bato-adv
کد خبر: ۱۳۴۷۱۸

امیر جعفری: از انصار حزب‌الله تقاضا میکنم تحصن کنند/ اختیار اجرای "ترن" با خانواده شهداست

امیر جعفری ضمن تقاضای همیاری از انصار حزب‌الله برای اجرای نمایش «ترن» گفت: به نظر من شما مسئولان در مورد «ترن» تصمیم نگیرید، اینجا دیگر اختیار اجرای این نمایش با خانواده شهداست زیرا یک مسئله ملی در میان است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۱
امیر جعفری ضمن تقاضای همیاری از انصار حزب‌الله برای اجرای نمایش «ترن» گفت: به نظر من شما مسئولان در مورد «ترن» تصمیم نگیرید، اینجا دیگر اختیار اجرای این نمایش با خانواده شهداست زیرا یک مسئله ملی در میان است.

امیر جعفری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با فارس، در خصوص اتفاقاتی که برای نمایش «ترن» رخ داده اظهار داشت: واقعا یک تقاضا از گروه انصار حزب‌الله دارم که اگر برای فیلمی به مقابل وزارت ارشاد و یا هر جایی دیگر می‌روند، یک بار هم بیایند به خاطر نمایش «ترن» که با موضوع دفاع مقدس است،‌ تحصن کنند که آقا بگذارید این نمایش اجرا برود.

 آقایان نوباوه و مطهری بیایند و در مورد نمایش «ترن» قضاوت کنند
وی افزود: یک گروهی که قدرت دارد، بیاید و از ما برای اجرای این نمایش دفاع کند. بیایند کار ما را ببینند و اگر بد بود و مغایر با شئونات اسلامی و عدول از خط قرمزها بود، بازیگری را کنار می‌گذارم. 

از نمایندگان مجلس (آقایان نوباوه و مطهری) که دغدغه کارهای هنری را دارند، می‌خواهم که بیایند و نمایش «ترن» را ببینند، اگر بد بود من به عنوان اولین نفر به دنبال شغل دیگری می‌روم.

حذف بخش شهرام حقیقت‌دوست حذف درخشان‌ترین اپیزود نمایش بود/دست‌هایی پشت پرده است
بازیگر نمایش «درس» در خصوص حذف اپیزودی که شهرام حقیقت‌دوست در آن حضور داشت گفت: احتمالا بحث سلیقه‌ای است، من واقعا نمی‌دانم، دوست دارم یک نفر گروه ‌ما را قانع کند که چرا اپیزود فرزند شهید حذف می‌شود و اپیزودهای دیگر شاید تیزتر هستند، حذف نمی‌شوند. ناراحتم زیرا درخشان‌ترین اپیزود نمایش «ترن» حذف شد که نباید این اتفاق می‌افتاد.

جعفری ادامه داد: من در کل فکر می‌کنم به قول فوتبالیست‌ها دست‌هایی پشت پرده است که هزینه‌های هنگفت‌تری به گروه‌های دیگر می‌دهند اما نمایش آنها با اقبال مواجه نمی‌شود. بعد حالا ما که هیچ ادعایی هم نداریم و می‌آییم تا یک کار خوب را تولید کنیم، به دوستان برمی‌خورد.

از انصار حزب‌الله و کمیسیون فرهنگی تقاضای حمایت از نمایش «ترن» را دارم/ برای اجرای «ترن» تحصن لازم است
وی با اشاره به اینکه چرا نباید در کشورم خودم از شهدا بگویم،‌ گفت: تنها تقاضایم از گروه انصار حزب‌الله، کمیسیون فرهنگی مجلس این است که آقا فقط نگوییم فلان فیلم و تئاتر را برداریم، یک بار هم دفاع کنند و بگویند این نمایش باید باشد؛ چرا در ممکلت خودمان نباید از شهدا و جانبازان حرف بزنم، این حق من است.

خانواده شهدا و جانبازان باید برای اجرای نمایش «ترن» تصمیم بگیرند
جعفری با بیان اینکه نقشی که در «ترن» بازی می‌کنم متاثر از اعتقادات شخصی‌ام است، خاطرنشان کرد: با صداقت می‌گویم که می‌خواهم ادای دین کنم. شوخی نیست که یک انسان پای خود یا جانش را برای کشورش داده است.

وظیفه‌ام ادای دین است و چون بازیگرم از طریق شغلم این کار را انجام می‌دهم. به نظر من شما آقایان نباید در مورد «ترن» تصمیم بگیرید، خانواده شهدا باید بگویند این نمایش باشد یا نباشد. اینجا دیگر اختیار با خانواده شهداست.

این کار سلیقه‌ای نیست یک مسئله ملی است. اجرای ما باید براساس نظر خانواده شهدا و جانبازان باشد؛ اگر بد بود دستشان می‌بوسیم و می‌گوییم ببخشید.

چرا در سینما و تئاتر اثر موفق در مورد دفاع مقدس کم داریم؟
بازیگر نمایش «ترن» بیان داشت: مشکل من این است که چطور می‌شود که کارهایی با موضوع دفاع مقدس در کشورها با مشکلات روبرو است. الان سینما هم دچار این مشکل است. سالهاست که یک فیلم دفاع مقدسی خوب نداشتیم.

واقعا آدم فکر می‌کند یک دست‌هایی پشت پرده است، نمی‌دانم چرا نمی‌توانیم در مملکت خودمان حرف شهدا را بزنیم، ما این‌قدر باز هستیم که گروه انصار حزب‌الله، کمیسیون فرهنگی مجلس و خانواده شهدا می‌توانند بیایند و در مورد کار «ترن» قضاوت کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
خدا رحم کنه تا حالا فقط در مخالفت با فیلم ها سروصدا می کردن حالا باید در موافقت با تاترها و فیلم ها هم تحصن کنن البته خب این گروه ها ظاهرا دغدغه دیگه ای که ندارن می تونن حالا حالاها از اوقات فراغت شون برای تحصن و اعتراض و حمایت استفاده کنن ... اقتصاد و مردم و مرگ طبیعی دانش آموزان و کارگران و ... هم خیلی مهم نیست ...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
انصار حزب ا.. توجه کنند که دفاع از این فیلم مصداق بارز امر به معروف است.
امربه معروف
امربه معروف..
گناوه ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
دعوت به تجمع بدون مجوز کتبی وزارت کشور غیر قانونی و جرم است و هم دعوت کننده و هم تجمع کنندگان همگی مجرم هستند و باید مجازات شوند اگر چه فعلا برخی گروهکها مانند انصار حزب ... معاف از مجازات هستند و قانون به سراغشان نمی رود ولی امید است که یک روزی در کشور ما قانون و عدالت یکسان حاکم شود انشاالله
نسرین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
انصار حزب الله آدم های.....وهوچی گری هستند از ایشان چه توقعی دارید ؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
ای مسئولین سینما رو به حال خودشون ول کنی در ساختن فیلمهای............روی غربی ها سفید می کنند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۹
حسین
NETHERLANDS
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
جناب جعفری عزیز.
از کجا معلوم که این مخالفت ها با نمایش" ترن" کار انصار حزب الله نباشه؟!
اگه بخواید بر علیه شما تحصن میکنن ولی به نفع شما نه.
تبسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
جناب آقای حسین!
شما با چه مدرکی این اتهام رو به انصار حزب الله میزنید؟ سریعا رو کنید سندتون رو و یا قبول کنید که مغرضانه حرف میزنید
انصار حزب الله از هر کار ارزشی و زیبایی حمایت میکنند و نسبت به هر کار غیر اخلاقی اعتراض

پس نسجیده و از روی احساسات داغ حرف نزن لطفا
کچل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
انصار حزب الله میخواهد سر به تن سینما وسینماگران نباشد. مگر مردان سبیل کلفت نقش زن را بازی کنند. مثل بعضی نمایشها.
بیتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
امیرجان جوش الکی نزن بابا اینا وقت گفتن لالند
مالک اشتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
آخه امیر جان؛ اگر مساله دغدغه ی دینی باشه که مملکت دو روزه گلستان میشه, مساله منافع شخصی و سیاسیه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
کاش معلوم می کردید بودجه این کار از کجا تأمین شده چه کسانی وچه ارگانی حامی این کار است و آن مبلغ چقدر است تا به نسبت کارهای دیگر مقایسه شود... ومشخص شود آیا رانتی در کار بوده است یا نه ؟؟؟ یک کارگردان تئاتر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
از وقتی رئیس جمهور فرمودند قانونی را که قبول نداشته باشم اجرا نمی کنم یعنی سلیقه شخصی بر قانون حاکم است پس شما آقای جعفری عزیز دنبال دلیل چنین برخوردهایی نباشید شاید یکی از شما خوشش نیاد و یا با شما خرده حساب داشته باشد اینجور جاهاست که باید حسابها را تسویه کرد خیلراحت می گوید نمایش شما از نظر مثلأ شرعی اشکال دارد به همین راحتی . به کسی هم که لازم نیست پاسخگو باشد . خدا عاقبت این کشور را ختم بخیر فرماید.
محمد
UNITED STATES
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
یعنی من عاشق امیر جعفری بودم با این حرفش به قول شاعر عاشق ترم می شم.
رزمنده وجانباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
جناب آقای جعفری انصار حزب ا... کمتر از یک در صد جا نبا زان وخا نواده محترم شهداء عزیز را نمایندگی می کند شایسته است این همه تشکیلات عریض وطویل که با پول بیت المال در مملکت وجود دارد با رعایت شان ومنزلت ایثار گران وواقعیتهای موجود نسبت به نمایش فیلمها اظهار نظرنموده وپا سخگوی اعمال خود نیز باشند قطعا "دخالت افراد یا تشکیلاتهای غیر مسئول در مورد نمایش فیلمها، ما را دچار انحرافی شدید تر از نمایش فیلمهای مسئله دار می کند .
رونین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
یک سوال:
چه کسی و کجا گفته شده که انصار حزب الله نماینده‌ی خانواده‌ی شهدا و جانبازان هستند، که برای 75 میلیون آدم تعیین تکلیف کنند.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
تو رو خدا ببین کار به کجا کشیده ، این مطالب یه جور توهین به بچه های انصار و خانواده شهداست. یعنی چی؟ یعنی تو این مملکت ارگان های دولتی مخالف اکران نمایش های مرتبط با دفاع مقدس هستند؟! البته بعد از اون جار و جنجال سر فیلم من مادر هستم ارائه چنین درخواست هایی بعید نیست. نمی دونم چرا احترام به قانون در کشور ما جایگاهی نداره. کسانی که کمی مطالعه در تاریخ داشته باشند تصدیق می کنند که همیشه دوستانی که بی قانونی کردن بیشتر آسیب رسوندن تا دشمنان. مگه ما به موسوی و کروبی نگفتیم که انتخابات قانون داره و اگر چیزی رو قبول ندارید باید از راه قانونی اعتراض کنید حالا چی شده که خودمون می ریم سالن سینما و تحصن می کنیم. که حالا همه فکر کنن انصار یعنی ...
البته آقای جعفری هم مقصر نیست وقتی می بینه ریسمان های محکمتری از قانون هم وجود داره خب بهش چنگ میزنه دیگه
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
شما هم دلت خوشه که میای خانواده محترم شهدا رو با گروهک انصار مقایسه می کنی. اگر قرار باشه هر کی از هر چی خوشش بیاد یا نیاد یه دسته و گروه درست کنه و با زور و تهدید جلوی قانون بایسته....
شاهسون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
اين امير جعفري هم جديدا همش دم از انصار حزب الله و..ميزنه. آقاجون دير اومدي قطار حركت كرد و رفت.شما جا موندي..اون موقع كه بايد ازين حرفها ميزدي بچه بودي الان كه بزرگ شدي ديگه وقتش گذشته
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
فيلم بهت نميدن بازي كني داري پاچه خواري ميكني؟

اصلا به شخصيت بالاي شما و همسر محترمتئن نمياد اقاي جعفري