bato-adv
bato-adv

با این روش ساده دوره سرماخوردگی کودکان را تا ۲ روز کاهش دهید

با این روش ساده دوره سرماخوردگی کودکان را تا ۲ روز کاهش دهید
محققان روشی بسیار ارزان و ساده برای کاهش مدت زمان سرماخوردگی کودکان کشف کرده‌اند.

فرارو- محققان بریتانیایی می‌گویند که قطره‌های بینی سالین هیپرتونیک می‌توانند طول مدت سرماخوردگی کودکان را دو روز کاهش دهند و خطر بیمار شدن بقیه اعضای خانواده را نیز به حداقل برسانند.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک پست، استیو کانینگهام، استاد دانشگاه ادینبورگ، توضیح داد: «کودکان سالانه دچار ۱۰ تا ۱۲ عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می‌شوند، چیزی که ما از آن به عنوان سرماخوردگی یاد می‌کنیم. این بیماری تأثیر زیادی بر کودکان و خانواده‌هایشان دارد. دارو‌هایی برای بهبود علائم وجود دارد، مانند پاراستامول و ایبوپروفن، اما هیچ درمانی که بتواند سرماخوردگی را سریعتر بهبود بخشد، وجود ندارد.»

برای این مطالعه، محققان به والدین آموزش دادند که چگونه قطره‌های آب نمک مخصوص بینی را به درستی برای فرزندانشان استفاده کنند. در این آزمایش حداقل چهار بار در روز سه قطره در هر سوراخ بینی ریخته شد تا ۱۵۰ کودک خردسال بهبود یافتند. ۱۵۱ کودک دیگر تحت درمان معمول سرماخوردگی قرار گرفتند.

کانینگهام گفت: «ما دریافتیم کودکانی که از قطره‌های بینی آب نمک استفاده می‌کردند، به‌طور متوسط به مدت شش روز علائم سرماخوردگی داشتند، در حالی که کسانی که مراقبت‌های معمول را داشتند به مدت هشت روز علائم سرماخوردگی داشتند. کودکانی که قطره بینی آب نمک دریافت می‌کردند در طول بیماری خود به دارو‌های کمتری نیاز داشتند.»

با این روش ساده دوره سرماخوردگی کودکان را تا ۲ روز کاهش دهید / ترجمه

در طی این آزمایش تنها ۴۶ درصد از خانواده‌هایی که از قطره بینی استفاده می‌کردند، گزارش دادند که اعضای خانواده به سرماخوردگی کودک مبتلا شده‌اند. در مقابل این گزارش در خانواده‌هایی که از قطره بینی استفاده نکردند ۶۱ درصد بود. ۸۲ درصد از والدین گفتند که قطره بینی به بهبود سریع فرزندشان کمک می‌کند و ۸۱ درصد اعلام کردند که در آینده از قطره استفاده خواهند کرد.

این تحقیق به زودی در کنگره انجمن تنفسی اروپا در وین، اتریش ارائه خواهد شد. محقق ارشد این مطالعه خاطرنشان کرد مردم در جنوب آسیا مدت‌هاست از محلول‌های آب نمک برای درمان سرماخوردگی استفاده می‌کنند. کانینگهام توضیح داد سلول‌های پوشاننده مجرای تنفسی از کلرید قطره‌های نمکی برای تولید اسید هیپوکلرو برای دفاع در برابر ویروس‌ها استفاده می‌کنند. کانینگهام گفت: «با دادن کلرید اضافی به سلول‌های پوششی، سلول‌ها اسید هیپوکلرو بیشتری تولید می‌کنند که به سرکوب تکثیر ویروس‌ها، کاهش طول عفونت ویروس و در نتیجه کاهش طول دوره علائم کمک می‌کند.»

این درمان بسیار ارزان و ساده می‌تواند در تمام جهان مورد استفاده قرار بگیرد و روشی ایمن و مؤثر برای والدین است تا بتوانند تأثیر سرماخوردگی فرزندان بر سایر اعضای خانواده را مدیریت کنند. محققان این مطالعه همچنین متوجه شدند کودکانی از قطره بینی استفاده کردند در طول سرماخوردگی کمتر خس خس می‌کنند و قصد دارند این موضوع را بیشتر بررسی کنند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین