bato-adv
کد خبر: ۲۸۱۷۷۳

احداث 9 مدرسه‌ و مسجد برکت در شرق استان کرمان اجرا شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: از سال 1389 تاکنون 9 طرح ساخت مدرسه و مسجد توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان‌های شرق استان کرمان اجرا شده است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۳ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: از سال 1389 تاکنون 9 طرح ساخت مدرسه و مسجد توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد  اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان‌های شرق استان کرمان اجرا شده است.

غلامرضا رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: این طرح‌ها عمدتاً در شهرستان‌های نرماشیر، فهرج و ریگان اجرا شده است.

وی بیان کرد: بنیاد برکت در شهرستان ریگان تعداد سه باب مدرسه با مجموع 12 کلاس درس و یک خوابگاه مدرسه عشایری احداث کرده است.

این مدارس با اعتباری به میزان 7 میلیارد و 680 میلیون ریال توسط بنیاد برکت تأسیس شده و در حال حاضر در مقاطع ابتدایی و راهنمایی فعال است.

در عین حال بنیاد برکت در حال ساخت یک مدرسه‌ی شش کلاسه در این منطقه با اعتباری به میزان 13 میلیارد و 167 میلیون ریال است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان گفت: این بنیاد در شهرستان فهرج عملیات احداث یک باب مدرسه پنج کلاسه و یک مسجد را به پایان رسانده است.

مدرسه‌ی یاد شده که در مقطع ابتدایی پذیرای دانش‌آموزان منطقه است با اعتباری به میزان 3 میلیارد و 200 میلیون ریال ساخته شده است. اعتبار اختصاص یافته برای ساخت مسجد در این منطقه نیز بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال است.

وی افزود: هم‌چنین ساخت 2 باب مدرسه با مجموع 9 کلاس و یک مسجد از دیگر طرح‌های بنیاد برکت در شهرستان نرماشیر و شرق استان کرمان است.

این مدارس نیز با اعتباری به میزان 6 میلیارد و 530 میلیون ریال تأسیس شده و اعتبار اختصاص یافته برای ساخت مسجد در این منطقه بالغ بر یک میلیارد و 250 میلیون ریال است.

بنیاد برکت که سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شد، ساخت مدارس و سایر اماکن مورد نیاز در مناطق محروم کشور را در دستور کار دارد.

این بنیاد درصدد است براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یک‌هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تأسیس کند.

شرق کرمان با حدود 200 هزار نفر جمعیت شامل چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر است.
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv