bato-adv
bato-adv

کدام کشورها در سال ۲۰۲۲ بیشترین کتاب را منتشر کردند؟

کدام کشورها در سال ۲۰۲۲ بیشترین کتاب را منتشر کردند؟
در این اینفوگرافیک کشور‌هایی که در سال ۲۰۲۲ بیشترین کتاب را منتشر کرده اند، به نمایش گذاشته شده‌اند. این داده‌ها از انجمن بین‌المللی ناشران (IPA) استخراج شده و ۷۶ کشور عضو آن حدود ۸۰ درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود.

علی‌رغم افزایش انواع اشکال سرگرمی‌های دیجیتال، صنعت کتاب همچنان در حال رشد است. بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Research and Markets، پیش‌بینی می‌شود صنعت نشر بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸ با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۱.۲ درصد، به میزان ۱۹.۳۷ میلیارد دلار رشد کند. اینفوگرافیک زیر، کشور‌هایی که در سال ۲۰۲۲ بیشترین کتاب را منتشر کرده اند، به نمایش می‌گذارد. این داده‌ها از انجمن بین‌المللی ناشران (IPA) استخراج شده و ۷۶ کشور عضو آن حدود ۸۰ درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود.

کدام کشورها در سال ۲۰۲۲ بیشترین کتاب را منتشر کردند؟ + اینفوگرافیک

به گزارش روزیاتو به نقل از WordsRated، شماره استاندارد بین‌المللی کتاب (ISBN) که در این به اختصار شابک نامیده می‌شود، یک شناسه منحصر به فرد محصول برای فهرست‌نویسی و ردیابی فروش کتاب است که در این شمارش در نظر گرفته شد.

کدام کشور‌ها در هر قاره بیشترین کتاب را منتشر می‌کنند؟

در جدول زیر، اطلاعات مربوط به کشور‌های هر قاره است که بیشترین شماره استاندارد بین‌المللی کتاب برای انتشار کتاب را در سال ۲۰۲۲، ثبت کرده‌اند.

کدام کشورها در سال ۲۰۲۲ بیشترین کتاب را منتشر کردند؟ + اینفوگرافیک

ایالات متحده آمریکا به طور قابل توجهی بزرگترین بازار کتاب جهان است و در سال ۲۰۲۲ تقریباً چهار برابر ژاپن که در جایگاه دوم قرار دارد، شماره استاندارد بین‌المللی کتاب ثبت کرد.

ایالات متحده همچنین میزبان بزرگترین ناشران جهان است. پنگوئن رندوم هاوس (PRH)، هاشت، هارپر کالینز، مک‌میلان و سایمون اند شوستر به عنوان پنج غول بزرگ در دنیای نشر شناخته می‌شوند.

تا سال ۲۰۲۲، این پنج ناشر بزرگ بیش از ۸۰ درصد بازار کتاب‌های تجاری در ایالات متحده را کنترل می‌کردند.

کره جنوبی با ۷۵،۳۲۴ ناشر در میان کشور‌های مورد بررسی، بیشترین تعداد ناشر را دارد. در سال ۲۰۲۳، یک روند قابل توجه در بازار نشر این کشور، افزایش محبوبیت کتاب‌های خودیاری بود.

بر اساس گزارش کتابفروشی کیوبو، بزرگترین خرده‌فروش کتاب کره جنوبی، عناوین خودیاری پیشتاز فروش بود. به طوری که سه کتاب برتر پرفروش و ۱۵ جایگاه در میان ۱۰۰ کتاب برتر را به خود اختصاص دادند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین