bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۰۲۳۹

جنجال عرضه گوشت الاغ در کرمان!

مسئولان کرمان سوال خبرنگاران و مردم کرمان را در خصوص عرضه گوشت الاغ در چند رستوران و اغذیه فروشی در کرمان را در حالی بی جواب گذاشته اند که مردم خواستار اشد مجازات مسببان این مسئله هستند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۱
مسئولان کرمان سوال خبرنگاران و مردم کرمان را در خصوص عرضه گوشت الاغ در چند رستوران و اغذیه فروشی در کرمان را در حالی بی جواب گذاشته اند که مردم خواستار اشد مجازات مسببان این مسئله هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی قبل خبرنگاری در نشست مطبوعاتی یکی از مسئولان کرمان خواستار توضیح در خصوص توزیع گوشت الاغ به وسیله چند نفر از سودجو بین برخی از رستورانها و فوست فودهای بالای شهر کرمان شد اما در جواب، تنها پاسخ این مسئول سکوت بود و اینکه این پرونده در رده های بالاتر در دست پیگیری است.

کلاهبرداری بی شرمانه
با این وجود بروز این حادثه باعث شایعه بسته شدن تعدادی از رستوران ها و پیتزا فروشیهای بالای شهر کرمان شده است رستورانها و اغذیه فروشیهایی که به دلیل قرار گرفتن در مناطق شیک شهر کرمان معمولا غذاهای خود را گران تر نیز می فروشند و مشتری بیشتری دارند اما فروش گوشت الاغ در قالب اغذیه تنها چیزی بود که مردم کرمان حتی به آن فکر هم نمی کردند.

گفته می شود با انجام عملیات شناسایی و امنیتی عوامل کشتار، توزیع و تهیه اغذیه از گوشت الاغها هم اکنون دستگیر شده اند و در زندان به سر می برند اما خبرنگار مهر با هر یک از مسئولان شهر کرمان برای پاسخگویی به چگونگی این تراژدی تماس گرفت تنها یک جواب شنید و آن اینکه در این خصوص صحبت نمی کنیم و به زودی مصاحبه مطبوعاتی از سوی یکی از مسئولان برای پاسخگویی و تشریح شناسایی و دستگیری متهمان پرونده برگزار خواهد شد و تا آن زمان باید صبر کنید.

به همین دلیل خبرنگار مهر نامی از مراکز توزیع اغذیه فروشی که در این خصوص نقش داشته اند نمی آورد اما مردم کرمان ضمن تشکر از مسئولان امنیتی شهر در راستای شناسایی و دستگیری این افراد خواستار توضیح مسئولان در خصوص چگونگی این سوء استفاده هستند.

با وجود پیگیری خبرگزاری مهر و گذشت چند روز از سوال خبرنگار مهر اما همچنان سوالها بی جواب مانده است و به همین دلیل پاسخگویی به ابهامات موجود در خصوص این پرونده به نیازی عمومی تبدیل شده است.

لزوم اشد مجازات برای کسانی که به اعتماد مردم خیانت کردند
مردم کرمان خواستار معرفی مسببان، دستگاههای که در این خصوص کوتاهی کرده اند و مراکز اغذیه فروشی که این گوشتها را طبخ و عرضه می کردند هستند به خصوص عوامل اصلی و افرادی که آگاهانه در این مسیر گام برداشته اند باید به اشد مجازات برسند زیرا به اعتماد مردم خیانت کرده اند و خواسته عمومی در این خصوص اشد مجازات مطابق قانون است.

هر چه که از سکوت مسئولان نسبت به این پرونده می گذرد نه تنها دردی دوا نمی شود بلکه داستانها و شایعات در جامعه بیشتر دامن زده می شود و جوابگویی در این خصوص به یک ضرورت اجتماعی تبدیل شده است.

آنچه که شنیده می شود این است که دو واحد صنفی که با تازگی نیز مجوز فعالیت گرفته اند اقدام به تهیه این گوشتها و توزیع در اغذیه فروشی ها می کردند.

این افراد پس از جمع اوری الاغهای آنها را به یکی از جاده های حاشیه ای شهر کرمان می بردند و در گودالی اقدام به کشتار می کردند و درنهایت گوشت آنها را توزیع می کردند گفته می شود در این گودال مقادیر قابل توجهی از ضایعات این کشتارها به جای مانده است و دهها الاغ در این محل کشتار شده اند.

4 نفر دستگیر شدند/ مراکز توزیع کننده پلمب شدند
 بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان پس از پیگیری خبرنگاران در خبری که از سوی روابط عمومی دادگستری منتشر شد افزود: در پی گزارشهای مردمی وتعقیب ومراقبت پلیس اطلاعات نیروی انتظامی محل سلاخی وقصابی توزیع کنندگان گوشت الاغ در شهرکرمان شناسایی و چهار نفر نیز دستگیر و بازداشت شدند.

 یداله سپهری اظهارداشت: افراد دستگیر شده به توزیع این نوع گوشت به بعضی از کبابی ها ، رستورانها و پیتزا فروشی های شهر کرمان اعتراف کردند.

 این مقام قضایی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در اجرای تصمیمات خود تحت فشار هیچ مقامی نبوده و کلیه مراکزی که از این گوشتها استفاده کرده اند با حکم قضائی، از سوی مرکز بهداشت شهرستان پلمپ شده اند و از دیگر مراکز هنوز دلیلی بر ارتکاب عمل به دست نیامده است.

 بازپرس شعبه هفتم دادسرا تاکید کرد: اگر نظارت لازم از سوی دستگاه های متولی ونظارتی از جمله دامپزشکی صورت بگیرد، دیگر شاهد این تخلفات نخواهیم بود.

رسانه ها شایعه پراکنی نکنند

سپهری یادآور شد: پرونده این متهمین از جنبه کلاهبرداری و تهدید علیه بهداشت عمومی در حال رسیدگی است و دستگاه قضایی تا حصول نتیجه موضوع را پیگیری و نتایج اقدامات متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

 وی تصریح کرد: بسیاری از مواردی که از سوی رسانه ها منتشر شده از جمله یکی از سایتهای خبری با واقعییت منطبق نیست و شهروندان باید در همه امور دقت بیشتری داشته و هر گونه موارد مشکوک را به مراکز قضائی و یا انتظامی اطلاع رسانی نمایند.

مردم چه می گویند

اما در حالیکه مردم کرمان در خصوص چگونگی دقیق این رویداد منتظر اعلام مسئولان استان هستند خبرنگار مهر در این خصوص با چند نفر از مردم گفتگو کرد.

محمد اسماعیل زاده که در هنگام خروج از یکی از اغذیه فروشیهای کرمان است به خبرنگار مهر می گوید: این خبر در شهر و بین مردم شنیده می شود اما تاکنون ندیده ام کسی در این مورد اطلاعات دقیقی ارائه کند.

متخلفان باید پاسخگو باشد/ لزوم معرفی سودجویان
وی گفت: شخصا سعی می کنیم مواد غذایی مورد نیازم را از جایی تهیه کنم که اطمینان بالایی نسبت به آن داریم و از تهیه فست فودها خودداری می کنم با این وجود تهیه غذا از اصناف تنها بنا به اعتمادی است که به صاحب رستوران یا اغذیه فروشی انجام می شود پس اگر کسی در مغازه اش چنین اتفاقی رخ دهد باید پاسخگو باشد.

وی افزود: از مسئولان می خواهم به شدت با چنین افرادی برخورد کنند و اجازه ندهند که کسی که آگاهانه چنین اقدامی کرده در این شغل فعالیت کند.

این شهروند کرمانی ادامه داد: در این شغل اطمینان کردن به فروشنده شرط اول است و نباید این شرط از بین برود چون از بین هزاران نفری که در این زمینه فعالیت می کنند تنها چند نفر تخلف کرده اند که نام دیگران را نیز بد نام می کنند.

زهرا ایرانمنش نیز که در حال تهیه غذا از یک رستوران در کرمان است گفت: تعداد زیادی از مردم به دلیل شرایط خاص مجبورند غذای مورد نیاز خود را از مراکز طبخ خارج از منزل تهیه کنند و با انتشار این خبر بین مردم اکراه به وجود آمده است.

وی افزود: به طور قطع همه این مراکز چنین اقدامی شرم آوری انجام نداده اند و بهترین مجازات برای این افراد اعلام اسم و مراکز فعالیتشان است چه قصابی چه رستوران و فست فود تا مردم بدانند که از چه مراکزی باید خرید کنند.

این زن خانه دار کرمانی افزود: شنیده ام که این اقدام توسط چند نفر صورت می گرفته که در صنف خود تازه کار بوده اند در اینجا این مسئله حساس مطرح است که چرا بازرسیهای لازم و متوالی از این مراکز صورت نمی گرفته است و چرا با این سهل انگاری زمینه چنین اقدامی فراهم شده است.

ایرانمنش نیز گفت: از مسئولان تنها یک مسئله را می خواهم که به صورت شفاف در این خصوص صحبت کنند هر چه بوده انجام شده و تمام شده حالا بیان شرح این ماجرا می تواند درس عبرتی باشد هم برای اصناف و هم برای مشتریها و هم برای دستگاههای که باید نظارت بیشتر می کردند.

وی مجازات بدون اغماض را بهترین راهکار در این خصوص دانست و گفت: نباید از کنار این امر به سادگی رد شد و باید به سوالهای افکار عمومی پاسخ داد.

یک رستوران دار نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این صنف با تمام توان سعی دارد بهترین کالا را به مصرف کننده بدهد اما انتظار اینگونه خبرهایی می تواند به اعتبار سایرین ضربه بزند به همین دلیل ما نیز خواستار برخورد با مسببان این پرونده هستیم.

وی ادامه داد: تهیه غذای با کیفیت و مطابق با ذائقه مصرف کننده هدف ما است و نباید گذاشت تعدادی محدود سوء استفاده گر به اعتبار دیگران نیز ضربه بزند.

خبرگزاری مهر نیز منتظر است تا اطلاعات دقیق این پرونده را برای آگاهی مردم منتشر کند به همین دلیل از انتشار شایعاتی که در این خصوص وجود دارد خودداری می کند با این وجود در انتظار اطلاع رسانی رسمی مسئولان هستیم.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو