bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۳۹۴۴۳
اطلاع رسانی تبلیغاتی

چند نکته مهم درباره فلومتر و کاربرد آن در صنعت

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

چند نکته مهم درباره فلومتر: فلومتر های جریان با اندازه گیری مقدار گاز، مایع، بخار یا مواد دیگری که از طریق حسگرهای آنها عبور کرده ، کار می کنند. در حالی که همه آنها عملکرد مشابهی را ارائه می دهند، روش های بسیاری برای انجام آن وجود دارد - از این رو بسیاری از انواع فلومتر را می توان انتخاب کنیم.

چند نکته مهم درباره فلومتر

ای شاپ صنعت  به شما کمک می کند تا فلومتر را انتخاب کنید که اندازه گیری های دقیق و تکرار شونده را برای برنامه های خاص ارائه دهد ، خواه برای تحقیقات عمومی ، کنترل فرایند یا نظارت باشد.

فلومتر حجمی و فلومتر جرمی

فلومتر، جرم یا حجم را اندازه گیری می کند. در فلومتر حجمی ، جریان (Q) برابر است با مقطع لوله (A) برابر سرعت سیال (v): Q = A * v

برای مواردی مانند واکنشهای شیمیایی ، احتراق ، یا خرید و فروش گاز ، به سرعت جریان جرمی  نیاز دارید. در یک فلومتر جرمی ، جریان جرم (ṁ) برابر با میزان جریان حجمی (Q) برابر با چگالی سیال (ρ) است: ṁ = Q ∗ ρ

فلومتر مغناطیسی

فلومتر مغناطیسی نیاز دارند که مایع اندازه گیری شده از آب یا رسانا باشد. این امر باعث می شود تا فلومتر الکترومغناطیسی گزینه ای عالی برای فاضلاب یا فرآوری آب یا انواع دیگر آبهای کثیف باشد.

یک فلومتر مغناطیسی متوسط نیز از دقت خوبی ، پایداری عالی و قابلیت برد نیز برخوردار است. شما می توانید آنها را در مایعات مختلف نصب کنید، مادامی که آن مایعات دارای حداقل رسانایی 5 میکرو-زیمنس در هر سانتی متر باشند. مطمئناً ، می توانید دستگاههایی را پیدا کنید که با تعداد کمتری کار کنند ، اما بندرت.

ترمال مس فلومتر

ترمال مس فلومتر غوطه ور نیز به انتقال حرارت متکی است ، اما به روشی متفاوت. گرما از یک سنسور گرم شده غوطه ور در جریان منتقل می شود.

فلومتر ورتکس

فلومتر ورتکس نیز در جریان مواد غوطه ور هستند ، اما آنها برای اندازه گیری جریان حجمی و جرمی از گردابها و تراکم سیال محاسبه شده استفاده می کنند.

چند نکته مهم درباره فلومتر

فلومتر التراسونیک

فلومتر التراسونیک می توانند سرعت جریان را از خارج از لوله با استفاده از التراسونیک  اندازه گیری کنند. در نتیجه ، نیازی به غوطه ور شدن در مواد اندازه گیری نشده نیست.

برنامه های کاربردی برای انواع مختلف فلومتر ها

تعدادی برنامه کاربردی وجود دارد که یک فلومتر می تواند کار کند و بسته به مواد اندازه گیری شده ، میزان جریان و سایر و شرایط ، دستگاه های مختلفی را فراخوانی می کنند:

گاز، مایع یا بخار؟

جریانهای بسیار بزرگ یا فقط جریانهای کوچک؟

درجه حرارت بالا یا پایین یا فشار بالا یا فشار پایین ؟

طرح بندی لوله های ساده یا پیچیده؟

محصولات گران قیمت که نیاز به اندازه گیری دقیق دارند؟

انتخاب جریان سنج مناسب برای پروسس خود

نوع مایعات

ما باید ویژگی های یک محصول را بدانیم. در بسیاری موارد ، ارائه نام محصول به تیم فنی ما کمک می کند تا نیازهای مورد نیاز را تشخیص دهد. با این وجود ، ما باید از چگالی، چسبندگی و کنداکتیویتی محصول بدانیم .

دما

حداقل ، حداکثر و دمای کارایی فرآیند برخی اصول را از لیست ما حذف می کند. راه تأثیر آنها بر محصول نیز می تواند بر روند انتخاب ما تأثیر بگذارد.

اهداف اندازه گیری فلو

محاسبه حداقل ، حداکثر و محدوده جریان عملیاتی می تواند به مشخص کردن اندازه مناسب برای برنامه شما کمک کند. در برخی موارد ، فلومتر می تواند از لوله کوچکتر باشد ، اما باید حد افت فشار این فرآینده ها را بدانیم.

فشار

فشار می تواند مدل و مواد فلومتر را محدود کند. باز هم ، ما باید در اینجا حداقل ، حداکثر و فشار اسمی را نیز بدانیم. فرآیندهای فشار قوی گاهی اوقات به نسخه ویژه یک فلومتر خاص نیز احتیاج دارند.

سایز لوله

دانستن اندازه لوله به همراه سایر اطلاعات به ما کمک می کند تا تصمیم بگیریم که آیا یک جریان اندازه در همان سایز اندازه کار می کند یا به اندازه کوچکتر نیاز داریم.

توصیه های اندازه گیری فلو

ترمال مس فلومتر : این فلومتر ها  دقیقاً می توانند جریان انبوه گازها را از جریانهای کم تا زیاد اندازه گیری کنند.

فلومتر ورتکس: این کنتورها برای اندازه گیری جریان مایع و بخار در دماها و فشارهای بالا ایده آل هستند.

فلومتر  اولتراسونیک: این فلومتر ها  وقتی می خواهیم از قطع لوله جلوگیری کنیم ، در مایعات و گازها کار می کنند

  فن آوری های قدیمی تر مانند فشار دیفرانسیل ، جابجایی مثبت و کنتورهای توربین نیز مکان های خود را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کنتورها یا مشاوره در مورد انتخاب دستگاه مناسب برای برنامه خود ، با مهندسان ما درای شاپ صنعت  تماس باشید!

معرفی ایشاپ صنعت

ایشاپ صنعت با فروش تجهیزات ابزار دقیق آغاز به کار کرد. این شرکت به مرور فعالیت خود را در سطح ایران گسترش داد و همکاری خود را با شرکت های بزرگ نفتی، پالایشگاهی و دانشگاه ها و آزمایشگاه های بزرگ آغاز کرد. ایشاپ صنعت چند سال گذشته برای سهولت دسترسی همه افراد در سرتاسر ایران رو به فروش اینترنتی آورد. این شرکت هم اکنون تامین کننده محصولات ابزار دقیق  از بزرگترین شرکت های تولیدکننده ابزار دقیق جهان مانند روزمونت، ویکا، یوکوگاوا، اندرس هاوزر و غیره در ایران است.

ایشاپ صنعت تامین کننده تجهیزات ابزار دقیق در ایران و ارائه دهنده خدمات مهندسی و جـامـع ابـزاردقیـق بر مبنای استانداردهای کاری با کیفیت ممتاز می‌باشد.

ایشاپ صنعت فعالیت خود  را در قالـب فروش تجهیزات ابزار دقیق آغاز و طی سال ها تلاش مستمر به همت مدیران، کـارشناسـان و کارکنان خـویـش بـه ارتقـاء دانش فنی و بازرگانی پرداخته و سـرانجـام به عنوان تامین کننده تجهیزات  ابزار دقیق به عرصه صنعت کشور پیوست.

ایشاپ صنعت با تکیه بر پیشرفته ترین فناوری روز دنیا در زمینه ابزار دقیق ، ارائه دهنده خدمات کامل مهندسی ، تامین تجهیزات در پروژه های مختلف کشور میباشد.

برچسب ها: فلومتر ای شاپ
مجله خواندنی ها
مجله فرارو