bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۹۳۲۲

داستان جعبه طلایی مرموزی که به مدال آوران المپیک می‌دهند، چیست؟

داستان جعبه طلایی مرموزی که به مدال آوران المپیک می‌دهند، چیست؟
طرفداران ورزش و المپیک درباره جعبه‌های عجیب و غریبی که در المپیک پاریس به ورزشکاران اهدا می‌شود بسیار کنجکاو هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

فرارو- این اولین بار نیست که بازی‌های پاریس سنت شکنی کرده است. مدل‌آوران به جای دسته گل‌هایی که در بازی‌ها مرسوم هستند، جعبه‌ای طلایی با ظاهری عجیب و غریب دریافت می‌کنند.

به گزارش فرارو به نقل از میرور، این جعبه طلایی حاوی یک هدیه برای ورزشکاران است؛ یک کپی از پوستر رسمی المپیک ۲۰۲۴.

اهدای این پوستر بجای دسته گل‌های کوچکی که در المپیک لندن ۲۰۱۲ و توکیو ۲۰۲۰ به مدل‌آوران اهدا می‌شد یک سنت شکنی جدید نیست. مدال‌آوران در المپیک ریو ۲۰۱۶ نیز بجای دسته گل، تندیس کوچکی از لوگو رسمی المپیک دریافت کرده بودند.

این اثر هنری نگاهی هنرمندانه به المپیک پاریس است که مکان‌های دیدنی این شهر و استادیوم‌های المپیک را به تصویر کشیده است. اوگو گاتونی مغز متفکر پشت این پوستر هنری است. گاتونی به خاطر سبک نقاشی فانتزی و سوررئالیسم خاص خود شهرت دارد.

این هنرمند متولد پاریس بیش از ۲۰۰۰ ساعت در طول شش ماه برای طراحی این پوستر زحمت کشید. سازمان‌دهندگان بازی‌های المپیک امسال تصمیم گرفتند در طراحی پوستر تفاوتی بین المپیک و پارالمپیک قائل نشوند. این پوستر برای اولین بار در ماه مارس در رسانه‌های اجتماعی همراه با پیامی خاص منتشر شد: «یک عکس ارزش هزاران کلمه دارد.»

داستان جعبه طلایی مرموزی که به مدال آوران المپیک هدیه می‌دهند چیست؟ / ترجمه

به کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که روی سکو راه یابند، یک عروسک فریج (The Phryges) نیز اهدا می‌شود. این عروسک‌ها در بروتانی و توسط شرکت دودو تولید شد‌ه‌اند. این عروسک‌ها برای هر ورزشکار به صورت سفارشی و با توجه به ویژگی‌های شخصیشان ساخته می‌شوند.

لوگو ویژه بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ روی شکم و کتانی‌های این عروسک‌ها دوخته شده است. فریج‌های ورزشکاران پارالمپیک مطابق با معلولیت آن‌ها شخصی سازی می‌شوند. رنگ این پروتز‌ها با رنگ مدال ورزشکاران مطابقت خواهند داشت. علاوه بر این، در پشت این عروسک‌های مخملی، مدال آوران کلمه «براوو» را خواهند دید.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس و برنده سه مدال طلای المپیک در رشته کانو اسلالوم، در مورد این عروسک‌ها گفت: «بجای استفاده از یک حیوان از ایده‌ای متفاوت استفاده کردیم. ما کلاه فریجی را انتخاب کردیم، زیرا نمادی از جمهوری فرانسه و مردم فرانسه است. کلاه فریجی نماد آزادی است.»

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین