bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۵۷۲۰۵

جای خالی آذری‌جهرمی؛ او تنها کسی است که می‌تواند زیر میز بزند

جای خالی آذری‌جهرمی؛ او تنها کسی است که می‌تواند زیر میز بزند
«دیگر خبر چندانی از آذری‌جهرمی به گوش نمی‌رسد. پس از آن پاسخ تاریخی و طلایی که به خانم ابتکار داد، گویی کنج عزلت را برگزیده و سایه‌نشین شده است؛ البته نه سایه‌ای از جنس سایه جلیلی بلکه احتمالا سایه‌ای برای ناامیدی و انفعال! آذری‌جهرمی با اینکه جوان است و بیش از هرکسی شرایط بازگشت به قدرت را دارد، در اقدامی معنادار کنار کشیده و معتقد است مردم باید چهره‌های جدیدی را در دولت پزشکیان تجربه کنند.»
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

کنار کشیدن آذری جهرمی از دولت پزشکیان به یکی از موضوعات روز محافل سیاسی تبدیل شده است.

روزنامه شرق در اینباره نوشت: اراده ملت ایران برگ برنده مسعود پزشکیان بود و این اراده ملی یک پیروزی شیرین را در یک شرایط سخت و رقابت نابرابر رقم زد. اما بی‌انصافی است اگر نقش افرادی همچون محمدجواد ظریف و محمدجواد آذری‌جهرمی را در خلق این پیروزی نادیده بگیریم. چسب اجتماعی و شور و موجی که این دو نفر ایجاد کردند، در نوع خودش کم‌نظیر و دیدنی بود و خیلی‌ها را پای کار آورد. برخلاف ظریف که این روزها هرازگاهی آفتابی می‌شود و نخ تسبیح یاران پزشکیان شده، دیگر خبر چندانی از آذری‌جهرمی به گوش نمی‌رسد.

پس از آن پاسخ تاریخی و طلایی که به خانم ابتکار داد، گویی کنج عزلت را برگزیده و سایه‌نشین شده است؛ البته نه سایه‌ای از جنس سایه جلیلی بلکه احتمالا سایه‌ای برای ناامیدی و انفعال! آذری‌جهرمی با اینکه جوان است و بیش از هرکسی شرایط بازگشت به قدرت را دارد، در اقدامی معنادار کنار کشیده و معتقد است مردم باید چهره‌های جدیدی را در دولت پزشکیان تجربه کنند. او گفته قصد ادامه تحصیل و پرداختن به زندگی شخصی‌اش را دارد.

کنارکشیدن او که یکی از محبوب‌ترین قدیمی‌هاست، ناخواسته عرصه را برای جولان و سهم‌خواهی قدیمی‌ترهای نامحبوب و فرصت‌طلب هموارتر کرده است. او در این وضعیت تنها کسی است که می‌تواند زیر میز بزند و رشته خیلی‌ها را پنبه کند؛ چراکه آقازاده و فرصت‌طلب و سیری‌ناپذیر نیست و یکی است مثل همه ما معمولی‌ها! کاش تا دیر نشده برگردد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین