bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۹۳۴۲۲
نورالله حیدری:

"امضایم را پس گرفتم اما احمدی‌نژاد قدردان نیست"

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۰


نماینده اردل و فارسان با تایید پس گرفتن امضایش از طرح سوال از رئیس​جمهور، علت این تصمیم را رعایت مصالح نظام، توجه به توصیه​های رهبری و تعامل با دولت خواند.

نورالله حيدري در پاسخ به اينکه چرا امضايش را پس گرفته است؟، گفت: اين کار دلايل مختلفي داشت. از جمله اينکه اين کار تنها به سوال صرف از رئيس​جمهور مي انجاميد و هيچ اتفاقي هم نمي​افتاد.
يعني نتيجه​اي حاصل نمي​شود. در حال حاضر سوال از رئيس​جمهور بهره لازم را ندارد و وزن و بار سياسي​اش بيشتر شده است.

وي با بيان اينکه در شرايط مناسب جهاني و بين المللي نيستيم، بر لزوم حفظ وحدت داخلي در کشور تاکيد کرد و افزود: به رغم بي​مهري​هاي دولت، مجلس بايد همراهي بيشتري با دولت بکند.

اين نماينده اصولگراي مجلس که معتقد بود، آثار فرامرزي سوال از رئيس​جمهور براي کليت نظام مناسب نيست، ادامه داد: ما نمايندگان مجلس هشتم مورد اتهام هستيم که بيش از حد در مجلس با دولت مماشات کرده​ايم، حالا در ماه​هاي آخر هم به تعامل ادامه دهيم! هرچند من اين اتهام را خيلي هم وارد نمي​دانم.

به گفته وي، اگر سوال از رئيس​جمهور، ابهامات را مرتفع مي​کرد، کار درستي بود. اما در حال حاضر اين سوال از مطالبه مردمي خارج شده و کش​وقوس سياسي يافته است و اصلاح طلبان بيشتر آن را دنبال مي​کنند.

حيدري با اعتقاد بر اينکه سوال از رئيس جمهور را بايد با عقلانيت بيشتر و سنجيده​تر پيش برد، ادامه داد: اگر مدبرانه عمل نشود، طرح سوال از رئيس​جمهور با شکست مواجه مي شود.

دغدغه شخصي من هم اين بود که اين کار به عنوان يک سنت، اگر درست مديريت نشود؛ خير و صلاح آن به مجلس نمي​رسد و در کل به صلاح مملکت نيست. سنگ بنا را که کج بگذاريم، در آينده نيز کج خواهد بود.

وي افزود: من حيث المجموع بعد از تامل و مشورت با ديگر دوستان، در نامه​اي به هيات رئيسه نوشتم که به رغم گلايه و انتقاد شديد از آقاي احمدي​نژاد براي اينکه اثبات کنم خواهان فضاي تعاملي هستم، از طرح سوال از رئيس​جمهور منصرفم.

عضو فراکسيون اصولگرايان در پاسخ به اينکه آيا براي پس گرفتن امضايتان از سوي هيات رئيسه يا دولت تحت فشار بوده​ايد يا نه؟، گفت: به من نه پيشنهادي شده است، نه مي​شود و يا اگر بشود، من چنين پيشنهاداتي را مي​پذيرم!

البته من اين مسائل و چه بسا اعمال فشار به نمايندگان را منتفي نمي​دانم. ولي شخصا از سوي هيات رئيسه فشاري نديدم و تنها از منظر شرعي و قانوني به اين مساله نگريستم و خودم تصميم گرفتم که امضايم را پس بگيرم و تحت فشار نبودم.

حيدري در عين حال گفت: البته ممکن است کم و بيش فشارهايي بوده باشد، اما خيلي موثر نبوده. ما بيشتر به دنبال يک حرکت خردمندانه ايم که بهانه به دست دشمن ندهد.

وي با بيان اينکه روحيه احمدي​نژاد را مي​شناسد، ادامه داد: با اينکه در راستاي تعامل با دولت، امضايم را پس گرفتم اما مطمئنم که او زبان تشکر از اين رويکرد نمايندگان را ندارد و قدرشناس اقدام ما نخواهد بود. با اين حال براي عمل به توصيه​هاي رهبري و رعايت مصالح کشور، از سوال از رئيس​جمهور منصرف شدم.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین