bato-adv
کد خبر: ۷۵۲۰۴۰

این جهان، جهان تغییر است

این جهان، جهان تغییر است
گفتنی است تغییر در مسیر کامیابی بی شباهت به رکاب زدن در دوچرخه سواری نیست، برای تعادل و همچنین پیشرفت باید رکاب زد و مسیر‌های جدید را پیمود؛ فراموش نکینم روح انسان با رود عجین‌تر است تا سکون.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۷ تير ۱۴۰۳

وحید محمود قره باغ؛ انسان‌ها خواسته و یا ناخواسته در جهانی از تغییر قرار گرفته اند، به عبارتی تغییر گویا جز لاینفک زندگی انسان هاست. از سویی انسان‌های موفق از جهان تغییر برای رسیدن به موفقیت بهره می‌گیرند و مسیر تغییر را بهتر می‌شناسند. در مسیر تغییر به ناچار باید شهامت قدم برداشتن را داشته باشیم، هر چند قدم‌های کوچک. به مرور باید حرکت کرد و در ادامه قدم‌های بزرگ برداشت.

با شکست مانوس بود تا تغییر و درنهایت کام یابی را در آغوش کشید. موفقیت جز این نیست که تکنیک‌های ساده را لجوجانه انجام دهیم. بدانیم تغییر به مانند سکویی برای خلاقیت و پرورش ایده‌های ماست. انسان‌هایی که به تغییر ایمان دارند بیشتر بر محیط خود موثرند تا اینکه متاثر باشند؛ این نوید بخش موفقیت فردی و جمعی است.

گاهی امکانات و شرایط برای یک زندگی خوب، برای ما محیا است به شرطی که نگرش ما تغییر کند. نردبان‌های زندگی را به روی هم انباشته نکنیم؛ شاید یک نردبان نیز کافی باشد.

این جهان، جهان تغییر است

شکل ۱. تغییر نگرش در مسیر موفقیت

وقتی قرار است یک تخم مرغ تبدیل به یک جوجه شود، باید پوسته از درون شکسته شود و زندگی آغاز شود. گاهی لازم است انسان پوسته‌های یکنواخت زندگی را بشکند. در زندگی به جای ناراحت شدن، بهتر است نگرش و دیدمان را تغییر دهیم. به یاد داشته باشیم خلاقیت، ابتکار و نوآوری حاصل تغییر و شکستن دیوار یکنواختی است. مشکل دیگر و البته مهم غالب ما انسان‌ها این است که بیشتر به فکر آمدن روز‌های خوب زندگی هستیم تا آوردنشان. انسان‌هایی که تغییر پذیرند می‌توانند یک دیوار را تبدیل به پله‌های ترقی کنند، بیشتر به این دلیل که متفاوت فکر می‌کنند.

این جهان، جهان تغییر است

شکل ۲. تغییر پذیری در مسیر موفقیت

در مسیر تغییر، تاثیر رنگ‌ها را نیز دست کم نگیریم که دنیایی نهفته دارند و انرژی سرشار. به تجربه ثابت شده است رنگ‌ها در روح و روان انسان تاثیر می‌گذارند که در نهایت منجر به تغییر خصایص و شخصیت انسان می‌شود. به عنوان مثال می‌توانید از رنگ آبی و یا بنفش برای اتاق خواب استفاده کنید که بسامد کمتری دارد، اگر محدودیت مکان دارید فقط از چراغ خواب کم نور آبی و یا بنفش استفاده کنید. از رنگ سبز برای اتاق کار استفاده کنید، البته اگر اختیارش را دارید. اگر مقدور نبود یک عکس و یا تابلویی مربوط به طبیعت در اتاق داشته باشید؛ از رنگ‌های شاد مثل سبز و یا زرد برای لباس استفاده کنید.

رنگ زرد مانع افسردگی است، رنگ سبز آرامش بخش است، فشار خون را کاهش می‌دهد و اضطراب را از بین می‌برد؛ رنگ سفید هم که عالمی دارد. اگر احساس کم حوصلگی می‌کنید، می‌توانید رنگ برخی وسایل شخصی خود را نارنجی انتخاب کنید. می‌بیینید که بن بستی وجود ندارد؛ کافی است که شما بخواهید.

گفتنی است تغییر در مسیر کامیابی بی شباهت به رکاب زدن در دوچرخه سواری نیست، برای تعادل و همچنین پیشرفت باید رکاب زد و مسیر‌های جدید را پیمود؛ فراموش نکینم روح انسان با رود عجین‌تر است تا سکون. در مسیر کامیابی هرگز با ساختار‌های قدیمی نجنگید، خودتان ساختار جدیدی را بوجود آورید. به همان اندازه که برای سیستم‌های تکراری و قدیمی انرژی می‌گذارید به همان اندازه از کام یابی دورتر می‌شوید.

دست آخر این که بدانیم اگر به موقع خودمان را تغییر ندهیم و جایگاه مان را با اختیار خود به دست نیاوریم، روزی شرایطی حاکم خواهد شد که به جایگاهی اجباری بسنده کنیم. برای لذت پرواز باید جرئت جدا شدن از زمین را داشت؛ این یعنی تغییر و در نهایت کامیابی.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین