bato-adv
کد خبر: ۱۵۷۳

رجوی‌ها گم شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۸۶

اخیرا رسانه‌های ایرانی خبری منتشر کردند، مبنی بر این‌که اینترپل، حکم جلب مریم رجوی و مسعود رجوی را صادر کرده‌است.

به گزارش فرارو به نقل از عصرایران، مسعود و مریم رجوی به‌تازگی جلب نشده‌اند، بلکه اتفاقی که اخیرا افتاده، صرفا تمدید حکم بازداشت آن‌هاست که در سال 2006 صادر شده‌بود و با پیگیری‌های مقامات ایرانی، اینترپل آن را برای یک سال دیگر تمدید کرده‌است.

هم‌اکنون رجوی‌ها در لیست Red notice اینترپل قرار دارند. این لیست مربوط به مجرمانی است که پلیس بین‌الملل با بررسی پرونده آنان که از کشور تعقیب‌کننده در اختیارش قرار می‌گیرد، مجرمیت آن‌ها را تایید می کند و به مراکز خود در سراسر جهان دستور می‌دهد در صورت یافتن آن‌ها در هر کشوری فوراً بازداشتشان نمایند.

با این حال و به‌رغم گذشت یک سال از صدور حکم جلب رجوی‌ها، هنوز پلیس بین‌الملل موفق به یافتن این دو نشده‌است.

در همین حال، برخی اطلاعات که از سوی منابع عراقی در اختیار رابط خبری عصرایران در بغداد گذاشته‌شده، حکایت از آن دارد که مریم و مسعود رجوی، از چندماه پیش مفقود شده‌اند و اطلاع دقیق از محل اختفای آن‌ها در دست نیست.

با این حال، شواهدی در دست است که رجوی‌ها به همراه دستکم چهار نفر دیگر از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق با هماهنگی کامل آمریکایی‌ها به اردن منتقل شده‌اند و هم‌اکنون تحت حمایت دولت این کشور قرار دارند.

گفتنی است "رغد" دختر صدام نیز در اردن به سر می‌برد و به‌رغم صدور حکم جلب وی توسط اینترپل، دولت اردن اعلام کرده‌است که وی را تحویل نخواهد داد.

پیش از این نیز اطلاعاتی توسط مقامات امنیتی عراق کسب شده‌بود که حکایت از آموزش برخی اعضای سازمان مجاهدین خلق در یکی از پایگاه‌های نظامی کوچک اردن دارد.
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین