bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۶۹۲۹

الزام خودروهای سنگین به نصب گارد و سپر هم‌سطح با سایر خودروها

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲
.مطلب زیر را محمد پری زادی کارشناس معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال نموده اند



در تصادفات بین کامیون ها و خودروهای سواری نبود سپر و گارد هم سطح در کامیون ها باعث می شود خودروی سواری زیر کامیون قرار بگیرد.

برخورد یک کامیون با ارتفاع شاسی بلندتر و بدون گارد و سپر محافظ در یک تصادف معمولی فاجعه ساز می شود و خودروی عقبی به زیر شاسی کامیون فرو می رود.

راه حل پیشنهادی می تواند الزام خودروهای سنگین به نصب گارد و سپر هم سطح با سایرخودروها باشد. این راه حل در کامیون های ترانزیت که از ایران عبور می کنند بکار گرفته شده است.

منابع مالی اجرای طرح
درصورت اجرای این طرح و کاهش صدمات منجر به فوت و جراحت، شرکت های بیمه ای خسارت کمتری پرداخت می نمایند. لذا جهت اجرای این طرح می توان از منابع مالی مذکور (حاصل از عدم پرداخت خسارت به مصدومان فوتی و جرحی توسط  شرکت های بیمه ای ) استفاده نمود.



 در صورت وجود سپر هم سطح، آیا فاجعه ای با این شدت رخ می داد؟!


 



 
در صورت وجود سپر هم سطح یک تصادف ساده بود.
ناشناس
-
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
اگه ماشین اون بنده های خدای اولی هم بنز بود الان همشون زنده بودن
راننده ترانزيت
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
سال هاست كه در اتحاديه اروپا تردد خودرو هاي سنگين با ارتفاع بلند و داري رينگ 24 ممنوع شده است. و از كاميون هاي با رينگ 20 و سپر استاندارد استفاده مي كنند.در كشور ما هم بايستي اين قانون اجرا شود.
حسين پور
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
موضوع ظريفي است كه بدرستي مورد توجه قرار داده‌اند. دركشورمان شاسي خودروهاي سنگين (كاميون وتريلي‌ها) بدليل داشتن چرخ‌هاي بزرگتر درمقايسه باخودروهاي سواري، ازسطح جاده، بالاتر قرار گرفته و در مواقع حادثه، غالبا" خودروهاي كوچك به زير آن رفته ولذا سرنشينان سواري بشدت آسيب مي‌بينند، به نظرم موضوع اندازه ارتفاع اين خودروها وايجاد حائل حفاظتي، بايد توسط كارشناسان راهنمايي رانندگي وخودروسازان مورد بررسي قرار گرفته تا مطلوبترين شكل آن انتخاب وهمچون كيسه هوا وكمربند از الزامات استاندارد باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
لطفا رونوشت این گزارش به وزارت راه و اداره بیمه ارسال کنید...
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
سالهاست که تردد کامیون ها با سپر غیر همسطح با سواری ها در کشورهای اروپایی ممنوع شده . اما در کشور ما به وفور در حال تردد در سطح جاده ها هستند
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خواهشن تعرفه کامیون و ماشین آلات سنگین رو بردارن یا بسیار کاهش بدن... این کامیونا متعلق به 30 تا 50 ساله پیشه الان دیگه اینجور کامیون هایی استاندارد نیستن... این همه حادثه جاده ای بس نیست؟؟؟ به خدا با آزاد کردن واردات هم میشه اشتغال زایی رو برد بالا هم هزینه های حمل و نقل رو کاهش داد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خارج از اران انسان ارزش داره ول انجا نه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
این الگانسه وسرنشینانش با جریمه حتماً کلی خون به دل راننده ها کرده بوده .
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خدا کنه که این طرح اجرا بشه
مهدی کرج
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
البته سپر استاندارد!!!!
بنده با یک نیسان وانت که شخصا اقدام به نصب تیر آهن بجای سپر در جلو و عقب خودرو کرده بود با سرعتی نزدیک به صفر برخورد کردم متاسافه به علت ارتفاع بالای نصب تیر آهن (سپر) و سختی بیش از حد آن، براحتی خسراتی زیاد دیدم بطوریکه مجبور به تعویض رادیاتور و درب موتور و سینی فن شدم در حالیکه در برخودهای مشابه که با سواری های استاندارد بدون هیچگونه خسارتی انرژی برخورد از طریق سپرها جذب شد.
و متاسفانه پلیس هم هیچگونه تذکری به راننده وانت بار در خصوص سپر نا متعارف نداد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
ای ول نظر خوبیه
ناشناس
-
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
تقریبا تمامی کامیونهای قدیمی و بنز تولید داخل 6 چرخ و 10 چرخ دارای شاسی بلند می باشند
ما به این ماشینها شناسنامه باطل کن میگیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
مطلب اموزنده ای بود....
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
امید وارم این راه حل ساده برای نجات جان مردم در خیابان ها و جاده ها بکار گرفته شود
افشار
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
بنظرتان يك كمي دير نيست؟ هرچه ما مردم اعتراض مي كنيم به سرعت زياد كاميونها بخصوص در آخر شب اتوبان همت، اما تا زمانيكه مسئولين نخواهند، هيچ كاري انجام نميشه و معمولا وقتي تلفات بيش از حد! شد بنظرشان مياد كه بايد اقدامي كرد....
شاهرخ
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
کاملا درست است من خودم چند تصادف شدید مثل اینها دیده ام واقعا یک تصمیم جدی بگیریم
bato-adv
bato-adv
bato-adv