bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۱۴۲۸

واکنش ایران به ادعا درباره کشتی توقیفی در یمن

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
جمهوری اسلامی ایران با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: اتهام های اخیر برضد ایران درباره ارسال سلاح به یمن و سومالی جعلی و بی اساس و با انگیزه های سیاسی و تبلیغاتی منتشر شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد تاکید کرد: این ادعاهای بی اساس، بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی برضد جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

محمد خزاعی در نامه مربوط به ادعای تعلق محموله یکی کشتی توقیفی در آبهای یمن به کشورمان، آورده است: تحقیقات اولیه نشان می دهد کشتی توقیف شده در آبهای یمن متعلق به جمهوری اسلامی ایران نبوده و در یک کشور اروپائی ثبت شده است.

این نامه با اشاره به اینکه کشتی یادشده تحت پرچم کشور پاناما فعالیت می کرده است تاکید دارد: هیچ یک از کارکنان کشتی مورد ادعا نیز تبعه جمهوری اسلامی ایران نبوده اند.

خزاعی در این نامه به اتهامات مشابه برضد کشورمان در سالهای قبل که برخی از آنها بعدا توسط مقامات یمنی رد شده، اشاره کرده و آورده است: در مورد اخیر، هیچ گونه سند و مدرکی در خصوص اتهامات وارده ارائه نشده است.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل باردیگر یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران ادعاهای مربوط به تعلق این کشتی به ایران و یا ارسال سلاح به یمن از مبداء ایران را جعلی و بی اساس قلمداد و قاطعانه آن را رد می کند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود شورای امنیت سازمان ملل این ادعای دارای انگیزه های سیاسی  را بررسی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آماده است در این رابطه کمک کند.

خزاعی در نامه دیگری به رئیس دوره ای شورای امنیت، ادعاهای بی اساس ارسال سلاح از سوی ایران برای برخی گروههای افراطی در سومالی را نیز تکذیب و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه این ادعا را رد می کند و آن را فاقد هرگونه اعتبار می داند.

وی افزود: متاسفانه این ادعا بطور غیر مسئولانه و بدون اینکه نظر ایران در این رابطه گرفته شود، از سوی مجموعه ای منتسب به شورای امنیت مطرح و پس از آن محتوای این گزارش با انگیزه های تبلیغاتی در برخی رسانه ها منتشر شده است.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل در پایان ضمن ابراز تاسف از این قبیل اقدامات آنهم به نام سازمان ملل تاکید کرد: انتظار می رود شورای امنیت اقدامات ضروری را برای تصحیح و جبران این حرکت ناعادلانه انجام دهد.

برچسب ها: یمن کشتی توقیف
مجله خواندنی ها
مجله فرارو