bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۰۰۰۹

سه فیلم اسکاری در تلویزیون

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۹


فيلم‌هاي «سخنراني پادشاه»، «آغاز» و «127 ساعت» نوروز امسال از تلويزيون پخش مي‌شوند. «سخنراني پادشاه» (The King's Speech) نام يک فيلم درام تاريخي محصول 2010 بريتانيا به کارگرداني تام هوپر بر پايه فيلمنامه ديويد سايدلر است. 

اين فيلم در هشتاد و سومين دوره مراسم اسکار برنده جايزه بهترين فيلم، بهترين کارگرداني، بهترين بازيگر نقش اول مرد و بهترين فيلم‌نامه اورجينال شد. اين فيلم درباره بخشي از زندگي جورج ششم، پادشاه بريتانيا و پدر اليزابت دوم ملکه فعلي اين کشور است که دچار لکنت زبان بود. نقش پادشاه را در اين فيلم کالين فرث و نقش پزشک او را جفري راش بازي کرده‌اند.
 
«آغاز» ( Inception) نام يک فيلم اکشن، علمي ـ تخيلي به کارگرداني، نويسندگي و تهيه‌کنندگي کريستوفر نولان و با بازي لئوناردو دي‌کاپريو و يک تيم از بازيگران مکمل است. اين فيلم که در 16 ژوئيه 2010 اکران شد، استقبال تماشاگران و منتقدان سينمايي را در پي داشت و در سال 2010 در هشتاد و سومين دوره مراسم اسکار برنده جايزه اسکار بهترين فيلم‌برداري، بهترين جلوه‌هاي تصويري، بهترين ميکس صدا و بهترين تدوين صدا شد. 

فيلم «127 ساعت»، جديدترين ساخته دني بويل، كارگردان سرشناس انگليسي است كه آن هم در اسكار حضوري موثر داشته است. در پروژه «ساعت 127» كري موليگان و كرا نايتلي نقش‌آفريني داشته‌اند. آرون رالستون در ماه مه 2003 عنوان كوهنورد خبرساز را در مطبوعات آمريكا به‌دست آورد. وي بدون آنكه به كسي اطلاع بدهد، عازم كوهستان شد، اما پس از آنكه پنج روز در زير يك تخته‌سنگ گرفتار شد، با چاقو بازوي خود را قطع كرد تا جان خود را نجات دهد.
 
احتمال پخش فيلم‌هاي «127 ساعت» و «آغاز» همانند «سخنراني پادشاه» از شبكه اول سيما بيش از شبكه‌هاي ديگر است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین