bato-adv
کد خبر: ۳۸۸۱۹

فوتسال ايران بهترين تیم 2009 شناخته شد

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۳ دی ۱۳۸۸


تيم ملي فوتسال ايران به عنوان بهترين تيم فوتسال جهان در سال 2009 ميلادي شناخته شد.

به گزارش سايت "فوتسال پلنت" که سايت مرجع فوتسال دنياست با اعلام اين خبر نوشت: براي انتخاب بهترين تيم ملي فوتسال جهان در سال 2009 بياييد به آسيا و ايران سري بزنيم. 

اين سايت افزود: در مورد سلطه فوتسال ايران در قاره آسيا، چيز تازه اي نمي توان گفت، تيم ايران با اهداف بلند پروازانه خود توانست تيم هايي مثل ژاپن، تايلند، ازبکستان و ديگر حريفان را يکي پس از ديگري پشت سر بگذارد. 

به نوشته اين سايت: نکته جالب توجه نقش جديد ايران در فوتسال جهان است که از مسابقات جام جهاني 2008 شروع شد و تا کسب نتايج درخشان در سال گذشته ميلادي ادامه يافت. 

نتايج اين تيم در سال گذشته نشان مي دهد که ميراث "محمدرضا حيدريان" سرگروه سابق تيم فوتسال ايران به بيراهه نرفته و هر روز بازيکنان جوان و با استعداد بيشتري را در عرصه ملي معرفي کرده است. 

تيم ايران بعد از شکست تاريخي در يک چهارم نهايي جام جهاني 2008، سال 2009 را با يک تساوي و يک برد در اسلووني آغاز کرد که شروع بدي نبود، اما در جريان تساوي دو بر دو مقابل برزيل در اواخر ماه مارس، همه نگاه ها به ستارگان پارسي بود. 

اوج فوتسال ايران در سال 2009 به ماه ژوييه باز مي گردد که فقط تيم برزيل توانست جلوي شاگردان "حسين شمس" سرمربي تيم ملي را از رسيدن به يک قهرماني با شکوه در تورنومنت جايزه بزرگ برزيل بگيرد. 

همه چيز براي جشن قهرماني آماده بود و در اولين دوره مسابقات جام کنفدراسيون ها که در ليبي برگزار شد، محقق گرديد. 

قهرماني قاطع "وحيد شمسايي" سرگروه تيم ايران و هم تيمي هايش در مصاف با تيم هاي جزاير سليمان، گوآتمالا، اروگوئه و ليبي ميزبان به دست آمد. 

ايران سال 2009 را هم با ديدار مقابل اسلوني و دو پيروزي مقابل اين تيم در خانه خاتمه داد و سپس تيم منتخب زير 23 سال ايران در بازي هاي داخل سالن آسيا به قهرماني رسيد. 

تيم ايران در مسابقه منتخب ستارگان جهان نيز مقابل برزيل "مصطفي نظري" و "وحيد شمسايي" از بازيکنان اصلي بودند تحت سرپرستي "عباس ترابيان" رييس کميته فوتسال ايران به ميدان رفتند. 

در دهمين دوره انتخاب بهترين هاي فوتسال جهان، تيم زنان برزيل نيز به عنوان ديگر تيم منتخب سال معرفي شد. 

فهرست بهترين تيم هاي فوتسال جهان در سال هاي اخير به شرح زير است:
2009 - ايران و زنان برزيل
2008 - برزيل
2007 - برزيل
2006 - برگزار نشد
2005 - برگزار نشد
2004 - اسپانيا
2003 - ايتاليا

مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv