bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۵۱۱۷

مریم بهروزی: جنگ قدرت در كشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۶ آبان ۱۳۸۸


دبيركل جامعه زينب(س) پايبندي سياسيون و سياستمداران به عقلانيت سياسي را از راهكارهاي برون‌رفت از سياست‌زدگي عنوان كرد.

مريم بهروزي اظهار كرد: آن‌چه از موضع‌گيري‌ها، اظهارات و عملكردها مشاهده و استنباط مي‌شود، اين است كه در حال حاضر جامعه‌ ما دچار سياست‌زدگي شده و به همه چيز با ديد سياسي نگاه مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه " سياسي شدن متروي تهران مصداقي از سياست‌زدگي در جامعه است" اظهار كرد: به هر ترتيب واقعيت اين است كه مترو در اختيار يك جريان سياسي است و جريان ديگري كه ابزار را در دست ندارد، بودجه مترو را تامين نمي‌كند كه اين خود باعث ايجاد چالش شده است.

وي با بيان اين‌كه " اتخاذ چنين روندي تنها سرگرداني و معطلي مردم است و در اين بين تنها به مردم آسيب مي‌خورد" گفت: اين نوع نگاه باعث مي‌شود كه تنش‌ها در جامعه افزايش يابد.

دبيركل جامعه زينب(س) همچنين با اشاره به بحث هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار كرد: اين مساله، مساله‌اي است كه با زندگي روزمره مردم سر و كار دارد و اگر سياسي شود براي مردم مشكلاتي پيش خواهد آمد.

وي با طرح اين پرسش كه " چنين مسائلي چه ارتباطي به مردم دارد؟" اظهار كرد: وجود اختلاف سليقه‌ها و قدرت‌طلبي برخي سياستمداران باعث شده است كه نگاه سياسي به همه مسائل وجود داشته باشد.

وي خاطرنشان كرد: هنر دولت اين است كه برنامه خوبي در اجرا داشته باشد؛ اما گسترش اختيارات و قدرت دولت اگر منجر به اختلاف و چالش‌هاي بين اين قوه با قوه مقننه شود، مشكلاتي را در جامعه ايجاد خواهد كرد.

بهروزي معتقد است: اختلاف سليقه‌ها و چالش‌ها بين دولت و شهرداري، دولت و مجلس و دولت و شوراي شهر، گواه سياست‌زدگي جامعه ماست.

وي با بيان اين اعتقاد ‌كه " جنگ قدرت در كشور ما وجود دارد" گفت: سياست‌زدگي در جامعه‌ ما پررنگ‌ شده است.

وي " پايبندي سياسيون و سياستمداران به عقلانيت سياسي" را از راهكارهاي برون‌رفت از سياست‌زدگي عنوان و اظهار كرد: اگر سياستمداران ما بتوانند به آشتي و وفاق ملي برسند و هدف‌شان پيشبرد مصالح و منافع كشور باشد و از نظرات يكديگر حتي در صورت رقيب بودن بهره‌مند شوند، از سياست‌زدگي دور خواهيم شد.

دبيركل جامعه زينب(س) با تاكيد بر اين‌كه " همه كارها و فعاليت‌ها را نبايد با عينك سياسي نگريست" اظهار كرد: توجه نكردن به چنين مساله‌اي،‌ سياست‌زدگي را بيش از پيش خواهد كرد كه البته ما هم‌اكنون و متاسفانه دچار آن هستيم.

برچسب ها: مریم بهروزی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین