bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۰۳۹۶
هاشم ‌زاده‌ هريسي گفت:

"روحانیت باید همه را زير چتر خود نگه دارد"

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۶ آبان ۱۳۸۹


عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: «جامعتين به صورت فراگير و فراجناحي همه را زير چتر خود نگه دارند.»
 
آيت‌الله هاشم هاشم‌زاده هريسي، راجع به فعاليت كميته مشترك جامعتين كه از ماه‌ها قبل به منظور تقويت وحدت ميان اصولگرايان ايجاد شده است، گفت: «روحانيت قشري متعلق به همه مسلمانان است و روحانيت جامعتين نيز بايد روش و سياستي داشته باشند كه بتوانند به صورت فراگير و فراجناحي همه را زير چتر خود نگه دارند، هر‌كسي را كه خارج شد، نيز باز گرداند.»
 
وي با تاكيد بر اينكه روحانيت همچون پدر بايد نسبت به فرزندان خود عمل كند، فراگيري و فراجناحي را مهم‌ترين ويژگي اين قشر دانست و گفت، روحانيت بايد طوري عمل كند كه هر وقت حرفي زد همه آن را بپذيرند و اعتقاد داشته باشند كه اين نهاد (روحانيت) بي‌طرف است و نگاهش به احزاب و جناح‌ها همچون نگاه پدر به فرزندانش است. 

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه خروج برخي از احزاب از ارزش‌ها، همچون به بيراهه رفتن فرزندان يك پدر ممكن است، گفت که روحانيت بايد هر گروه را به نوعي نگه دارد. البته برخي كه خود اصرار بر خروج دارند، نيز استثناء هستند. 

وي با بيان اينكه در خصوص فعاليت كميته مشترك جامعتين اطلاع كاملي ندارم، گفت، اما قطعا كاري كه اين دوستان انجام مي‌دهند عاقلانه و با دلسوزي نسبت به انقلاب است. 

هاشم‌زاده هريسي وحدت را ضروري براي هر مقطع زماني و اجتماعي دانست و گفت، هر كسي كه در راه وحدت گام بردارد عبادت كرده است. 

وي با اشاره به آيات و رواياتي در همين رابطه، تاكيد كرد: «اساساً روحانيت نيز براي وصل‌كردن آمده است نه فصل كردن، روحانيت بايد از هر آنچه كه عقده، كينه، نارضايتي و بدبيني نسبت به روحانيت ايجاد مي‌كند اجتناب كند، زيرا ايشان همچون پدري براي جامعه محسوب مي‌شوند.» 

عضو مجلس خبرگان، چگونگي تحقق وحدت، فراگيري وحدت و پايدار بودن آن را سه موضوع مهم مورد‌توجه براي كميته مشترك جامعتين دانست و گفت: «برخي از وحدت‌ها خود تشدد ايجاد مي‌كند و برخي اوقات تلاش‌ها براي وحدت ضد وحدت مي‌شود. از جمله اينكه گفته شود فلاني باشد و فلاني نباشد.»
 
وي خاطرنشان كرد، مسئله وحدت امر ظريفي است كه تلاش براي آن نيز بايد شايسته‌ روحانيت باشد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین