان با حضور همسرم در مقابل در منزل، چاقو را بر روی زمین انداخته و به سرعت از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ  با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم ، قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
منبع: فرادید
مجله خواندنی ها
مجله فرارو