bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۶۹۸۰۳

روز سوم مذاکرات ژنو؛ آنچه گذشت

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۲



گفت‌وگوهای کارشناسی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 که قرار بود جمعه شب به وقت محلی در ژنو انجام شود به صبح روز شنبه موکول شد.

3:45



به گزارش ایسنا، مذاکرات محمد جواد ظریف با کاترین اشتون بعد از حدود دو ساعت پایان یافت و قرار است بعد از استراحتی کوتاه معاونان وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 مذاکرات کارشناسی را آغاز کنند.


2:25


به گزارش ایسنا، "آلن ایر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرداد وزیر خارجه آمریکا عازم ژنو می‌شود تا اگر توافقی حاصل شد در ژنو باشد.
وی گفت: فکر می‌کنیم مذاکرات طولانی امشب خواهیم داشت. دو طرف سخت در حال کار کردن هستند ما می‌توانیم بیش‌تر پیشرفت کنیم. نباید تصور کنیم که الان در حالت انفعال در مذاکرات هستیم. اشتون از سوی شش کشور سخت در حال تلاش است. اختلافات را کم‌تر کردیم و مواضع را به هم نزدیک کردیم. این پیشرفت در ساعات گذشته ادامه پیدا کرد و وزیرخارجه ما، جان کری به دلیل این پیشرفتی که حاصل شد تصمیم گرفت عازم ژنو شود تا فردا در جلسه با همتایان خود حضور یابد تا توافقی حاصل شود.

2:20

برخی منابع غربی به "CNN" خبر دادند، آنقدر طرفین به توافق نزدیک شده‌اند که حتی ممکن است همین امشب محقق شود.


2:12




منابع آگاه اعلام کردند که وزیر امور خارجه فرانسه نیز برای شرکت در مذاکرات هسته‌یی ایران راهی ژنو می‌شود. لوران فابیوس، وزیر امور خارجه این کشور برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 عازم سوئیس می شود.


1:45




شبکه المیادین خبرداد ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس نیز برای پیوستن به مذاکرات 5+1 و ایران راهی ژنو شده است.


00:47




 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی قبل برای بار پنجم در طول سه روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند.


00:40



به گزارش خبرنگار فرارو، عباس عراقچی مذاکره کننده کشورمان در ژنو گفت: «به میزان خوبی در مذاکرات به توافق نزدیک شده ایم.»


00:20




به گزارش فرارو، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با نماینده فرانسه در مذاکرات ایران با 1+5 دیدار و گفت و گو کرد.


00:04



وزیر امور خارجه چین تا ظهر فردا (شنبه) به مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو خواهد پیوست. ‫به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ˈ"وانگ ای" دومین وزیر امور خارجه عضو گروه 1+5 است که به این مذاکرات می پیوندند.

00:02




به گزارش خبرنگار فرارو در ژنو "جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تا ساعاتی دیگر  وارد ژنو خواهد شد.


23:48







به گزارش خبرنگار فرارو از ژنو، مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تا پاسی از شب ادامه پیدا می کند. احتمالا ظریف و اشتون یک دیدار دو جانبه دیگر امشب خواهند داشت‎. احتمال حضور جان کری در ژنو بیش از پیش قوت گرفته است.


23:24






لاوروف پس از دیدار با ظریف و اشتون هتل را ترک کرد. خبرنگار فرارو در ژنو می گوید: «بازار شایعات درهتل اینترکنتیننتال داغ است از آمادگی وزرای خارجه آمریکا و چین برای حضور در ژنو گرفته تا نهایی شدن پیش نویس توافق ایران و 1+5.»


23:10





دیدار ظریف با سرگی لاوروف


به گزارش خبرنگار فرارو از ژنو، یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده هسته ای ایران گفت که سرگی لاوروف به خواست خود برای کمک به پیشرفت مذاکرات هسته ای به ژنو آمده است.


22:34




محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.


22:29




جرمی بوئن سردبیر خاورمیانه بی بی سی در گزارشی نحوه خبرسانی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در ژنو را توضیح داده است. بنا به نوشته بوئن؛ با استفاده از روش "سر راه کسی سبز شدن "(doorstepping)  توانسته است  با یکی از اعضای وزارت خارجه ایران (حمید بعیدی‌نژاد) گفتگو کند. او نوشته است: «وقتی منتظر آسانسور بود بسویش هجوم بردیم.» این گزارش را در اینجا بخوانید.


22:18



به گزارش فارس، «مایکل مان» سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر ارسال دعوتنامه اشتون به کری را تکذیب کرد و گفت که برنامه‌های دیدارهای آتی فعلا تایید نشده‌اند.


21:51



به گزارش خبرگزاری ایسنا معاون سخنگوی وزرات خارجه روسیه گفت: می‌توانم تایید کنم که وزیر خارجه روسیه به خاطر (موضوع) ایران در ژنو است و حتما با اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز شنبه ملاقات خواهد داشت، اما هدف ما ایران است.



21:49

ظریف و لاوروف وزیر خارجه روسیه  تا دقایقی دیگر دیدار می کنند. به گفته خبرنگار فرارو در ژنو " با این روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو به روز چهارم (شنبه) کشیده خواهد شد."


21:40



به گزارش خبرنگار فرارو از ژنو عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران  هم اکنون در حال دیدار و گفتگو با وندی شرمن نماینده آمریکا در گروه 1+5 هستند.



21:31







ورود لاوروف به هتل کانتیننتال


به گزارش خبرنگار فرارو از ژنو نشست ظریف و خانم اشتون پایان یافت، دیدارهای دوجانبه بین بعضی از اعضای هیات ایرانی و اعضای 1+5 آغاز شد.  سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز وارد هتل کانتیننتال شد.


21:02



سی ان ان خبر داده است که کاترین اشتون از وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 دعوت کرده است تا به ژنو بیایند‎. تاکنون منابع رسمی این خبر را تائید نکرده اند.


20:47



خبرگزاری رویترز از افزایش احتمال حضور جان کری وزیر خارجه آمریکا و دیگر وزرای خارجه عضو 1+5 در ژنو خبر داده است.

20:31







به گزارش خبرنگار فرارو در ژنو وندی شرمن رییس تیم مذاکره کننده آمریکایی هتل اینترکانتیننتال را ترک کرد. مذاکرات دو جانبه اشتون و ظریف ادامه دارد.


20:27




صادق خرازی دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه در مطلبی فیس بوکی نوشت: «امروز ظاهرا فضای مذاکرات مثبت تر از روز گذشته به نظر می رسد. امروز هیات ایرانی نیز از پیشرفت در مذاکرات خبر می دهد. گفته می شود موارد اختلاف به چند مورد رسیده است و این امکان وجود دارد که در این دور از مذاکرات توافق حاصل شود. البته نباید هیچ چیز را قطعی گرفت.»

وی تاکید کرده است: «در دور قبلی مذاکرات در آخرین لحظه آقای فابیوس بازی را به هم زد و از توافق جلوگیری کرد. این دور نیز ممکن است کسانی که مایل نیستند این مذاکرات به نتیجه برسد و صرفا دنبال آشوب هستند و از آن بهره می برند در دقیقه 90 دست به کار شوند. لذا این فرایند هوشیاری همه را طلب می کند.»

20:24



به گزارش فرارو از ژنو، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه وارد ژنو شد‎. او تا دقایقی دیگر وارد هتل اینترکانتیننتال می شود. تدابیر امنیتی در هتل کانتیننتال برای حضور لاوروف تشدید شده است.

20:09







خبرگزاری فارس اعلام کرده است "با توجه به شرایط موجود در مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، قرائن و شواهد از کشیده شدن این دور از مذاکرات به روز شنبه یعنی روز چهارم مذاکرات در دور سوم حکایت دارد."

20:05




به گزارش تسنیم منابع غربی اعلام کردند وزیر خارجه چین برای شرکت در مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۵ با کشورمان فردا راهی ژنو خواهد شد.

19:48




روزنامه انگلیسی گاردین خبر می‌دهد که سفیر بریتانیا در واشنگتن از کنگره آمریکا خواسته است که به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران اقدام نکند. روز گذشته خبر رسید که برخی سناتورهای آمریکایی قصد دارند تحریم‌های نفتی و بانکی علیه ایران را گسترش دهند.


19:42




پس از آلن ایر سخگوی وزارت خارجه آمریکا، مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون نیز به زبان فارسی علامند شده است. او آغاز مذاکرات اشتون و ظریف را به زبان فارسی توئیت کرده است.




وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ "سرگئی لاوروف" برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه '1+5' راهی ژنو شده است. وی در این سفر با "الاخضر الابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل درباره سوریه نیز دیدار می‌کند.


18:40



مذاکرات دوجانبه هیات ایرانی به ریاست جواد ظریف با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا آغاز شد.


18:32




وزیر خارجه ایران مذاکرات پنهانی با آمریکا درباره عراق، سوریه و افغانستان را رد کرد. محمد جواد ظریف درباره برخی اخبار مبنی بر این که ایران با آمریکا مذاکرات پنهانی درباره عراق، سوریه و افغانستان داشته است، گفت: «این خبر به طور کامل دروغ است و هیچ مذاکره‌ای جز در بحث هسته‌یی با آمریکا نداشتیم.»

17:51



"سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه راهی ژنو شد اما هنوز مشخص نیست وی برای مسئله هسته‌ای ایران به ژنو سفر کرده و یا برای دیدار با اخضر ابراهیمی و گفتگو بر سر بحران سوریه به ژنو می‌رود.


17:40



هیات ایرانی پس از دیدار با اخضر ابراهیمی هم اکنون وارد هتل شدند.

17:37






دیدار ظریف و اخضر ابراهیمی در ژنو
خبرنگار فرارو در ژنو درباره عدم تمدید حضور خبرنگاران در هتل اینترکانتیننتال ژنو می گوید: «از روز اول به هیچ خبرنگارای اجازه نمی دادند در این هتل اقامت داشته باشند. اما برخی خبرنگاران در آنجا اقامت داشتند  که از امروز پس از اینکه فهمیدند خبرنگارند اقامتشان تمدید نشد.»

17:14



به گزارش خبرنگار فرارو در ژنو ظریف در حاشیه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در ژنو دقایقی پیش با اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

17:01





خبرنگار سی‌ان‌ان از ژنو خبرداده که هتل اینترکانتیننتال به دلیل احتمال حضور وزرای خارجه مدت اقامت خبرنگاران را تمدید نمی‌کند.

16:56




خبرگزاری رویترز نوشت: «هیچ کس در ‍ژنو از پایان دادن به مذاکرات سخن نمی گوید و احتمال دارد این گفت و گوها به روز یکشنبه نیز کشیده شود.»


16:44



عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم می گوید: «به نظر می‌رسد تفاهم نامه‌ای که تهیه شده بود به دلیل ایرادات فرانسه و هم نوایی کشورهای دیگر با فرانسه امضا نخواهد شد؛ این نشان می‌دهد غربی‌ها نمی‌خواهند حقوق ایران در زمینه هسته‌ای را به رسمیت بشناسند.»

16:35



به گزارش خبرنگار فرارو در ژنو یک دیپلمات آمریکایی گفته است: «ایران و 1+5 با پشت سرگذاشتن اختلاف حول محور حق غنی سازی ایران وارد بحث راکتور آب سنگین اراک شدند.»

16:25







محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه مذاکرات وارد مرحله جدی شده است، گفت: مذاکرات دو روز است که وارد مراحل جدی شده و معلوم است که وقتی وارد مراحل جدی می شود بالا و پایین زیاد دارد. وارد مرحله نگارش متن برای چند مورد اختلافی که داشتیم شده ایم و تا حالا می توان گفت که جای امیدواری هست. اینکه چقدر می توان پیش رفت هنوز زود است و بستگی دارد به اینکه ها چقدر هیأت ها با آمادگی برای رسیدن به راه حل آمده باشند.اگر این باشد امکان اینکه به نتیجه برسیم وجود دارد.

16:12







به گزارش خبرنگار فرارو، بعد از هیات روسی و آمریکایی هیات ایرانی هم هتل اینترکنتیننتال محل مذاکرات هسته ای در ژنو را ترک کردند. ادامه مذاکرات دوجانبه محمدجواد ظریفو کاترین اشتون ساعت 16 به وقت محلی (18:30 به وقت تهران) بر گزار شود و در آن آخرین تصمیمات و مواضع دو طرف اعلام می‌شود.

16:00



فایل صوتی سخنان ظریف در جمع خبرنگاران

خبرگزاری فارس خبر داد در پی قطعی شدن حضور وزیرخارجه روسیه در ژنو گفته می شود او قرار است با اخضر ابراهیمی دیدار کند. همچنین وی برای کمک به پیشرفت روند مذاکرات ایران و 1+5 با محمد جواد ظریف نیز گفتگو خواهد کرد.

15:35




ظریف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ممکن است در موارد اختلافی به تفاهم برسیم درباره احتمال حضور وزیران خارجه گفت: اخبار متناقضی شنیده‌ایم که برخی آماده شده‌اند؛ برخی هواپیماهای‌شان را آماده کرده‌اند و برخی می‌خواهند بیش‌تر منتظر بمانند. شب گذشته فاصله‌مان با آمدن وزیران خیلی بیش‌تر بود اما امروز با مذاکراتی که انجام شده است فاصله نزدیک‌تر شده است. این که بخواهند بیایند یا خیر بستگی به تصمیم خودشان دارد.

15:18

نشست مشورتی اعضا تیم مذاکره کننده ایران



سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه کشورمان و مذاکره کننده ارشد هیأت ایرانی، در صفحه توئیتری خود نوشت: "در روز سوم مذاکرات، اراده ها جدی است. پیشرفت اندک است، ولی هنوز نمی توان قضاوت کرد."


15:01





کاترین اشتون مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا و وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات ایران و 1+5 در راهرو هتل کانتیننتال با یکدیگر گفتگو کردند. این دیدار پس از پایان جلسه مشورتی اعضای 1+5 به صورت خصوصی با یکدیگر صورت گرفت.

14:57




به گزارش تسنیم، برخی منابع غربی در ژنو اعلام کردند که وزیر خارجه روسیه به سوئیس خواهد آمد. این درحالی است که نشست داخلی و مشورتی گروه 1+5 که برای بررسی مذاکرات بین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری شده بود لحظاتی پیش پایان یافت و احتمال‌ها درباره حضور وزرای خارجه شش قدرت جهانی در ژنو افزایش یافته است.

14:54


 نشست داخلی و مشورتی گروه ۱+۵ که برای بررسی مذاکرات بین مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری شده بود لحظاتی پیش پایان یافت. هنوز خبری از نتیجه این نشست مخابره نشده است.

14:53





ریابکوف رئیس هیأت مذاکره کننده روسیه و شرمن، مسئول تیم آمریکا، هتل مذاکرات را ترک کردند.


14:50




ریابکوف رئیس هیأت مذاکره کننده روسیه در جمع خبرنگاران، برخی اخبار مبنی بر افزایش احتمال حضور وزرای خارجی شش کشور در ژنو را تایید کرد.

14:42




محمد جواد ظریف پس از توقف دور چهارم گفت و گوهای خود با اشتون با بیان اینکه به نسبت اینکه دور سوم مذاکرات هستیم، موضوعی که ده سال حل نشده بود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است‬، گفت: دیروز ما به مواردی رسیدیم که توافق داشتیم و بعد رسیدم به مواردی که درباره آنها توافق نداشتیم و لذا طبیعی بود در آن مقطع هماهنگی های بیشتری بین هیات ها و پایتخت ها صورت بگیرد و بعضی از این هماهنگی ها نتیجه بخش بوده است. داریم به موضوعی رسیدگی میکنیم که مورد اختلاف ایران و یکی از کشورهای عضو 1+5 هست.
وی درباره طرح غنی سازی در توافق نیز گفت: غنی سازی جمهوری اسلامی موضوعی است که در هر مذاکره، بعنوان یک قسمت عمده راه حل برقرار خواهد بود. امکان دارد نشست ادامه پیدا کند به شرطی که در مورد نکات مورد بحث به نتیجه برسیم.
14:25

مایکل مان، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مفید ارزیابی کردن نشست امروز بین ایران و نماینده گروه 1+5 از مشورت داخلی بین اعضای 1+5 خبر داد.


14:02


به گزارش سی ان ان طبق جدیدترین نظرسنجی‌ 56 درصد از مردم امریکا از توافق با ایران مبنی بر لغو برخی‌ تحریم‌های اقتصادی در ازای گرفتن برخی امتیازها از برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند.


14:00


 به گزارش خبرنگار فرارو، تخت روانچی مذاکرات امروز صبح در ژنو  را مثبت خواند گفت: طرف مقابل نظراتش را مطرح کرد و ما هم دیدگاه خود را مطرح کردیم و در مجموع مذاکرات صبح امروز ظریف و اشتون مثبت بود. وقتی می گویم مثبت بود یعنی در حال حرکت به سمت جلو هستیم. اصلاحاتی که به طرح طرف مقابل داشتیم را به آنها منتقل کردیم و الان در میانه مذاکرات قرار داریم. امکان ادامه یافتن مذاکرات به روز آینده وجود دارد و ما برای آن خودمان را آماده کرده ایم.

13:58


یک دیپلمات غربی اعلام کرد در حاشیه دیدار وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هیئت های مذاکراتی ۶ کشور نیز در حال رایزنی در نشست های مختلف هستند.

13:15



حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، موضع فرانسه به عنوان یکی از کشورهای مذاکره کننده در گروه 1+5 با ایران را نه بازی لفظی می داند و نه با صراحت نظر آن دسته از کارشناسانی را که گفته اند این موضع گیری ها برای قرار دادن ایران بر سر دو راهی «توافق نکردن» یا «توافق بد» است می پذیرد، بلکه اعتقاد دارد: اختلاف پاریس و واشنگتن در مذاکرات هسته ای با تهران جدی است.

13:10

مذاکرات ظریف و اشتون در صبح روز سوم



مذاکرات برای مشورتهای داخلی بیشتر بین تیمهای مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و 5+1 متوقف شد. 

12:45




به گزارش خبرنگار فرارو در ژنو به نقل از منابع دیپلماتیک، ذکر پذیرش حق غنی سازی ایران در پیش نویس توافق نامه هنوز مبنای اختلاف ایران و 1+5 در ژنو است.

12:16




جاش ارنست، معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: آمریکا در زمینه تلاش برای دنبال کردن یک فرصت دیپلماتیک در مشورت با گروه 1+5 و همین‌طور مشورت با برخی از قوی‌ترین متحدان ما در جهان و رسیدن به یک توافق دیپلماتیک که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود جدی است.


12:04



مذاکرات دکتر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، نماینده کشورهای 1+5 در روز سوم آغاز شد. قرار است در این نشست طرفین برروی متن سند مشترک که روز گذشته به دلیل اختلافات دوطرف به سرانجام نرسید مذاکره کنند.


11:45






در آستانه آغاز مذاکرات روز سوم ایران و 5+1 در ژنو یک دیپلمات آمریکایی نزدیک به هیات مذاکره کننده گفت: عجله ای برای دستیابی به توافق با ایران نداریم.


11:38




مذاکرات هسته ای روز سوم با دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون تا دقایقی دیگر آغاز می شود. مذاکرات روز دوم، شب گذشته با برگزاری نشست طولانی مدت اعضاء 5+1 به پایان رسید و ادامه گفتگوها به امروز جمعه موکول شد.

11:23
میرحسین از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
دیشب هی خابم میومد بازم تا یک رفرش میزدم هی
در ضمن دیشب فرا کامنت ها رو هم زیاد منتشر نمیکرد
تیم نیمه شبشون مث که حال و حوصله نداشتن زیاد
راستی یکم کامنت های برخی دوستانو که پایه کامنت گذاشتن هستن مث رضا و سهیلا بیشتر منتشر کن .
چن بار بندگان خدا باید بگن
اخه ادم که کامنت نمیزاره بره تو غیر قابل انتشار! میزاره که وارد بحث بشه!
دروغ میگم اقا جان؟
میدونم الان چشمات پف کرده گلم درکت میکنم ولی ما هم مث توییم
دقیقا ما هم صد تا سایت چک میکنیم مث خودت پس هم دردیم . درک کن منتشر کن
خسته هم نباشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
خدایا آنچه خیر ملت است پیش بیاد ظریف خدایا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
پسر حال کردم ، هنوز فارس به روز نکرده شما تندتر از خبرگزاری های دیگه داری خبر میفرستی
دم همه شما گرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
سی ان ان مطمئنه؟ الان فرانسه داره میاد
لعنتیا نمیزارن امضا بشه تموم بشه این مخمصه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
وزارت خارجه آمریکا: هیچ کشوری حق غنی‌سازی ندارد/ایران باید به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز دسترسی داشته باشد
!!!
خب این با مذاکرات منافات داره
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۳۰
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
استرس بیم امید این هشت سال با ما چه کرد که در خواب هم به مذاکرات فکر میکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
وقتی‌ گفته میشود این ما بودیم که نگذاشتیم سیاست فرانسه و غرب در سوریه موفق گردد، عجیب نیست که آنها هم نگذرند سیاست ما در مورد انرژی هسته‌ای به نتیجه برسد، در حالی‌ که همه می‌دانند این روسیه بوده که از بحران سوریه بیشترین استفاده را برده ولی این ایران است که بیشترین هزینه را باید بدهد،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ما که از کار روزانه سنگر سازی اومدیم ناهار بخوریم دیدیم شما ها هنوز سرکارید در هر صورت خدا قوت ولی خودتون رو برای روزهای سخت تر آماده کنید توافقی در کار نیست در واقع اصوالگریان زمانی مریض رو تحویل دادن که کار از کار گذشته بود هر چند هنوز هم کم نیاوردن و نسخه MPT براش می نویسن ولی چه کنیم که همه بچه های یک کشوریم ظریف داریم ،قدوسی داریم،خاتمی و محمود و اکبر و احمد همه ایرانیند اینو می دونستید ؟
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
پیر شدیم به خدا
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
همه بدانند اگر غربی ها زیاده خواهی کنند و حقوق ملت مارو به رسمیت نشناسن توافقی صورت نخواهد پذیرفت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
بچه بودیم جنگ بود ، بهترین سنین جوونیمون هم تو تحریم گذشت!
من ازدواج نمیکنم که بچه من هم مثل خودم تو این کشور همش بدبختی ببینه منو نفرین کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
اول سلام بعدش کلام(اول ادبیات خصومت امیز نباشه و بعد ....... )
خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است . این مذاکرات نتیجه ای نخواهد داد. ین مذاکرات نتیجه ای نخواهد داد. ین مذاکرات نتیجه ای نخواهد داد.ین مذاکرات نتیجه ای نخواهد داد.ین مذاکرات نتیجه ای نخواهد داد.ین مذاکرات نتیجه ای نخواهد داد.ین مذاکرات نتیجه ای نخواهد داد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
کاسبان فتنه و تحریم مانع توافق اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
اره مسعود
محمود رسوندم به 32 سالگی
هیچچی ندارم. نه کار نه زن. فقط یه مدرک از بهترین دانشگاه ایران!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فرارو اونقدرم لحظه به لحظه نیستی ها
خبر گذاری های دیگه خیلی فعال ترن
با این حال خسته نباشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ظریف عزیز

ما پا به پای شما بیداریم تا سحر گشایش کار مردم ایران و روسیاهی کاسبین فتنه
محمدرضا خ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بچه بودیم جنگ بود ، بهترین سنین جوونیمون هم تو تحریم گذشت!
من ازدواج نمیکنم که بچه من هم مثل خودم تو این کشور همش بدبختی ببینه منو نفرین کنه
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
مهمترین دلیلی که این مذاکرت هم نمیتواند به نتیجه برسد این است که اصولاً هیچ تناسبی بین نیروی دو طرف وجود ندارد و تا این تناسب بّر قرار نشود تصور بازی برد برد فقط یک آرزو باقی‌ خواهد ماند. وقتی‌ از ادامه وضعیت موجود فقط ایران است که در فشار باقی‌ خواهد ماند و گذشت زمان به ضرر ایران است ، آنها هرگز دلیل کافی‌ برای قبول شرائط ایران نخواهند داشت و فقط مذاکرات در صورتی‌ به نتیجه خواهد رسید که شرائط آنها از سوی ایران پذیرفته شود.
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
اگر چین به واردات نفت ایران ادامه نده و از ادامه برخورد غرب با ایران خوشحال نباشه جای تعجب داره به دلائل زیر:

اگر هر بشکه نفت ایران را ۱۰۰ دلار فرض کنیم

۱- تخفیفی حدود ۵ تا ۱۰ دلار دریافت می‌کنه

۲- بابت تبدیل ارزش دلاری آن به یوان ۶ درصد کارمزد میگیره

۳- بابت هزینه بیمه‌ حدود ۲ دلار که ایران می‌پردازه

۴- بابت هزینه حمل و نقل که ایران مجانی‌ انجام میده ۱ دلار

۵- بابت هزینه بانکی‌ و خرید از بازار چین تا ۲۰ درصد به نفع چین است

۶-اگر روزی تصمیم گرفت به دلار پول ایران را پس بعده حتما ۶ درصد هم هزینه کارمزد تبدیل دوباره را میگیره

حالا می‌بینید که با یک حساب سرانگشتی یک بشکه نفت ۱۰۰ دلاری برای طرف چینی‌ یا هندی یا ژاپنی و کره‌ای و ترکیه یی ۵۰ تا ۶۰ دلار از آب در میاد

خوب، پس بیهوده نیست که آمریکا و اروپا در مورد تحریمها حاضر به کوتاه آمدن نیستند، حالا ببینید چه اندازه آنها هزینه کردند که این کشورها را متقاعد کردند که حداقل واردات نفت خود را از ایران بیشتر نکنند؟!!!
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فراروجان سلام صبح بخیر یاالله
بعدم سلام به همه بچه های پاکار سایت فرارو کامران، قل قلی، سهیلا، مهران، علی،غزل و کل بر و بچه های ناشناس آشنای فرارو و البته جناب رسواگر
آقا اوضاع مشکوکه
دیشب ظاهرا قرار شده یکی دیگه بجای فرانسه شیطنت کنه
فراروجان زود یه آماری بده ببینیم دنیا دست کیه؟
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
سلام سامان جان .
اینطور که ما شنیدیم هم امتیازهای کمی میدن هم توقعات زیادی دارند .
البته طرف ایرانی شکر خدا تا حالا که قبول نکرده و گفته با این امتیازای ناچیزی که میدید ما لزومی بر ادامه این روند نمیبینیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
در جواب کامنت اولی باید عرض کنم که این انرژی هسته ای جز بدبختی چیزی برامون داشته اصلا؟!
ما که نباید ترس داشته باشیم توافق کنن همون 6 ماه متوقف بشه بعدش اعتمادسازی بشه که تحریم ها رو کم کم بردارن
دهنمون سرویس شد
سوپرمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فرارو شبکه اجتماعی فکر کنم شده هر کی اسم مستعار داره منم اسم دارم خخخخخ
nasim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
اگه افراطیها به آرزوشون برسن چه خاکی به سر کنیم؟ روند مذاکرات لاک پشتی شده.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
نسیم جام چرا ما خاک به سر کنیم
رسواگر فتنهو دوستاش انشاا... اصلاح بشن اگه نشد خدا ترتیبشون به شکل برگشت ناپذیر بده
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
رضا جون شایدم برعکس شد >؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
عجله ای برای دستیابی به توافق با ایران نداریم.
برو تا ته خط !!!!
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
جناب دیپلمات امریکایی یه نگاه به تندروهای داخل ایران بنداز اون وقت میفهمی که فرصت مذاکره با ایران همیشگی نیست
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
وقتی یه اتفاقی که باید بیفته رو کش میدن یعنی خبرای خوبی نداریم
دقیقاً مثل کاری که شورای نگهبان درمورد هاشمی کرد 10 روز لفتش داد تا ذهنا رو ببره سمت رد صلاحیت
بابا ما عادت داریم به بدبختی
من خودم به شخصه 23 ساله تو تحریم بزرگ شدم
حیف واقعاً،شاید آقایون فکر میکنن من یک نفر چندبار میتونه تو دنیا زندگی کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
این کش دادن مذاکرات دقیقاً یعنی اینکه توافقی وجود نداره
کاش توانایی داشتیم داد بزنیم که ما حق رفاه و زندگی آروم رو به حق غنی سازی ترجیح میدیم
همش تحریم همش ممنوعیت
ما که هممون رئیس و وزیر نیستیم که انقد درآمد داشته باشیم که گرونی رو نفهمیم
بیشتر ما درس خوندیم و خوش خطیم،میدونیم npt چیه؟ما با رانت بزرگ نشدیم ما با تبعیض بزرگ شدیم
میگن خدا عادله،خیلی دوس دارم زودتر بمیرم ببینم خدا یکی مثل منو که فقط محل تولدش تو سوئیس و آمریکا و حتی ترکیه بوده رو چطوری میخواد حقمو بده
اون کوچولو که جندروز پیش خبرشو زدید نازنین زهرا گناهش چیه؟
بابا قبل حق غنی سازی حقای دیگه ای هم هست
حق زندگی هست حق زندگی بدون جنگ هست
حق آرامش هست
اورانیومی که قراره با از بین بردن آرامش من و هموطنام غنی بشه به چه دردی میخوره؟
فرارو میدونم منتشر نمیکنی چون خط قرمزاتو رعایت نکردم چون از حق های دیگر حرف زدم اما اگه وقت داری روشنم کن که این حق تا امروز چه غروری برای منه ایرانی داشته؟یک مورد مثال بزنی برام کافیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
با نظر ناشناس 13:20 کاملا موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
میلادجان جزمقاومت چاره ای نداریم ایرانی نسل اندرنسل درمقاومت زندگی کرده ازاول تاریخمون فکرکن تاحالابه نتایج خوبی میرسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فرارو جرا کامنتها رو منتشر نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
انشاءلله امروز به توافق برسند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
خدا کنه به توافق برسند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
انشاءلله امروز به توافق برسند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ظریف امید همه جوونایی هست که بعد از این تحریمها (همون کاغذ پاره ها) کارشونو تو عسلویه از دست دادن و مسافر کش شدن. خدا به همرات ظریف عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فقط افسوس ولی دوست عزیز از ظریف هم کاری ساخته نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ظریف که هیچ جان کری هم وزیر خارجه ایران باشه و اونجا باشه با این وضعیت کاری از پیش نمی بره. واقعا جگرم برای این ظزیف میسوزد چقدر دست و پا میزند . و شب و روز ندارد من به شخصه اصلا خوشبین نیستم . اول باید این خصومت بر طرف بشود بعد میشود در رابطه با مابقی مذاکره کرد .
مرگ بر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
بازهم میگویم نباید میراث برادر جانباز مظلوممان جناب آقای دکتر سعید جلیلی از بین برود. این مورد را مذاکره کنندگان مدنظر داشته باشند.
رسواگر فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
الحمدلله این ها هم بچه های همین انقلاب اند و زیر بار زورگویی ها نخواهند رفت .
اصل فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ببخشید میراث ایشون چی بود ؟
1-کاغذ پاره دونستون همین چیزایی که امروز برای کم شدنشون داریم به این در و اون در می زنیم
2- از دست دادن روابط با همه کشورهایی که نقش تعیین کننده ای در معادلات جهانی دارند
دوست عزیز اگر با "مرگ گفتن" کسی می مرد الان خیلی ها نبودن مفهومه؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فعلا که توافقی نشده مشخصه میراث جلیلی خوب رشد کرده!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
میراث ایشون همین تحریم ها و پیچیده شدن هاست که می بینید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
منظورت از میراث،شاخص فلاکته؟
این میراث باشه واسه خودت کاسب فتنه
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
اشتباهي مثبت دادم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دقیقا میشه بفرمایید چه میراثی؟
عزت و سربلندی برای ایران و ایرانی!
رشد تولید تاخالص ملی (که شد منفی پنج ج ج ممیزززز چهار)
شور و نشاط بین مردم
وابسته شدن کشور به چین و هتد
مشکل تهیه دارو برا مردم
و هزار تا میراث دیگه...
واقعا من شک میکنم شماها الان تو ایرانید؟ اصلن ایرانی هستید یا نه!؟
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دست برداريد ديگه
ميراث جليلي جز تورم - گراني - بدبختي و فلاكت نبود.
من اگه به جاي جليلي بودم اول به درگاه خدا استغفار ميكردم و بعد از همه مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
آخه میرث چی ؟ مگه مال اون بوده؟؟
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دعا می کنم براتون
ظریف جان خدا پشت و پناهت
تو رو خدا به توافق برس ما جوونا گناه داریم
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دوستان عزیز شرمنده همه چی بهم ریخته الکی امیدوار بودیم
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
امیدوارم به نتیجه برسیم اما حس خوبی ندارم قضیه بوداره
بنده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دیشب خواب ظریف رو دیدو اومده خونمون!!!
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
تو رو ببین چی به سرمون اومده که شب و روز تو خواب وبیداری فکرمون مشغوله مذاکراته خدا از باعث و بانیاش نگذره که تحریما رو کاغذ پاره میدونستن
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
خدا کنه این دوره مثل دوره های قبلی مذاکره برای مذاکره و فرسایشی نباشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
هست برادر صبور باش و ببین
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
3 روزه ما رو کشتین از استرس، تمومش کنین بره تو روخدا
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دوستان عزیز شرمنده همه چی بهم ریخته الکی امیدوار بودیم
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
سلام هر چند که کشورهاي ۵+١واقعا زور ميگن براي خودشون و قوم و قبيلشون فناوري هسته اي رو تمام و کمال مي خوان اما ما هم بايد با سياست عمل کنيم و به قول معروف در کف شيرنر خون خواره اي غير تسليم و رضا کو چاره اي
MPT
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دارم یه ترح جدید می نویصم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
npt iq
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ناشناس منظور MPT رو نگرفتی IQ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
در بين طرفين اراده اي براي حل مشكل وجود ندارد.اميدبستن به مذاكرات بيهوده است.منتظر ظهور تفكري در ايران باشيم كه ارزوي احمدي نژاد رابكنيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
نمی فهمم چرا باید آرزو اونو بکنیم . مگه تورم بیکاری بی دارویی ... الان کمه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ایران اینبار هم به توافق نمیرسه
نیاز نیست متنشو خبردار باشیم
همین 3 دور مشخص شد که گام به گام هم فهمیدیم!
خارجی ها که ککشون نمیگزه این مردم بدبخت ایران هستن که باید فشار رو تحمل کنن!
چیزی که اینقدر بحرانی نبود نگاه کنین به چه وضعی افتاده زندگی عادی ما رو هم تحت الشعاع قرار داده اتم!
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
آقا نا امید نشید
دوستان نا امید نشید
دکتر ظریف 1 نفره در مقابل 6 تا گردن کلفت که هر کدام اولا منافع خودشون را در تحریم ها دارن و در ثانی به دنبال گرفتن امتیازات از ما برای بعد از رفع تحریم ها هستند
راه 8 سال گذشته ما باعث این وضعیت شده که دوست داریم زود به نتیجه برسیم
قبول کنیم که سخته.خیلی سخته راهی که 8 سال رفتیم را بخواییم با شتاب درست کنیم و برگردونیم
اونا هم که بچه نیستند که سرشون کلاه بذاریم
ما فقط باید اعلام حمایت کنیم از دکتر و تیمش
باید جواب دو دسته آدم را بده.اونجا و اینجا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
درسته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
خدا خیرش نده باعث و بانی بدبختیهای ما رو ، مدتهاست دلمرده و سر گردونم تو زندگی...
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
به این چینی ها و روسها اعتمادی نیست
روسها 11 تن طلای ما را در دوره مصدق خوردن رفت
حالا چینی ها دنبال اینند که از تحریمها به نفع خودشون استفاده کنند و 22 میلیارد یوروی ما رو هاپولی کنند
آقای کریمی قدوسی بجای در افشانی به داد این 22 میلیارد برس
آقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان مجلس دریابید این پول را
حسابش دوبرابر پولهای بلوکه شده ایران در آمریکاست
خوابید مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرارو منتشر کن لطفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
حالا شما حرص نزن. روس ها و چینی هام طلاها و پولهای مارو نخورن، یکی دیگه می خوره. در هر صورت چیزیش به ما نمی رسه
رضا
IRELAND
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فردا قیمت دلار و سکه وحشتناک بالا میره
میرحسین از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
راستش من یکم نگرانم
من نفهمیدم بالاخره دور قبلی مگه فرانسه کار شکنی نمیکرد؟
خب حالا مث که مواضع فراسه بهتر شده
پس گیر قضیه چیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
به نظرم داره ی کارایی میشه
خوب دقت کنید :
مایکل مان، سخنگوی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مفید ارزیابی کردن نشست امروز بین ایران و نماینده گروه 1+5 از مشورت داخلی بین اعضای 1+5 خبر داد.

وقتی رفتن مشورت یعنی چی؟یعنی به جای حساسی رسیدن وگرنه اشتون اختیار تام داره.پس بحث خیلی جدی شده

فرارو جان یکم سرعت انتشار کامنت ها رو بالا ببر میدونم وقت ناهاره ولی خب یکم بیشتر راه بیا
با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
خوشم می یاد از اینجا تشخیص می دی اونجا چه خبره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
منم فکر میکنم اگه کارها خراب شده بود این همه طول نمیکشید جای امیدواری هست
ناشناس
-
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
اگه یه کم دو طرف کوتاه بیان به خدا میشه 
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
آره به خدا، زندگی ارزششو نداره. همه مون رفتنی هستیم. باید گذشت کرد
میرحسین از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
یوهووووووووووووووووووووووووو
نتیجه بخش بودهههههههه
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دکتر ظریف عزیز خدا قوت براتون دعا میکنیم کارتون واقعا سخت و پیچیده ست
یار عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
آخیش کم کم داریم به توافق نکردن نزدیک میشیم تا خون در رگ ماست غرب دشمن ماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
شکمت سیره ها!!!
ایرانم آرزوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
متاسفانه ظاهرا جوابی نداره با خودش این مذاکرات، با این تندروهای داخلی دیگه امیدی واسمون نمونده و نابود میشیم همه
خشک و تر به آتش 1 اقلیت خودکامه ی 1 درصدی و طرفدارای گاها بی تفکرشون خواهیم سوخت

تسلیت میگم دوستان فرارویی ( البته خودم هم ته دلم هنوز اندک کورسوی امیدی دارم، اما ناچیز و ناچیزتر میشه هر لحظه؛ دعای ملت ایران پشت سرت ظریف عزیز، کاش از خواب خرگوشی بیدار شیم و بدونیم با یک گل بهار نمیشه، تو اگر برخیزی، من اگر برخیزم...)

کاش یکبار منتشرش کنی فراروی عزیز که خورد این عقده ی ذره ذره خرد شدن مام میهن و هم وطنان بی گناهمون مارو تو این چند سال ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ظریف امید همه جوونایی هست که بعد از این تحریمها (همون کاغذ پاره ها) کارشونو تو عسلویه از دست دادن و مسافر کش شدن. خدا به همرات ظریف عزیز
یار عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
چرا دروغ میگی همه اونجا دارن کار میکنن یکیش مث من خودت تنبلی چرا الکی میگی کار نیست
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
شخصا فکر میکنم هممون فیلمیم !!!
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ظریف جونم یه دونی به خدا دوستت دارم ملت ایران هم از زحمات و دلسوزی و تلاش شما تشکر میکنند خدا پشت و پناهت مرد
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
سهیلا بانو فردا صبح کیهان تیتر میزنه وابستگان فتنه قربون صدقه وزیر میرن مکافات میشه ها
رسوا گر خوابه اگه نه الان صداش در اومده بود
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
به به
اقا به به
گوش شیطون کر انگار داریم به یه جایی میرسیم
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
نه اوضاع خرابه وقتی وزیر چین و روسیه اومدن وساطت اوضاع خیلی خرابه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
راستی این MPT که می گن ربطی به NPT داره؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
تعطیلات کجا بودی ناشناس ؟ خبر نداری نه ؟ نصف عمرت بر فناست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
یعنی میتونم آخرش یه پراید با قیمت مناسب بخریم یا نه....
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فرارو خسته نباشی همه ما مثل خودت پای اخباریم و منتظر یه خبر خوشحال کننده از تو خدا قوت (فرارو راستش ته دلم نگرانم اما امیدوار)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
نگران باش ولی امیدوار نباش !
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
اگه بازم برگردیم به تحریمهای بیشتر کی جولبگوی فشار گرانی و تورمه واقعا
فريدون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ما تعليق نخواهيم كرد اقتدار ايران بايد حفظ شود غنى سازى را آدامه ميدهيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
اگه چهارچوبه ی mpt را برای چرقه هسته ما قبول کنن، چی میشه!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
در مورد mptاز نماینده ها بپرسی بیشتر در جریانن...........
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
آفرين
امیدوار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
به جای منفی نگری برای رضای خدا امیدوار باشید و دعا کنید و هر نفر 10 صلوات بفرستید تا مشکل حل شود - خداوند پشتیبان ملت ها و ایران است . مگر در 8 سال جنگ چه شد . دنیا به زانو در آمد و موضوع هسته ای با دعای خیر شما به امید خدا حل شدنی است.
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
به قول یکی از دوستان فرارویی که اسمش یادم نیست
"فردا تیتر کیهان فردا چی می تونه باشه عایا"
عایا بازم ساز مخالف عایا؟
با احترام به این دوست عزیزمون
یار عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
دارید توافق میکنید منتظر واکنش امت باشین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
راست میگی همه ممنون میشن ویک نفس راحت میکشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
نه اوضاع خرابه وقتی وزیر چین و روسیه اومدن وساطت اوضاع خیلی خرابه .
اینا چون از ایران خیلی میخورن اومدن ببینن میتونن کاری بکنن پس تموم شد دوباره تحریم وری تحریم
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
اصفهانی هستیا
جونی دادا اصفهانی هستی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ای ول ای ولهههههههههههههه
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
هر توافقی که انجام شود قطعا «توافق خوب» است و این به معنی این است که پنجره ی دیپلماسی باز شده است و «گفتگو » سرانجام نتیجه داده و افراط به حاشیه رفته است.
پیام این توافق و تعهد نسبت به آن یعنی پیام انتخابات 24 خرداد یعنی «اعتدال» یعنی «مردم».
ما علاوه بر اینکه حق هسته ای را خواهانیم حق زندگی کردن را و حق ارتباط با دنیا و دوستی با ملت ها را برای اقتصادی پویا و معتبر خواهانیم.
مردم ایران شایسته زندگی بی دغدغه و در شأنی هستند که نه با حرف و شعار همچون گذشته که با عمل و اقدامات عینی و موثر خود را و کشورهای همسایه و ملت های دیگر را با بازی برد-برد کامیاب کند.
همه با هم خواهیم برد ، ما پیروزیم«V»
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
با علیرضا کاملا موافقم
مجتبی شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ظریف جان دمت گرم
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
خدا میدونه این روسیه باز میخاد چه باجی از ما گیره خدایا خودت رحم کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
منتظر تحریم های جدید باید باشیم!
من که چشمم آب نمیخوره ، فرانسه و امریکا تابلو هست خوششون نیومده که هنوز نیومدن
معمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
باید توجه داشت که نمیشه 8 سال عقیده داشت که اینها کاغذپاره هست و اعلام کنی فلان و ... و بعدش بگی نه شوخی کردیم؟اونا که مسخره ما نیستن .ما نشون دادیم که ثبات نداریم.آیا ثبات داریم؟امروز تصمیم می گیریم و بعد عوض می کنیم و عکس اون راه میریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
حالا 8 سال اشتباه شده باید تا آخر دتیا اشتباه کنیم که ثبات داشته باشیم ؟ این دیپلماسی نیست برادر من
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
ایول فرارو خوشم می یاد شبیه ب ب س پوشش می دی عالییی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
صبح پیروزی مبارک باد
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
فرارو فکرکنم خیلی خسته شدی آخه بی خود و بی جهت نظر منو سانسور میکنی واقعا خسته نباشی یه کم کامنتها رو دقیقتر بخوون والا منم خستم حسابی امروز از صبح تو سایتای خبرم یا بخشهای خبری بی بی سی رو مدام پیگیری میکنم حتی متوسل شدم به شبکه خبر فکر کن!!!بخدا برام چشم دیگه نمونده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
این متوسل شدم به شبکه خبر رو خوب اومدی..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
همین الان از یه دیپلمات که خواست نامش فاش نشه خبر رسید که کلا همه چی مالید. خسته نباشید با خیال اسوده برید لالا.شب خوش
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
جان کری عازم ژنو شد..
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
فرارو جون من بگو چرا نظرات منو مدام سانسور میکنی جرمم چیه بخاطر اینکه از قماشه رسوا نیستم؟یا به خاطر اینکه حامی روحانی و ظریف هستم یعنی نظراتی رو سانسور میکنی که شگفت زده میشم امیدوارم توافق حاصل بشه واقعا چشمام دیگه سو نداره از شدت خستگی.فرارو شما هم خسته نباشی.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
دكتر ظريف چهار سال ديگه رئيس جمهور بشه 100 درصد راي مياره مرده واقعي ديپلمات حرفه اي آدم بروز هرچي بگم كمه
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
اگر توافقی صورت بگیرد فردا کیهان تیتر میزند ترکمانچای دوم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
فرارو درست خبر بزن!
ما الان 20 دقیقه هست وارد شنبه شدیم

وزیر امور خارجه چین تا ظهر فردا (شنبه) به مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو خواهد پیوست. ‫به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ˈ"وانگ ای" دومین وزیر امور خارجه عضو گروه 1+5 است که به این مذاکرات می پیوندند.
سهیلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ی منبع آگاه الان به من زنگ زد و گفت جان کری به ظریف گفته مخلص داش ظریف هم هستیم متنو هر چی دوست داری بنویسم هر چیزی باشه بعشقت امضاش میکنم مدیون هستید اگه فکر کنید فتوشاپه راستی شنیدم بشدت تحت تاثیر شخصیت فردین قرار گرفته به جون کاسبای فتنه راست میگم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
بابا عزیزان من! همانطور که "پنبه" موقع خوندن میشه "پمبه"، "ان پی تی" هم میشه "ام پی تی".* البته در هیچ شرایطی NPT نمیشه MPT!
----------------------------------
*الکی نیست به خدا کتاب زبان فارسی سوم دبیرستان (البته 10 سال پیش) داشتیم.
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
گرهى كه ٨سال پيش داشت با دست باز ميشد با دندانمان چنان محكم كرديم كه اللان با چنگ و دندان وجنگ هم باز نميشود
بقول معروف خودمان كرديم كه...........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
ممنون از زحمات شما بسیار خوب و پسندیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
وحشتناک استرس دارم.خدا کنه این دفعه به نتیجه برسه.
رسواگر اشاعه گران فتنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
حضور کری رو خیر مقدم عرض میکنم خوش اومدی توافق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
دقت کردید, عراقچی تو عکسا دمغه. چرا؟
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین