bato-adv
کد خبر: ۷۸۲۷۴۸

پیگیری پرونده هنرمندان ممنوع الکار به شرط تظلم‌خواهی

پیگیری پرونده هنرمندان ممنوع الکار به شرط تظلم‌خواهی
خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این سال‌ها، اساتیدی بودند که در مساله جذب (در دانشگاه)، تظلم‌خواهی کردند و به سراغ شورا آمدند، شورا هم ورود کرد و هیات عالی جذب هم تلاش کرده حق این استادان را ادا کند، اما این که مستقیم ورود کنیم مشروط به تظلم‌خواهی است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ورود و نقش‌آفرینی در پرونده رفع ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان و اساتید دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه درباره ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شان سیاستگذاری دارد؛ اسناد را باید بنویسد و نظارت داشته باشد؛ طبیعتا باید به حقوق شهروندان، مومنین و ذی‌نفعان توجه و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی، اسناد بالادستی قانون اساسی باید این حقوق رعایت شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:، اما اگر زمانی یک رفتار خارج از اسناد بالادستی نسبت به افراد انجام شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می‌کند، برخی هنرمندان یا استادی که ممنوع‌الکار شده‌اند، به شرط آنکه به شورا مراجعه کند و تظلم‌خواهی کنند، مسائل‌شان را پیگیری می‌کنیم.

خسروپناه گفت: در این سال‌ها، اساتیدی بودند که در مساله جذب (در دانشگاه)، تظلم‌خواهی کردند و به سراغ شورا آمدند، شورا هم ورود کرد و هیات عالی جذب هم تلاش کرده حق این استادان را ادا کند، اما این که مستقیم ورود کنیم مشروط به تظلم‌خواهی است.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور چندی پیش گفته بود: کمتر از ۳۰ هنرمند گرفتار مشکل و ممنوعیت کاری هستند که تعدادی از آنها در خارج از کشور به سر می‌برند و چند نفری هم به خاطر موضوع حجاب مشکل دارند که مشکلات تعدادی از آنها با همکاری و کمک خودشان در حال حل شدن است؛ هیچکس نمی‌تواند یک هنرمند را محدود کند مگر اینکه خودش این محدودیت را برای خودش ایجاد کند، هنرمند همواره با اثر هنری خود ماندگار است.

مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین