bato-adv
bato-adv

مثل یک ورزشکار المپیک فکر کنید!

مثل یک ورزشکار المپیک فکر کنید!
طرز فکر یک ورزشکار المپیک می‌تواند به شما کمک کند هر کاری در زندگی روزمره خود را بهتر از پیش انجام دهید.

فرارو-کای لایرد، مدیر یک گروه روانشناسی ورزش در آمریکا، می‌گوید "ذهنیت" بخش بزرگی از چیزی است که ورزشکاران المپیک را بهترین ورزشکاران دنیا می‌کند. او می‌گوید: «ورزشکارانی که به آن سطح رسیده‌اند، معمولاً استاندارد‌های ورزشی یکسانی دارند، اما آنچه قهرمانان را از بقیه متمایز می‌کند، واقعاً به طرز فکر مربوط می‌شود».

به گزارش فرارو به نقل از واکس، کای لایرد در ادامه توضیح داد: «ما نتیجه نهایی را در تلویزیون می‌بینیم، اما این موفقیت‌ها نتیجه انباشته شدن مهارت‌هایی است که ورزشکاران هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنند.»

شما ممکن است هرگز نتوانید مانند یک ورزشکار حرفه‌ای بدوید، بپرید یا شنا کنید، اما روانشناسان ورزشی معتقدند ما می‌توانیم برخی از استراتژی‌های آن‌ها را برای داشتن زندگی روزمره بهتر اتخاذ کنیم.

اهداف خود را مشخص کنید

ورزشکاران المپیک تلاش‌های خود برای پیشرفت را روی رویداد‌های ورزشی خاص متمرکز کنند. این ویژگی یکی از کلید‌های موفقیت آن‌هاست.

اگر سعی کنید در یک کار خاص بهتر شوید، پیدا کردن و ماندن در مسیر پیشرفت آسان‌تر است. حقیقت این است که بهتر شدن در هر کاری به تکرار مکرر آن و شناخت راهی برای پیشرفت بستگی دارد.

از قبل برنامه ریزی کنید

بهترین ورزشکاران می‌دانند کجا می‌درخشند و تا آنجا که ممکن است، خود را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهند که در آن برتری خواهند داشت. این بدان معنی است که فقط در بهترین رویداد‌ها تمرین و رقابت می‌کنند، اما همچنین موانعی که ممکن است در طول این رویداد‌ها با آن مواجه شوند را نیز پیش بینی می‌کنند.

آشنایی با چالش‌ها، برنامه ریزی را آسان‌تر می‌کند. این روش میزان زیادی از استرس روزانه شما را از بین خواهد برد.

موفقیت خود را تجسم کنید

یکی از بهترین ترفند‌های ذهنی برای بهبود عملکرد ورزشی، تجسم است – یعنی ایجاد تصاویر ذهنی از خودتان که با موفقیت یک حرکت را انجام داده‌اید.

تجسم موفقیت بسته به اهداف هر فرد می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولاً شامل آرامش جسمانی، داشتن روحیه مثبت و با اعتماد به نفس و تصور یک رویداد است.

برخی از ورزشکاران این تمرینات را شب قبل از یک مسابقه بزرگ انجام می‌دهند، در حالی که برخی دوست دارند آن‌ها را چند دقیقه قبل از رویداد‌های مهم انجام دهند.

تن به خرافات ندهید!

ورزشکاران موفق یک روتین خاص قبل از مسابقه دارند که بدن و ذهنشان را در شرایط مسابقه قرار می‌دهد. این روتین ممکن است بین پنج تا ۳۰ دقیقه طول بکشد و می‌تواند شامل مدیتیشن تا گوش دادن به موسیقی باشد. این روتین هر چه که باشد، اگر به طور معمول و درست قبل از اجرا انجام شود، به سیگنال مهمی تبدیل می‌شود که ورزشکار را در حالت آمادگی قبل از مسابقه قرار می‌دهد.

کنسا گانتر، روانشناس ورزشی، می‌گوید روتین‌ها با خرافات متفاوت هستند: «خرافات این است که اگر این کار را نکنم، اتفاق بدی می‌افتد. آن‌ها ریشه در ترس و اضطراب دارند و موفقیت را به پدیده‌های بیرونی واگذار می‌کنند.»

گانتر ادامه داد: «ممکن است یک جفت جوراب شانس داشته باشید، اما آن‌ها توانایی شما را تعیین نمی‌کنند و بر آمادگی شما تأثیری نمی‌گذارند.»

اضطراب خود را کنترل کنید

همه ما در لحظات مختلف مضطرب می‌شویم. بوده ایم. موفق‌ترین ورزشکاران این اضطراب را به عنوان نشانه مثبتی در نظر می‌گیرند. به‌جای اینکه به خودتان بگویید عصبی هستید، «آن را به‌عنوان هیجان در نظر بگیرید مثلاً «این یک چالش است. این یک فرصت است، در مقابل یک تهدید.»

در آن لحظات با آدرنالین بالا، ورزشکاران نخبه تنها بر روی افکار مثبت تمرکز می‌کنند تا به خود حس اعتماد به نفس و قدرت دهند.

افراد با عملکرد بالا به طور مؤثری این استراتژی را خارج از ورزش نیز به کار می‌گیرند. افراد مختلف در نقاط مختلف از زندگی خود نیاز به توصیه‌های متفاوتی دارند. یافتن کلمات یا عباراتی که بزرگترین ترس‌های شما را زیر سوال ببرند، می‌تواند به شما در حفظ یک طرز فکر مثبت کمک زیادی کند.

استراحت را فراموش نکنید

استراحت فقط خواب نیست؛ اگرچه خواب نیز مهم است. در اینجا استراحت به معنی درگیر نبودن است. استراحت مداوم به سطح انرژی بالا ختم می‌شود. سطح انرژی بالا چیزی است که باعث می‌شود در فعالیت‌های سطح بالا شرکت کنید، بنابراین به طور منظم استراحت کنید.

در انتها برای اینکه مانند یک ورزشکار المپیک فکر کنید لازم است بدانید آن‌ها هیچوقت کاری را تنها بخاطر اینکه مد شده است انجام نمی‌دهند. این ورزشکاران آموخته‌اند تنها کار‌هایی را انجام دهند که بهترین نتیجه را برایشان رقم می‌زند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین