bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۶۰۸۸

4 راهکار‌ FAP برای تشخیص دستگاه‌ تصفیه آب اصلی از تقلبی

4 راهکار‌ FAP برای تشخیص دستگاه‌ تصفیه آب اصلی از تقلبی
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

با افزایش نگرانی‌ها در مورد کیفیت آب آشامیدنی و تاثیرات آن بر سلامت، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی به طور چشمگیری افزایش یافته است. اما با گسترش بازار این دستگاه‌ها، محصولات تقلبی و کم‌کیفیت نیز وارد بازار شده‌اند که می‌توانند به جای بهبود کیفیت آب، خطرات بیشتری برای سلامتی به همراه داشته باشند. تشخیص دستگاه تصفیه آب خانگی اصلی از تقلبی امری حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که آب مصرفی خانوارها به طور موثر تصفیه شده و فاقد آلودگی‌های مضر است.

تصفیه آب در ایران: داستان برندهای تایوانی و چینی دهه ۸۰

در دهه ۸۰ شمسی برند‌هایی همچون سی سی کا (CCK)، پیوریکام (PURICOM)، آکوافلو (Aqua flow)، پیور پرو (Pure Pro) در ایران نمایندگی داشتند که همگی تایوانی بودند و برند‌هایی مانند کینگ پرو (King pro) که چینی بود نیز در ایران وارد‌ کننده انحصاری داشت.

به دلیل اینکه تعداد برند‌های موجود در بازار بسیار کم بودند و همینطور چون توسط شرکت‌های معتبر وارد می‌شد و از نظر پشتیبانی نیز معتبر بود، شرکتی که وارد‌کننده‌ی پیوریکام تایوان بود به درست ادعا می‌نمود که این برند تایوانی می‌باشد و شرکت وارد‌کننده کینگ پرو نیز ادعا می‌نمود که دستگاه چینی است چرا که شرکت وارد‌کننده شرکت معتبری بود و ادعای‌ایشان می‌باید با آنچه که واقع بود مطابقت می‌کرد.

علت رشد دستگاه‌های تصفیه آب تقلبی در بازار

به دلیل رشد روز افزون مصرف کنندگان دستگاه‌های تصفیه آب و بالا رفتن نیاز‌ها و درخواست‌ها برای داشتن بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی از اوایل دهه ۹۰ قطعات و فیلتر‌های چینی وارد بازار ایران شدند و مونتاژ دستگاه در ایران رایج گشت اما تعداد کسانی که توانایی مونتاژ دستگاه را داشتند بسیار کم بودند، بنابراین تعداد دستگاه‌های مونتاژ در داخل کشور به نسبت هم اکنون خیلی کم و قابل قیاس نبود.

ایراد عمده‌ای که بر این دستگاه وارد بود به نام تایوانی و حتی آمریکایی به فروش می‌رسید زیرا با یک لیبل بر روی پیشانی دستگاه هر چیزی را که دوست داشتند عنوان می‌کردند. مثلاً لوگوی Water Quality آمریکا را بر روی لیبل کنار برند دستگاه چاپ می‌نمودند و موقع فروش عنوان می‌کردند این دستگاه تأییدیه Water Quality آمریکا را دارد و یا سعی می‌نمودند دستگاه را به لحاظ ظاهری مانند “Soft Water” تولید نمایند که این دستگاه تایوانی ‌بود و با یک لیبل بر روی پیشانی دستگاه، این دستگاه تصفیه آب خانگی را Soft Water عنوان می‌نمودند.

با یک سرچ در گوگل برای “خرید دستگاه تصفیه آب خانگی” آنچنان تنوعی را ملاحظه می‌فرمایید که نظیر آن را در محصولات دیگر کمتر پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال تنوع در محصولات لوازم خانگی به لحاظ برندی یا در بازار ابزار آلات بسیار کمتر از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی می‌باشد. با وصف این که سابقه هر دوی آن‌ها یعنی لوازم خانگی و ابزار آلات در ایران نسبت به دستگاه تصفیه آب خیلی خیلی بیشتر می‌باشد.

راهکار‌های فرآیند آب پارس برای تشخیص دستگاه‌های تصفیه آب اصلی از تقلبی

اطمینان از اعتبار شرکت وارد یا مونتاژ کننده دستگاه تصفیه آب

۱-هر برندی را که فروشنده به شما معرفی کرد بهتر است در اینترنت سرچ کرده و ببینید آن برند را شرکت معتبری پوش می‌دهد یا خیر که خود این موضوع به دو‌بخش تقسیم می‌گردد:

الف: اگر برند مطرح شده یا معرفی شده عنوان شد خارجی است و وارداتی، قاعدتاً یک شرکت معتبر بایستی نمایندگی شرکت مبدأ را داشته باشد و آن را پوشش دهد.

ب: دستگاه تصفیه آبی که به شما معرفی شد که در ایران مونتاژ می‌گردد نیز بایستی توسط یک شرکت معتبر مونتاژ و پشتیبانی گردد زیرا بحث گارانتی و پشتیبانی در دستگاه تصفیه آب مانند لوازم خانگی و… از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد.

هولوگرام، هک و برچسب ها دلیلی بر اصل بودن محصول نیست

۲- به چند مورد ذیل توجه نکنید:

الف: هک تایوان یا ویتنام بر روی پمپ آداپتور، فیلتر‌های تصفیه آب و هوزینگ‌ها؛ زیرا محصولات بسیار زیادی در بازار به شکل تقلبی و هک بر روی محصول وجود دارد.

ب: به هولوگرام روی قطعه یا دستگاه تصفیه آب اکتفا نکنید، زیرا چاپ هولوگرام خیلی هزینه بردار نمی‌باشد.

ج: به برچسب روی دستگاه تصفیه‌ها، فیلتر‌ها و هوزینگ‌ها اکتفا نکنید، زیرا به راحتی با یک برچسب هوزینگ چینی تبدیل به تایوانی می‌گردد.

ارائه برگه گارانتی معتبر

۳- از فروشنده بخواهید به شما برگه گارانتی مهر شده باید ارائه نماید.

اولویت خرید دستگاه مونتاژ شده به دستگاه تصفیه آب وارداتی

۴- توصیه می‌شود و بهتر است دستگاه تصفیه آب مونتاژ داخل با قطعات تایوانی یا ویتنامی و حتی ایرانی و چینی خریداری کنید تا اینکه انتخاب شما برندی که به عنوان وارداتی از تایوان یا ویتنام به شما معرفی می‌گردد باشد؛ البته ناگفته نماند حتماً توسط مرکز و شرکت معتبری مونتاژ شده باشد و توسط همان شرکت نیز پشتیبانی گردد.

در بین مجموعه‌هایی که در ایران کار مونتاژ دستگاه را با کیفیت مناسب انجام می‌دهند:

  • فرایند آب پارس با علامت اختصاریFAP  و یا برند هیوندای
  • آتیه کاوش افتخار با علامت اقتصادی ACE
  • هیرابسان با برند آکوا جوی (AquaJoy)

را می‌توان نام برد.

آسیبی که دستگاه‌های تقلبی می‌توانند وارد کنند چیست؟

  1. از درجه غذایی برخوردار نبوده و آب را آلوده به میکروپلاستیک‌ها و سرطان‌زا می‌نمایند.
  2. احتمال ترکیدگی هوزینگ و ایجاد خسارت برای مصرف‌کننده بسیار بالا می‌باشد.
  3. طول عمر قطعات من جمله پمپ، آداپتور، شیر برقی، high pressure، low pressure اتصالات و هوزینگ‌ها کمتر از دستگاه‌های تصفیه آب با کیفیت بالا و اصلی می‌باشد.
  4. احتمال خشک شدن قطعات پلاستیکی و ترکیدن آن‌ها و ایجاد خسران برای مصرف‌کننده به مرور زمان وجود دارد.
  5. پمپ و شیر برقی بعد از مدت کوتاهی کار کردن به مرور زمان به صدا می‌افتند، در صورتی که دستگاه باکیفیت بی‌صدا بوده به شکلی که برای برخی از مشتریان فرایند آب پارس خاموش و روشن بودن دستگاه قابل تشخیص نیست.
  6. خرابی دستگاه به شکل مکرر بعد از مدت کوتاهی از طول عمر دستگاه که این امر باعث هزینه و تخصیص وقت و انرژی برای تعمیر دستگاه تصفیه آب می‌گردد.

4 راهکار‌ FAP برای تشخیص دستگاه‌ تصفیه آب اصلی از تقلبی

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از شرکت فرایند آب پارس

در نتیجه، با افزایش تقاضا برای دستگاه‌های تصفیه آب از اوایل دهه ۹۰، واردات قطعات و فیلترهای چینی به ایران آغاز شد و مونتاژ این دستگاه‌ها در داخل کشور رایج گشت. اما این روند با مشکلاتی نیز همراه بود، از جمله فروش دستگاه‌های مونتاژ شده با برچسب‌های تایوانی و آمریکایی تقلبی که مصرف‌کنندگان را به اشتباه می‌انداخت. این دستگاه‌های تقلبی نه تنها کیفیت و عمر مفید کمتری دارند، بلکه می‌توانند خطراتی نیز برای سلامت مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشند.

برای خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل بدون نیاز به صرف وقت طولانی در جستجو در فروشگاه‌های متعدد، شرکت FAP امکان خرید آنلاین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی از برندهای معتبر را برای شما فراهم آورده است. این خدمات از طریق فروشگاه آنلاین فرایند آب پارس قابل دسترسی است.

قیمت‌ها در شرکت فرایند آب پارس بسیار رقابتی و همراه با تخفیفات ویژه‌ای است که در وب‌سایت قابل مشاهده می‌باشند. علاوه بر قیمت مناسب، خدماتی نظیر پشتیبانی طولانی مدت، خدمات پس از فروش دائمی و همچنین ارسال و نصب رایگان دستگاه، از جمله مزایای خرید از شرکت FAP می‌باشد.

شرکت فرایند آب پارس، آماده ارائه اطلاعات تکمیلی درباره قیمت‌ها و مشاوره خرید به مشتریان است. برای این منظور، می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته با مشاوران مجرب این شرکت به شماره‌های (021)88880627-88199161 تماس بگیرید و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو