bato-adv
bato-adv

کمتر کسی می‌تواند به این سوال ورودی دانشگاه هاروارد پاسخ درست دهد

کمتر کسی می‌تواند به این سوال ورودی دانشگاه هاروارد پاسخ درست دهد
یک سوال هوش در طول مصاحبه ورودی دانشگاه هاروارد، ۹۰ درصد از دانشجویان را متحیر کرده است.

فرارو- آیا می‌توانید به سوال هوش دانشگاه هاروارد که ۹۰درصد مردم در پاسخ دادنش شکست می‌خورند، را به درستی حل کنید؟ 

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، به تازگی تصویری از یک سربرگ دانشگاه هاروارد با یک سوال هوش در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است. سؤال این است: اگر هفت مرد با هفت زن ازدواج کنند و هر مرد و هر زن هفت فرزند داشته باشند، تعداد کل افراد چقدر است؟ بر خلاف اکثر بازی‌های فکری، این سوال دو پاسخ درست دارد.

این سوال هوش مصاحبه ورودی دانشگاه هاروارد اولین بار در سال ۲۰۲۱ در فضای مجازی منتشر شد، اما حالا بار دیگر محبوب شده است و افرادی از قشر‌های مختلف را به چالش کشیده است. پاسخ‌ها از ۲۱ نفر تا ۴۴۸ نفر متغیر هستند، حتی یک نفر با ذکر ۷۰۰ نفر ادعا کرد پاسخ می‌تواند بسیار بیشتر باشد، اگرچه استدلال خود را توضیح نداد.

یک کاربر فضای مجازی در مورد این پست نظر داد: «این سوال فقط بازی با کلمات است. چندین پاسخ وجود دارد و هیچ کدام اشتباه نیست، مگر اینکه ریاضی بلد نباشید.» یکی دیگر از کاربران نیز معتقد بود پاسخ درست این سوال به نحوه تفسیر سوال بستگی دارد: اگر هر مرد یک زن داشته باشد، پاسخ صحیح ۶۳ خواهد بود، اما اگر هر مرد هفت زن داشته باشد، پاسخ ۳۹۲ خواهد بود.

کمتر کسی می‌تواند به این سوال ورودی دانشگاه هاروارد پاسخ درست دهد / ترجمه

یکی از کاربران توضیح داد: «این سوال بسیار مبهم است؛ حدس می‌زنم نکته سوال همین باشد. اگر فرض کنیم فقط هفت زوج (هفت مرد و هفت زن) وجود دارند برابر با ۱۴ نفر است. اگر هر زوج هفت فرزند داشتند، بنابراین ۷×۷=۴۹ بچه وجود دارد. با جمع کردن این اعداد به ۶۳ نفر می‌رسیم.»

این کاربر ادامه داد: «با فرض اینکه هر مرد هفت زن داشته باشد، برای رسیدن به پاسخ ۳۹۹ نفر تنها لازم است هفت را در هفت ضرب کنید تا ۴۹ زن بدست آورید و این تعداد را به هفت مرد اضافه کنید. سپس، اگر هر یک از ۴۹ زن، هفت فرزند داشته باشد، ۳۴۳ و اگر هر مرد هفت فرزند داشته باشد، ۴۹، برابر با ۳۹۲ نفر است.»

سوال‌های هوش ریاضی همیشه در مصاحبه ورودی بهترین دانشگاه‌های دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و از این جهت مهم هستند که افراد را تشویق می‌کنند اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند و پاسخ را از دیدگاه‌های مختلف در نظر بگیرند. این سوالات نشان می‌دهند فرد چگونه مشکلات را به مراحل کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم می‌کند و آیا خارج از چارچوب فکر می‌کند یا خیر.

با این حال اگر هیچکدام از پاسخ‌های درست را به دست نیاوردید نگران نباشید؛ شما تنها نیستید! حتی دانشجویان هاروارد نیز در حل این مسأله با مشکل رو به رو می‌شوند.

حسین شریعتمداری
Malaysia
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
هاروارد سگ صهیونیست است هاروارد را اعدام کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
فرض دوم با بیان مسئله تناقض دارد چرا که اگر مردی هفت زن بگیرد و هر زن او هفت فرزند داشته باشد دیگر خود مرد هفت فرزند ندارد بلکه چهل و نه فرزند دارد طبق صورت مسئله ساده و بی عیب ترین جواب ۶۳ است
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین