bato-adv
کد خبر: ۷۴۶۸۹۳

احتمال احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه کره جنوبی

احتمال احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه کره جنوبی
معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی قرار است گئورگی زینوویف، سفیر روسیه را برای اعتراض به توافقنامه راهبردی روسیه و کره شمالی که روز چهارشنبه امضا شد، احضار کند؛ توافقنامه‌ای که کمک‌های نظامی فوری در صورت وقوع جنگ را تضمین می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۱ تير ۱۴۰۳

سئول ظاهرا قصد دارد سفیر روسیه را در مورد توافقنامه راهبردی اخیر میان روسیه و کره شمالی احضار کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کره جنوبی امروز جمعه ظاهراً قصد دارد سفیر روسیه در سئول را در مورد معاهده جدید راهبردی که به تازگی بین کره شمالی و روسیه منعقد شد احضار کند.

یونهاپ، کیم هونگ کیون، معاون اول وزیر امور خارجه کره جنوبی قرار است گئورگی زینوویف، سفیر روسیه را برای اعتراض به توافقنامه راهبردی روسیه و کره شمالی که روز چهارشنبه امضا شد، احضار کند؛ توافقنامه‌ای که کمک‌های نظامی فوری در صورت وقوع جنگ را تضمین می‌کند.

انتظار می‌رود کیم موضع سئول را مبنی بر اینکه همکاری نظامی مسکو با پیونگ یانگ نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد کره شمالی است، بیان کند که فعالیت‌هایی را که به افزایش تسلیحات پیونگ یانگ کمک می‌کند، ممنوع می‌کند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، توافق نامه‌ای را در مورد مشارکت راهبردی جامع بین کشورها امضا کردند. بر اساس این سند، روسیه و کره شمالی توافق کردند که در صورت تجاوز به یکی از آن‌ها، کمک فوری متقابل ارائه کنند. در صورت بروز چنین تهدیدی، طرفین در مورد اقداماتی برای هماهنگ کردن مواضع و اطمینان از همکاری برای از بین بردن آن توافق خواهند کرد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین