bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۰۳۵۴

قیاس عجیب شمقدری بین هالیوود و حضرت نوح

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در قیاسی عجیب گفت: هالیوود در عمر 90 ساله‌اش توانسته جهان‌بینی خود را به جهان ابلاغ کند ولی حضرت نوح (ع) با آن عمر طولانی نتوانست به این موفقیت برسد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در قیاسی عجیب گفت: هالیوود در عمر 90 ساله‌اش توانسته جهان‌بینی خود را به جهان ابلاغ کند ولی حضرت نوح (ع) با آن عمر طولانی نتوانست به این موفقیت برسد.

به گزارش مهر، سومین کنفراس بین‌المللی هالیوودیسم صبح امروز ساعت 10 صبح در هتل آزادی با حضور محمد حسینی وزیر ارشاد، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس، نادر طالب‌زاده، حسن عباسی و جمعی از میهمانان خارجی این کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس که در چهارمین روز جشنواره برگزار شد، غلامرضا منتظمی در سخنان کوتاهی به اهداف برگزاری این کنفرانس و اهمیت آن در دنیا اشاره کرد.

هالیوود یک جهان‌بینی شده است
در ادامه جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی گفت: پدیده هالیوود با سابقه 90 ساله توانسته در عرصه سینما ایدئولوژی و جهان‌بینی خاص خود را به جهان ابلاغ کند؛ کاری که بسیاری از پیامبران و مصلحان جهانی همچون حضرت نوح (ع) نتوانستند با آن عمر طولانی به آن موفقیت برسند.

وی ادامه داد: امروزه بخش زیادی از مردم جهان پیروان و تعلیم دیدگان دو پیامبر بزرگ الهی یعنی حضرت مسیح (ع) و حضرت محمد بن عبدالله(ص)  هستند اما واقعیت تلخ این است که آنچه در بزرگراه اطلاعات در حال گردش و حرکت است کمتر از این دو منبع الهی الهام و منشا گرفته است.
 
شمقدری افزود: پیامبران الهی آمدند تا بر اساس فطرت و با اتصال به نقطه کمال بشری یعنی خداوند، همه نیروها و اندیشه‌های بشری را در یک چارچوب شکل دهند و منشا خیر و شر را بر مبنای سود و زیانی که به حقیقت انسان و جهان می‌رساند سامان دهند.
 
وی در ادامه بیان کرد: مدیریت پنهانی هالیوود از سوی مراکز و بنگاه های اقتصادی بزرگ و مراکز پژوهشی و نظریه پردازی صورت می گیرد و گاه هنرمندان همچون بردگانی هستند که جابجایی سنگ ها را برای برپاکردن اهرام به عهده دارند. با توجه به این موضوع  ادامه جریان اصلی تولید و انتقال پیام ها را بر عهده مدیریت پنهان بر جهان است. رسانه و سینما هم ابزار اصلی این جریان است و هالیوود تجسم بخشی و الگوسازی این عرصه را بر عهده دارد.
 
شمقدری در پایان تاکید کرد: هالیوود با ایجاد دنیای خیالی و افسانه ای، ذهن ها و احساسات میلیون ها انسان را در طلسم جادویی خود گرفتار کرده و خصلت های عام بشری را در چارچوب نظام ارزشی خود به اسارت گرفته است.
 
در ادامه این کنفرانس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم این نشست با همگرایی و هم اندیشی، منشا خیر و برکت برای مردم آزاده جهان و همه مظلومان باشد. در روزهایی به ایران سفر کرده اید که ملت ما 34 سال پیش به رهبری عالمی وارسته و عارف علیه نظام دیکتاتوری و ستم‌شاهی قیام کردند و در این ایام یاد و خاطره آن پیروزی‌های درخشان را جشن می‌گیرند.
 
وی افزود: ایران سرزمین علم، تمدن، فرهنگ، ادب و دارای تاریخ چندین هزار ساله است که قبل و بعد از اسلام همواره منادی صلح و دوستی و خواهان زندگی مسالمت آمیز بین همه ملت ها بوده‌اند. ملت ایران به دنبال نظام مردمسالاری دینی بوده و لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی ها از طریق جنگ افروزی، تفرقه افکنی، تحریم و تهدیدها از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
 
سینما ابزار دست دشمنان اسلام و ایران
وزیر ارشاد ادامه داد: آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و ادیان الهی با استفاده از هنر سینما توهین و جسارت کردند. از هنرمندان و سینماگران حاضر در این نشست می خواهم  با استفاده از ابزار هنر و سینما با تبیین واقعیات، دسیسه ها و نقشه های دشمنان را به ملت های جهان آشکار سازند.
 
وی در ادامه بیان کرد: ملت ایران هرگز به دنبال خشونت، جنگ‌افروزی نبوده و همواره بر صلح، دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها و پیروان ادیان تاکید داشته و دارد. عده‌ای در دنیا نمی‌خواهند که ما از مظلومان و ملت بی دفاع در لبنان، فلسطین، عراق، افغانستان و سایر کشورهای بی دفاع حمایت کنیم از این جهت هجمه های بی امان تهدیدها و تحریم ها و توطئه ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال می کنند.
 
وزیر ارشاد افزود: انتظار ما از اندیشمندان، متفکران و صاحبنظران این است که با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت ها در جهان تلاش کنند. همچنین انتظار ما از هنرمندان مستقل دنیا این است که با هم اندیشی، همگرایی و تبیین حقایق شرایط را به نفع مسلمانان و ملت های آزاده دگرگون کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز کارگردانان و دست اندرکاران هالیوود به مثابه یک فیلسوف عمل می کنند، اظهار کرد: تبیین ایدئولوژی هالیوودیسم به معنی بررسی آثار ضد اسلامی این نهاد هنری و یا نقد یک نهاد سینمایی نیست بلکه نقد یک تفکر و ایدئولوژی است.
 
در ادامه حسن عباسی نظریه‌پرداز سینمای ایران گفت: جهان‌بینی هالیوودیسم تفکر 2800 ساله فلسفه غرب را در خود جای داده است. تفکر فلسفی غرب امروز از دریچه دوربین هالیوود به جهان عرضه می‌شود. حتی استادان فلسفه دانشگاه های آمریکا نیز معتقدند که سینمای هالیوود صرفا یک ابزار سرگرم کننده یا عنصر تجاری نیست بلکه بر پایه فلسفه غرب پی ریزی شده است و در این رابطه 413 استاد دانشگاه در آمریکا بیش از 120 عنوان کتاب منتشر کرده اند.
 
انتقاد از خانواده سیمسون‌ها، 24 و لاست
 عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه سینماگران هالیوود در فیلم های سینمایی، سریال های تلویزیونی و حتی آثار انیمیشن جهان‌بینی خود را به مخاطبان عرضه می کنند، افزود: آثاری چون خانواده سیمسون‌ها، سریال 24 و لاست مملو از اندیشه فیلسوفانی چون هگل، داروین، نیچه و ... است که این واقعیت با ادعای جنبه های سرگرمی سازی این آثار جور در نمی آید.
 
وی با یادآوری اینکه هالیوود با اغواگری پیچیده ترین مفاهیم را از طریق امپریالیسم زبانی در قالب یک ابزار سرگرمی به مخاطب القا می کند، گفت: به همین خاطر تولیدات هالیوود سرشار از تفکرات فلسفی غرب است.
 
عباسی با تاکید بر اینکه منظور از هالیوودیسم تنها بیان تقابل سیاسی بین ایران و آمریکا در عرصه فرهنگ نیست، اظهار کرد: مجموع جهان‌بینی‌های مدرن در قالب هالیوودیسم امروز به بشر عرضه می شود و آثار ساخته شده بر پایه اصالت انسان (اومانیسم) اصالت کفر و نیز سکولاریسم شکل می گیرند.
 
هالیوود در حال نابود کردن تمدن غرب است
عباسی عنوان کرد: هالیوودیسم با این رویکرد اول از همه در حال نابود کردن تمدن غرب است که نمونه آن را در نابسامانی جنسی جامعه آمریکا می بینیم. نتایج تحقیقات یک دانشمند غربی نشان می دهد که ایدئولوژی پورنیسم که از سوی هالیوود به جامعه القا می شود، در حال نابودی زیرساخت های فرهنگی غرب و جهان است.
 
عباسی افزود: این تحقیقات که بر اساس نمونه گیری از 22 زوج انگلیسی صورت گرفته است، نشان می دهد که در اثر تماشای تلویزیون، مخاطبان اسیر روابط جنسی فانتزی و تخیل جنسی هستند که این پدیده مخرب به صورت کاهش جمعیت در جوامع غربی بروز یافته است.
 
وی تزلزل جایگاه خانواده در غرب و آمریکا را معلول عملکرد هالیوود و شبکه های تلویزیونی آمریکا دانست و گفت: مساله امروز ما رویکردهای مخرب اجتماعی است که از دل هالیوود بیرون می آید و نتیجه آن تخریب روحی و روانی جامعه غرب است. هالیوود بسیار کوچکتر از آن است که به اسلام صدمه بزند هرچند می تواند با اغواگری تروریسم را روی پرده سینما به اسلام منتسب کند.
 
عباسی با اشاره به فیلم "آرگو" گفت: هالیوود با ساختن این فیلم به هیچ نتیجه‌ای نمی رسد بلکه باید ببیند با عملکرد خود چه بلایی بر سر جامعه خود آورده است.
 
سومین همایش بین المللی هالیوودیسم و سینما با مشاکرت صاحب نظرانی از کشورهای ایران، انگلستان، ایتالیا، آمریکا، فرانسه، ایرلند، لهستان و اسپانیا از امروز یکشنبه در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد و تا 18 بهمن ماه ادامه دارد.
 
در این همایش فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی غیرقابل تصور، آرگو، شمارش معکوس اورشلیم، سی دقیقه پس از نیمه شب و 300 مورد نقد و بررسی صاحب‌نظران قرار گیرد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو