bato-adv
کد خبر: ۷۷۸۶۰۳

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها
«انتخابات شورا‌ها طبق روال در سال آینده برگزار خواهد شد؛ بنابراین ابهاماتی که مطرح شد مبنی بر این که شورای فعلی مدتشان ۷ سال می‌شود قانونی نیست. مطابق آنچه که مجلس مصوب کرد همان ۴ سال است و سال آینده در موعد مقرر انتخابات شورا‌ها برگزار خواهد شد.»
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور موافقت کردند. 

به گزارش ایسنا، ولی الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در جلسه علنی امروز مجلس در توضیح کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: در این طرح برگزاری آزمون برای نامزدها ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا پیش بینی می‌شود و افراد باید نسبت به قوانین شهرداری‌ها اطلاعات کافی داشته باشند. 

وی ادامه داد: پیش بینی از جرائم انتخاباتی نیز در این طرح دیده شده است. لزوم پاسخگویی شفاف و مسئولانه برای نامزدهای رد صلاحیت شده نیز در نظر گرفته شده است. 

نمایندگان مجلس با ۱۴۵ رای موافق، ۴۲ رای موافق و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۶۲ نماینده حاضر با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور موافقت نمودند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین