bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۳۷۷

حمایت سردار حجازی از اقدام خبرنگار عراقی

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۸۷
فرارو- سردار حجازی گفت: اقدام شجاعانه منتظرالزیدی پژواك اعتراض ملت عراق علیه اشغالگری است؛ اقدامی كه بدون تردید نشان از ابتكار، خلاقیت، فكر موثر و اثرشناسی در عرصه رسانه دارد. 

به گزارش روابط عمومی سپاه، سردار سید محمد حجازی جانشین فرمانده كل سپاه در همایش تخصصی مسوولین روابط عمومی سپاه با بیان مطلب فوق افزود: سپاه پاسداران به عنوان یك سازمان تكلیف مدار، دینمدار كه باورهای اسلامی در‌آن محور است باید توسط روابط عمومی سپاه با بیانی فصیح، بلیغ و با فریاد رسا، برجسته‌سازی مطالب و استفاده از ابزار مشروع اسلامی به جامعه و مردم به خوبی معرفی شده و منزلت، جایگاه و اعتبارش به عنوان یك سرمایه اجتماعی به درستی شناخته شود.
وی در ادامه اظهار داشت: سپاه پاسداران به عنوان شمشیر برنده نظام، خار چشم دشمنان اسلام و انقلاب است و دشمنان هرچه در توان دارند در جهت تخریب سپاه به كار می‌گیرند چون بیشترین مزاحمت را برای آنان دارد و نقشه‌ها و توطئه‌های آنها را خنثی می‌كند.
وی یادآور شد: بسیج كه بزرگترین سرمایه نظام اسلامی است، قدرت و اقتدارش در گروه منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه و بسیج است و به همین دلیل باید عناصر خلاق و توانمند جذب بسیج و سپاه شوند.
وی در ادامه گفت: روابط عمومی سازمان، در حقیقت مسئول تعامل با محیط است و امروز بر پایه نظریه سیستمی، مدیریت سازمان‌ها اگر تغییر محیطی را درك نكنند محكوم به فنا و شكست هستند به همین خاطر روابط عمومی‌ها یكی از ابزارهای مهم در عرصه تعامل با محیط هستند.
وی اضافه كرد: روابط‌عمومی‌مثل درختی است كه در همه جا ریشه می‌دواند. كار روابط عمومی اینست كه از تمام اجزاء سازمان اطلاع و شناخت داشته باشد و پیام سازمان را به زیباترین و گویاترین وجه به افكار عمومی و جامعه منتقل كند و در مقابل پیام افكار مومی و جامعه را نیز به سازمان منتقل سازد.
وی تاکید کرد: افكار عمومی امروز یكی از عناصر اصلی قدرت است. افكار عمومی جامعه دولت‌ها را سركار می‌آورد و باعث موفقیت سیاستمداران و رهبران می‌شود بنابراین نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم. ساخت و ترسیم افكار عمومی به عهده رسانه‌ها و روابط‌عمومی‌هاست.
حجازی با اشاره به این‌که " افکار عمومی برداشت‌هایی از واقعیت دارند که رسانه‌های مختلف آن‌ها را می‌سازند" اظهار كرد: وسایل ارتباط جمعی در حال ساخت دیدگاه‌ها و نگرش مردم هستند.
وی ادامه داد: در دنیای برده‌داری اگر جسم انسان در تسخیر استعمارگران بود، امروز روح و فکر انسان‌ها در تسخیر صاحبان قدرت و زروزور است و مردم در دنیای غرب بدون آن‌که متوجه شوند راهی را می‌روند که مستکبرین می‌خواهند و به وسیله رسانه‌ها به اهداف‌شان می‌رسند.
جانشین فرمانده كل سپاه با بیان این‌که " باید مرز تبلیغ درست و نادرست شناخته شود" افزود: در اسلام دروغ و فریب ممنوع است، اما با فصاحت، بلاغت، تاکید، و تکرار و برجسته‌سازی می‌توان به خوبی یک سازمان را به مردم معرفی کرد و باعث افزایش منزلت اجتماعی آن شد.
وی عنوان کرد: امروز سرمایه هر سازمان و نهادی تنها پول، دانش و تجهیزات نیست بلکه مهمترین سرمایه، سرمایه اجتماعی یک نهاد است که منزلت، جایگاه، قدرت و شان هر سازمان را نزد افکار عمومی نمایان كند و یکی از ارکان ساخت این اعتبار و منزلت روابط عمومی‌ها هستند.
سردارحجازی با اشاره به این‌که " در اوایل انقلاب سپاه نقش‌آفرین و تعیین کننده بود و نخبگان و افراد توانمند زیادی جذب سپاه شدند" گفت: باید تلاش کنیم سپاه همواره منزلت و سرمایه اجتماعی‌اش را افزایش دهد و با جذب افراد نخبه و توانمند نفوذ سپاه در نزد افکار عمومی و مردم را حفظ و ارتقاء بخشید.
وی گفت: روابط عمومی زبان گویای سپاه و جامعه در نزد افکار عمومی است و همواره باید آثار، عملکرد و علت وجودی سپاه را در معرض افکار عمومی قرار دهد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین