bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۷۱۴۹۳
اطلاع رسانی تبلیغاتی

۵ دلیل اصلی که باید در کسب و کارتان از نرم افزار حسابداری استفاده کنید

۵ دلیل اصلی که باید در کسب و کارتان از نرم افزار حسابداری استفاده کنید
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۰ دی ۱۳۹۹

در دنیای کسب وکار که همه به دنبال رشد و توسعه اقتصادی هستند، جهت حرکت به سمت جلو به تحلیل اطلاعات و اتخاذ تصمیمات بهینه بر اساس اطلاعات دقیق و به روز نیاز است.

در این بین داده‌های مالی از مهم ترین داده‌هایی هستند که همواره در تصمیمات مد نظر مدیران قرار می گیرند، اما داده‌های خام راهگشا نبوده و اغلب،مدیریت به تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط افراد متخصص برای تصمیم گیری استناد می‌کند.

بنابراین مهم ترین بخش در حسابداری گزارش گیری از تمام اطلاعات جمع آوری شده در یک دوره مالی مشخص است که امروزه وظیفه تهیه انواع گزارش های مالی مد نظر تصمیم گیرندگان بر عهده نرم افزار حسابداری است.

در همین ابتدا به مهم ترین تاثیر نرم افزار حسابداری بر کسب وکار اشاره شد اما برای پاسخ دادن به سوال اصلی یعنی ضرورت استفاده از نرم افزار حسابداری، موارد بسیاری را باید در نظر گرفت.

چرا هر کسب و کاری به یک نرم افزار حسابداری نیاز دارد؟

قدمت حسابداری و همراهی همیشگی آن با کسب وکارها در طول تاریخ نقش مهم و چشمگیر حسابداری بر ادامه یک کسب وکار را نشان می دهد. البته حسابداری در طول تاریخ تغییرات عمده ای را تجربه کرده است و همواره هدف از این تغییرات سهولت بیشتر در انجام امور مالی و حسابداری کسب وکارها است.

امروزه به لطف تکنولوژی و روی کار آمدن نرم افزارهای تخصص مالی و حسابداری، نیازی به ثبت روزانه و دقیق جریان های مالی در دفاتر متعدد و بررسی تمام آنها در پایان دوره مالی نیست. شاید کمی اغراق آمیز باشد اگر بگوییم نرم افزار حسابداری کار حسابدار را در حد فشردن چند دکمه روی صفحه کلیک و چرخاندن نشانگر موس بر صفحه نمایش آسان کرده باشد ولی اجازه بدهید بگوییم با انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار خود می توانید به راحتی تمام امور مربوط به حسابداری شغل و حرفه خود را انجام دهید.

در ادامه به 5 دلیل اصلی که هر کسب و کاری باید از نرم افزار حسابداری استفاده کند خواهیم پرداخت.

  1. افزایش سرعت و دقت در حسابداری

اولین و شاید مهم ترین دستاورد نرم افزارهای مالی و حسابداری، افزایش سرعت و دقت در انجام امور مربوط به ثبت و نگهداری جریان های مالی مختلف است. اگر نرم افزار حسابداری به درستی انتخاب شده باشد به کمک امکانات و قابلیت های مختلفی که در محیط کاربری در اختیار شما قرار می دهد، می توانید تمام فعالیت های مالی خود را در بخش های مرتبط قرار دهید.

حسابداری در ذات کاری بسیار دقیق است، زیرا با مهم ترین داده های کسب و کار یعنی داده های مالی آن سر و کار دارد. مهم ترین انتظاری که باید یک نرم افزار حسابداری برآورده کند، بالا بردن دقت در ثبت داده ها و حفظ امنیت داده های مالی ثبت شده است. اگر نرم افزار حسابداری به درستی انتخاب شود، به واسطه قابلیت های تعریف شده در آن تا حدی از بروز اشتباهات به هنگام ثبت اطلاعات مالی جلوگیری می کند.

  1. کاربری آسان

اکثر نرم افزارهای مالی به گونه ای طراحی شده‌اند که دارای کاربری ساده باشند به طوریکه کاربری که هیچ گونه آشنایی با سیستم های مالی ندارد و حتی به اندازه کافی دانش حسابداری نداشته باشد میتواند به آسانی از آن استفاده کند. در نتیجه با نرم افزارهای حسابداری میتوانید به راحتی تمام امور مالی و حسابداری کسب و کارتان را مدیریت کنید.

  1. ثبت دقیق تمام اطلاعات

 با توجه به اینکه نرم افزار حسابداری به نوعی جایگزین دفاتر حسابداری شده است، باید تمامی اطلاعات مالی از خرید و فروش محصولات و کالاها، انواع هزینه‌های مرتبط به کسب وکار، ثبت اطلاعات مرتبط به کارکنان با هدف محاسبه حقوق و دستمزد آنها و در نهایت اطلاعات مورد نیاز در تدوین صورت های مالی مهم و ارائه گزارش های مختلف به سازمان مالیاتی را پاسخگو باشد.

به همین دلیل باید تمامی بخش های مرتبط به فعالیت های کسب وکار را با هدف ثبت اطلاعات مالی آن قسمت ها شامل شود.

حسابداری آنلاین

4- به حداقل رساندن اشتباهات

یک مزیت مهم و اساسی که میتوان برای نرم افزارهای مالی بیان کرد این است که اشتباهات محاسباتی با استفاده از این سیستم ها به حداقل می رسند . به عنوان مثال یک نرم افزار حسابداری به شما اجازه میدهد همزمان با ورود اطلاعات درصدهای مختلفی از انواع تخفیف ، نرخ های مالیاتی را وارد نموده و بدون خطاهای محاسباتی جمع مبلغ مورد نظر را به شما ارائه میکند اگر این محاسبات به صورت دستی انجام شود امکان خطای بالایی خواهد داشت.

5- ارزیابی و تخمین اطلاعات و ارائه گزارش های مختلف

با توجه به اینکه تمامی اطلاعات مالی کسب وکار در منوهای مربوط به خود ثبت و جمع آوری می شوند، نرم افزار حسابداری امکان تخمین و ارزیابی اطلاعات را داشته و از طریق ارائه گزارش های مالی مختلف و متناسب با نیاز صاحبان مشاغل، سرمایه لازم برای پیشبرد اهداف و هزینه ها و مخارج احتمالی در مسیر دستیابی به اهداف تعیین شده را پیش بینی می کند.

در واقع همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، یکی از فاکتورهای مهم برای تصمیم گیری، داشتن اطلاعات به روز و صحیح و کافی است. به همین دلیل می توان ادعا کرد نرم افزار حسابداری مناسب کسب وکار باید امکان تهیه انواع گزارش ها را از اطلاعات ثبت شده داشته باشد. در نتیجه مهم ترین کاربرد نرم افزار حسابداری تهیه انواع گزارش های مالی است که بسته به نوع فعالیت شرکت و نیاز مدیریت باید در کمترین زمان ممکن ارائه شود.

با در نظر گرفتن تمام ویژگی هایی که برای نرم افزار حسابداری شمرده شد، می توان گفت هر کسب وکار کوچک و بزرگی به نرم افزار حسابداری نیاز دارد.

درواقع تفاوتی ندارد که کسب و کار شما از نظر اندازه در چه سطحی است و چه تعداد کارمند برای انجام فعالیت های مرتبط فعالیت دارند؛ مهم داده های مالی هستند که از همان آغاز کسب وکار باید به درستی ثبت و تجزیه و تحلیل شوند در غیر این صورت نمی توان انتظار پیشرفت و توسعه کسب و کار را داشته باشید.

بد نیست قبل از انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری مناسب کسب وکار خود بررسی کامل و جامعی روی نرم افزارهای موجود در بازار انجام داده و تمام امکانات و قابلیت های آنها را با یکدیگر مقایسه و بر اساس نیاز کسب و کار خود در انجام امور حسابداری بهترین نرم افزار حسابداری کسب وکار خود را انتخاب نمایید.

چه نرم افزاری تمام ویژگی های یک نرم افزار حسابداری ضروری را دارد؟

نرم افزار حسابداری پارمیس با توجه به نیازهای اصناف و صنایع مختلف، نسخه های متعدد نرم افزاری را با قابلیت ها و همچنین قیمت های متنوعی عرضه نموده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نماییم.

  • نرم افزار حسابداری پارمیس پرو، شامل چندین نسخه برای کسب و کارهای کوچک و متوسط
  • نرم افزار یکپارچه پارمیس استار شامل ده ها زیر سیستم مناسب برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ
  • نرم افزار حسابداری ابری 360، به عنوان یک نرم افزار حسابداری آنلاین، امکان دسترسی و مدیریت کسب و کار از هر مکان، بدون نیاز به حضور در محل کسب و کار و در زمان دلخواه را فراهم می‌کند.
  • حسابداری شخصی رایگان پارمیس همراه برای نیازهای مالی شخصی و خانوادگی

پس هر کسب و کاری با هر بودجه‌ای داشته باشید، قطعا یکی از نسخه‌های نرم افزاری پارمیس برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و دموی رایگان با واحد فروش شرکت پارمیس
021-87758تماس حاصل فرمایید.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو