bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۷۱۷۸۳

(ویدئو) روایت هاشمی رفسنجانی از مسائل اختلافی میرحسین موسوی و آیت‌الله خامنه‌ای

(ویدئو) روایت هاشمی رفسنجانی از مسائل اختلافی میرحسین موسوی و آیت‌الله خامنه‌ای
رئیس دولت سازندگی، گفت: آیت الله خامنه‌ای، موافق نبودند آقای موسوی نخست وزیر باشند و برای دور دوم شرط کردند و گفتند کاندیدا نمی‌شوم و اگر هم بشوم آقای موسوی را قبول ندارم.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی فیلمی از جلسه پرسش و پاسخ با آیت الله هاشمی در خصوص مسائل اختلافی مهندس موسوی و آیت الله خامنه‌ای منتشر کرده است

آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: امام نظرشان این بود که آقای موسوی نخست وزیر بمانند و آقای خامنه‌ای گفتند من قبول نمی‌کنم و در نهایت با نارضایتی آقای موسوی را معرفی کردند و تا آخر هم با هم ناسازگار بودند. مثلاً در جلسه سران که ما پنج نفر بودیم برای انتخاب وزیر با هم تفاهم نداشتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این جلسه می‌گوید:

- آیت الله خامنه‌ای، موافق نبودند آقای موسوی نخست وزیر باشند و برای دور دوم شرط کردند و گفتند کاندیدا نمی‌شوم و اگر هم بشوم آقای موسوی را قبول ندارم.

- آقای محسن رضایی آمدند خدمت امام و گفتند اگر موسوی انتخاب نشود جنگ آسیب می‌بیند، چون رزمندگان با آقای موسوی هستند.

- امام نظرشان این بود که آقای موسوی نخست وزیر بمانند و آقای خامنه‌ای گفتند من قبول نمی‌کنم؛ و در نهایت با نارضایتی آقای موسوی را معرفی کردند و تا آخر هم با هم ناسازگار بودند.

- مثلاً در جلسه سران که ما پنج نفر بودیم برای انتخاب وزیر با هم تفاهم نداشتند.

- مجموعاً بیت امام، از آقای موسوی حمایت می‌کردند و این که می‌گویند که مجلس ۹۹ نفر، جناح راست بودند که علیرغم نظر امام به آقای موسوی رای ندادند شاید همین مسئله است.

- آقای زواره‌ای به امام پیغام دادند که ۲۷۰ پوزبند بفرستند به مجلس.

- حالا هم همینه و آقا (آیت الله خامنه ای) یه دستوری که میدن مجلس نمیتونه چیزی بگه.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین