bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۳۳۹۲۴

همه چیز نور دارد

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۱



غلامعلی رجائی در وبسایتش نوشت: 

" یک بار یکی از آقایان که مدتی محضر یکی از بزرگان را  هم درک کرده بود، خدمت آقای انصاری همدانی رسید و گفت: آقا من واصل شدم و نور خدا را همراه خود می‌بینم. آقا به ایشان  فرمود: خصوصیات آن نور را بگو. او هم توضیحاتی داد.

آقا  فرمود: اگرچه این‌ها همه انوار خدا هستند، ولی این نور خدا نیست بلکه نور وضوی توست که در ابتدای راه برای آدم پیدا می‌شود. برای ایشان باطن خیلی آشکار بود. می‌فرمودند: همه چیز نور دارد اگر نورش در آن شخص باشد، حقیقت دارد و گر نه مدعی است."
(سوخته، در سیر وسلوک آیت الله محمدجوادآقاانصاری همدانی  ص 79) به نقل از علی محمود حقیقی 


این همان انصاری همدانی است که عارف واصل مرحوم حاج میرزا اسماعیل دولابی در باره اولین دیدار خود با او می گوید:

 وقتی ایشان با جمعی از اطرافیان خود درمسیرمشهد از همدان به تهران آمد مرا شکار کرد!

ماجرای شکارحاج میرزا اسماعیل هم توسط ایشان بسیارشنیدنی است که دریادداشتی در باره آقای دولابی در سال گذشته به آن پرداخته ام.

از خدا بخواهیم به دعای ولی ما حضرت مهدی علیه السلام یکی از این صیادهای حرفه ای اش را  که در اختیار ایشان هستند و او صیاد این صیادهاست! هم به سراغ ما بفرستد.

باید شکار اولیای خدا شد. موسی را خدا به دست صیادی مثل خضرسپرد تا او را که خود معلم شریعت خلق بود، درس معرفت وطریقت بیاموزد.

ماجرای عرفانی خضر و موسی در قرآن بسیارشنیدنی وخواندنی است.

آنان که پای طلب در این عرصه دارند می توانند به سایت اهل ولاء و بیانات دوست فاضل و ارجمندم جناب آقای مهندس طیب در این باره مراجعه فرمایند.

به اصل مطلب برگردیم. بسیاری از ما از حقایق اطرافمان غافلیم.از امروز که وضو می گیریم مواظب نوری باشیم که در ازای آن به ما عنایت می شود.حالا می شود فهمید علت اینکه این همه بر دائم الوضو بودن تاکید می شود چیست.

اخیرا در روایتی دیدم پیامبر عزیز ما که صلوات خدا بر او باد وقتی از بستر بیدار می شدند این دعا را در روز جدیدی که آغاز کرده بودند می خواندندکه:

اللهم اجعل لی نوره و هداه

خدایا نور وهدایت این روز را برای من مقرر گردان.یعنی که هر روزی نوری دارد که باید آن را از خدا خواست.

آیات الهی در قرآن هم هرکدام نوری دارند. 

به کربلایی کاظم اراکی که سوادی نداشت تفضلی شد که آیات قرآن را از غیر قرآن تشخیص می داد. برای امتحان او بعضی عبارات عربی را بین آیات قرآن جا داده و از او خواستندآیات قرآن ر ا در بین آن سطور به آنها نشان بدهد.

وی به درستی آیات را نشان داد و تعجب همگان را برانیگخت. وقتی به او گفتند: شما که سواد نداری چگونه آیات قرآن را از جملات عربی دیگر غیر قرآنی تشخیص می دهی؟ گفته بود: آیات قرآن نوری با خود دارند که کلمات عربی غیر قرآنی این نور را ندارند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو