bato-adv
کد خبر: ۱۱۸۲۲۱

دستگیری مروج شیطان‌پرستی در اينترنت

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی از دستگیری عامل ترویج شیطان پرستی در فضای مجازی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۱

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی از دستگیری عامل ترویج شیطان پرستی در فضای مجازی خبر داد.
 
به گزارش روز دوشبنه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، كارشناسان پلیس فتا در بررسی سایت ها با هدف كاهش جرایم اینترنتی ، صفحه‌ای از یكی از شبكه های اجتماعی شناسایی كردند كه به درج مطالب و تصاویری از گروه‌های مختلف شیطان پرستی و شرح عقاید آنها و نیز ترویج بی دینی اقدام می كرد.
 
ماموران بلافاصله اقدامات خود را برای شناسایی آغاز و عامل ترویج شیطان پرستی در فضای مجازی را دستگیر كردند.
 
پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هشدار داد، درج هر گونه مطالب توهین آمیز به دین مقدس اسلام و تبلیغ به نفع حزب، گروه یا فرقه منحرف و مخالف اسلام و نقل مطالب از نشریات و رسانه‌های منحرف در فضای جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.
 
همچنین در خبری دیگری از پلیس فتا، كارشناسان این نیرو هنگام رصد فضای مجازی، سایتی را كه اقدام به تكثیر و فروش فیلم و سریال‌های خارجی غیر مجاز می كرد را شناسایی و متولی این سایت را شناسایی و دستگیر كردند.
 
بر اساس گزارش پلیس فتا، انتشار و سرویس دهی بازی‌های ریانه‌ای دارای محتوای مجرمانه و معرفی و عرضه تجاری آثار سمعی و بصری غیرمجاز و بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن برخوردی قانونی خواهد داشت.
 
در گزارش دیگری از پلیس تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی آمده است، پیرو شكایت فردی مبنی بر برداشت وجه از حساب به صورت غیر مجاز، كارشناسان این نیرو اقدامات خود را آغاز و پس از بررسی‌های اولیه و اظهارات شاكی مشخص شد كه متهم رمز دوم حساب را از داخل تلفن همراه وی زمانیكه آن را برای تعمیر به مركز خدماتی تحویل داده استخراج و اقدام به سرقت از حساب كرده است.
 
پلیس فتا به مردم توصیه كرد،مراقب اسرار ثبت شده در گوشی‌های تلفن همراه تان باشید و تا حد امكان اطلاعات بانكی و تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را داخل آنها ثبت نكنید و به هنگام نیاز به تعمیر، قبل از ارائه آن به مراكز خدماتی اطلاعات اینگونه اطلاعات را حذف كرده و یا حافظه جانبی را نزد خود نگهدارید.

مجله خواندنی ها