bato-adv
کد خبر: ۷۸۱۰۹۸

ترامپ: من قصد آسیب زدن به مردم ایران را نداشتم

ترامپ: من قصد آسیب زدن به مردم ایران را نداشتم
«به عقیده من ایرانی‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و ایران می‌تواند به کشوری قدرتمند و زیبا تبدیل شود، اما آنها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و قرار نیست این اتفاق به وقوع بپیوندد. ایرانی‌ها افراد بسیار باهوشی هستند و من به دنبال صدمه زدن به آنها نبودم.»
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور در اظهاراتی با اعتراف به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مدعی شد: من قصد آسیب زدن به مردم ایران را نداشتم. 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای فاکس نیوز، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان سخنرانی در اجتماع هواداران خود در ایالت میشیگان، گفت: من انواع تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردم اما تنها چیزی که می‌خواستم این بود که آن‌ها سلاح هسته‌ای نداشته باشند. 

ترامپ در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از مردم ایران را می‌شناسد که افراد بزرگی هستند، افزود: ایرانی‌ها افراد بسیار باهوشی هستند و من به دنبال صدمه زدن به آن‌ها نبودم. 

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخاباتی آتی ریاست جمهوری آمریکا، گفت: به عقیده من ایرانی‌ها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و ایران می‌تواند به کشوری قدرتمند و زیبا تبدیل شود اما آن‌ها نمی‌توانند سلاح هسته‌ای داشته باشند و قرار نیست این اتفاق به وقوع بپیوندد.

نشریه پولیتیکو نیز پیش‌تر در گزارشی نوشت: رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد آماده است مذاکره با ایران را درباره نسخه جدیدی از توافق هسته‌ای آغاز کند. 

این رسانه آمریکایی، افزود: دونالد ترامپ روز پنجشنبه (پنجم مهر / ۲۶ سپتامبر) در نشستی خبری به خبرنگاران گفت که آماده است با ایران درباره نسخه جدید توافق هسته‌ای که وی قبلا به عنوان رئیس جمهور آمریکا آن را پاره کرده بود، مذاکره کند. 

وی در گفت وگو با خبرنگاران در نیویورک، از بیان جزئیات مذاکره در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خودداری کرد اما با تکرار ادعای تهدید برنامه هسته‌ای ایران، مذاکرات را ضروری دانست. 

رئیس جمهور پیشین آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا با ایران معامله خواهد کرد، گفت: مطمئناً این کار را انجام خواهم داد. ما باید به توافق برسیم زیرا عواقب آن غیرممکن است. ما باید معامله کنیم. 

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ مدعی شد که آماده است یک هفته بعد از پیروزی خود در انتخابات نوامبر مذاکره کند. 

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهارساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ برعهده خواهد گرفت.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین