bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۱۱۴

استعفا مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۱۷ آذر ۱۳۸۶

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که به علت روابط برادرش با شرکت بلک واتر مورد بازجویی قرار گرفته، از استعفای خود در ماه آینده میلادی خبر داد. 

"هاوارد کرونگارد" بازرس کل در وزارت امور خارجه آمریکا که بر عملیات برخی از پیمانکاران خصوصی این وزارتخانه نظارت می کرد، در نامه ای به "جرج بوش" رئیس جمهوری آمریکا که از طریق وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام کرد که در 15 ژانویه (25 دی ماه) از سمت خود استعفا خواهد کرد.

وی از سوی رئیس کمیته نظارت بر مشارکت آمریکا در کنگره این کشور به ممانعت از تحقیقات مهم مربوط به عراق و سوء مدیریت در ساخت سفارت 736 میلیون دلاری آمریکا در بغداد و همچنین قاچاق سلاح توسط شرکت امنیتی بلک واتر متهم شده است.

کرونگارد همچنین به علت ارتباط برادرش "آلوین" با شرکت بلک واتر به جلسات استماع کنگره احضار شده است.

"هنری واکسمن" رئیس کمیته نظارت بر مشارکت آمریکا در کنگره که کار آن شامل نظارت بر پیمانکاران خصوصی فعال در عراق است؛ ماه گذشته از شهادت متناقض این دو برادر درباره روابط " آلوین کرونگارد" با این شرکت امنیتی گزارش داد.

به گفته هاوارد برادرش به وی گفته که با این شرکت ارتباطی نداشته، اما آلوین بعدها در جلسه شهادتی در برابر این کمیته گفت که وی به برادرش درباره روابطش با این شرکت صحبت کرده است.

در پی واقعه روز 25 شهریور در میدان نیسور بغداد که طی آن 17 غیرنظامی عراقی در اثر تیراندازی ماموران شرکت "بلک واتر" کشته شدند؛ شرکتهای امنیتی خصوصی آمریکایی و انگلیسی با خشم و انتقاد مردم و مسئولان عراقی روبرو شدند تا جایی که دولت "نوری المالکی" نخست وزیر نیز با صدور دستور اخراج شرکت بلک واتر، بارها خواستار خروج ماموران این شرکت از عراق شده است.
برچسب ها: بلک واتر
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین