bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۷۵۴۱

دالایی‌لاما همایش آموزش را در هندوستان افتتاح کرد

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۷ دی ۱۳۸۸


بیش از 238 شرکت‌کننده از جمله مدیران، رؤسا و آموزگاران ارشد از 85 مدرسه تبتی و سه مرکز مطالعات عالی سراسر هندوستان نپال و بوتان در پنجمین همایش آموزش عمومی تبتی که دیروز یکشنبه 27 دسامبر (6 دی ماه) با سخنرانی دالایی‌لاما افتتاح شد شرکت کردند. 

به گزارش فایول، پایگاه اطلاع رسانی تبت، این همایش به بررسی موضوعات مهم در رابطه با آموزش و مدارس در جامعه تبعیدی تبت می‌پردازد.

انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در این همایش به بحث و بررسی درباره شیوه‌های اجرایی کردن سیاست اولیه آموزش برای بودائیان تبتی که از تبت تبعید شده‌اند بپردازند و راه‌کارهایی را برای بهبود استانداردهای آکادمیک در مدارس، مراکز و نهادهای آموزشی تبتی پیدا کنند.

دالایی‌لاما در سخنرانی افتتاحیه این همایش بر ضرورت بهبود کیفیت آموزش بود تأکید کرد: به منظور بهبود وضعیت آموزش و دستیابی به پیشرفتهایی در کیفیت آموزشی باید جریانهای اجتماعی را شناسایی کرده و شهامت تصدیق آنها را داشته باشیم. از این رو باید با ارزیابی سیستماتیک نظام آموزشی و سیاستها وارد عمل شده و هر از چندگاهی این ارزیابی‌ها را تجدید کنیم.

نخست وزیر معزول شده تبت نیز طی سخنرانی در کابینه خود اهمیت فراهم کردن فرصت آموزش برای تمام کودکان تبتی را که خارج تبت زندگی می‌کنند مورد تأکید قرار داد.

این همایش دو روزه با حضور علما و آموزگاران رشته‌های مختلف امروز دوشنبه هفتم دی‌ماه خاتمه می‌یابد.

برچسب ها: دالایی‌لاما
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین