bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۱۵۰۰

معاون جرم کشتار خانوادگی درخواست تخفیف کرد

متهم ردیف دوم پرونده قتل‌عام خانوادگی در جاده آبعلی، با ارسال نامه‌ای به دادگاه کیفری‌استان تهران درخواست تخفیف مجازات کرد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
متهم ردیف دوم پرونده قتل‌عام خانوادگی در جاده آبعلی، با ارسال نامه‌ای به دادگاه کیفری‌استان تهران درخواست تخفیف مجازات کرد.

به گزارش خبرنگار ما، دی‌ماه سال 85 به ماموران پلیس آبعلی خبر دادند درگیری‌ای مسلحانه، منجر به مرگ چند نفر در جاده‌ ‌شده و با توجه به شواهدی که در محل وجود دارد به نظر می‌رسد درگیری خانوادگی ‌است. ماموران بلافاصله به محل رفتند و متوجه شدند نه‌تنها سه‌نفر در این درگیری کشته ‌شده‌اند بلکه زنی جوان به نام مهربان نیز گروگان گرفته شده‌ است. مقتولان، برادر، مادر و عموی مهربان بودند. پلیس متوجه شد با توجه به اینکه مهربان و همسرش با هم اختلاف داشتند ضارب احتمالا شوهر او به نام کیومرث است.

بلافاصله ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند کیومرث به‌همراه برادرش رضا دست به این قتل‌عام زده ‌است. دو برادر بازداشت و مهربان که در اسارت آنها بود آزاد شد.  کیومرث گفت: چندسالی بود که با مهربان ازدواج کرده ‌بودم ما باهم اختلافاتی داشتیم که علت اصلی آن دخالت خانواده همسرم بود. آنها نمی‌خواستند به دخالت‌هایشان در زندگی من خاتمه بدهند من هم زیر بار حرف‌هایشان نمی‌رفتم و مرتب با همسرم دعوا می‌کردیم. بارها به زنم گفته ‌بودم دوستش دارم و برای اینکه زندگی آرامی داشته‌ باشیم نباید تحت‌تاثیر حرف‌های خانواده‌اش قرار بگیرد اما او گوش نمی‌کرد تا اینکه یک‌روز با هم دعوا کردیم و او با حالت قهر خانه‌ را ترک کرد. چندبار دنبالش رفتم نیامد و گفت طلاق می‌خواهد.

دوسال بود که با هم درگیری داشتیم او طلاق می‌خواست و من هم حاضر به جدایی نبودم تا اینکه برایم احضاریه‌ای آمد. زنم دادخواست طلاق داده‌ بود. چندین‌بار رفتیم و آمدیم. در آخر دادگاه حکم بر عدم سازش صادر کرد. روز حادثه قرار بود به دادگاه برویم و برگه عدم سازش را به ما بدهند. قبلش با پدرزنم تماس گرفتم و گفتم بگذارید مهربان را ببینم و با او صحبت کنم گفت نمی‌شود تو دیگر شوهر او نیستی. خون جلو چشمانم را گرفته ‌بود. نمی‌گذاشتند زنم را ببینم. می‌دانستم دیگر مهربان در کنارم نخواهد بود به همین‌خاطر با برادرم هماهنگ کردم تا زمانی که خانواده همسرم می‌خواهند به دادگاه بروند راه آنها را ببندیم. هرکدام یک سلاح برداشتیم. من بالای کوه بودم و برادرم هم جاده را بسته ‌بود. به محض اینکه خانواده همسرم آمدند ابتدا به سمت عموی همسرم شلیک کردم و او را به قتل رساندم سپس به برادر همسرم شلیک کردم و گلوله مستقیم به پیشانی‌اش برخورد کرد یک تیر هم به پای زنم زدم، التماس کرد مادرش را نکشم اما علت اصلی درگیری ما مادرش بود چند تیر هم سمت مادرش شلیک کردم و او را هم کشتم برادرم فقط تیر هوایی شلیک کرد تا آنها را متوقف کند. او نقشی در قتل‌ها نداشت.

 سپس مهربان مورد بازجویی قرار گرفت. او گفت: «شوهرم خیلی اذیتم می‌کرد و من تحملش نمی‌کردم. وقتی دادگاه رای را با توجه به درخواست من صادر کرد برای گرفتن حکم همراه مادرم، برادرم، عمویم و پدرم به دادگاه می‌رفتیم که یکدفعه کیومرث و برادرش جلو ما را گرفتند. آنها یکی‌یکی اعضای خانواده من را کشتند کیومرث من را گروگان گرفت در حالی‌که به‌شدت زخمی بودم مرا به خانه برد. او را نمی‌بخشم و درخواست مجازات دارم.» با شکایت اولیای‌دم و صدور کیفرخواست علیه متهم پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده‌ شد و دادستان برای متهم ردیف اول درخواست مجازات بر اساس اتهام سه‌فقره قتل و درخواست مجازات برای متهم ردیف دوم با توجه به اتهام معاونت در سه فقره قتل کرد. 

بعد از اینکه اولیای‌دم نیز شکایت خود را اعلام و درخواست قصاص کردند، کیومرث در جایگاه حاضر شد و گفت: اتهام را قبول دارم. خانواده همسرم در زندگی من دخالت می‌کردند. من زنم را دوست داشتم آنها گفته ‌بودند طلاق مهربان را می‌گیرند و او را به خواستگار قبلی‌اش می‌دهند، من هم آنها را مجازات کردم. برادرم نقشی در این قتل‌ها نداشت. در ادامه متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت. او نیز گفت قصد کشتن در کار نبود و او نمی‌خواست در قتل‌ها همدستی کند. با این حال قضات دو برادر را مجرم شناختند و کیومرث را به سه‌بار قصاص و رضا را به 15سال حبس و پنج‌سال تبعید محکوم کردند.


این در حالی بود که متهمان به دلیل حمل و نگهداری و استفاده از سلاح جنگی در دادگاه انقلاب نیز محاکمه و هر یک به پنج‌سال حبس محکوم شدند. رای هر دو دادگاه در دیوانعالی کشور مورد تایید قرار گرفت. با توجه به رای صادره کیومرث یک‌سال قبل در زندان قصاص شد و برادرش رضا برای گذراندن دوران محکومیتش همچنان در زندان است. او چندی پیش با توجه به قانون جدید مبنی بر اینکه حداکثر تبعید دوسال است درخواست کرد حکم پنج‌سال تبعیدش مورد بازنگری قرار گیرد و همچنین درخواست تخفیف در مجازات زندان را نیز مطرح کرد. قضات شعبه 71 دادگاه کیفری‌ به‌زودی به این درخواست رسیدگی می‌کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
حالا که خواستگار قبلی به خواسته خود رسیده وهمه ثروت هم در اختیارش وتو هم باید بری روی چوبه دار تازه در ان دنیا هم باید تشریف ببریند جهنم که از اعدام هم بدتر است وبرادرت هم 15سال از عمرش را در زندان وبعد هم تبعید که اینها از اعدام کمتر نیست. این نتیجه یک احساسات جنون امیز است
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو