bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۲۸۲۷

تجمع اعتراضی ساکنین یک روستا در قزوین

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۲ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جمعي از زارعين، باغداران و دامداران روستاي خاگينه از توابع نيارك طارم سفلي استان قزوين ديروز در محوطه دادگستري كل استان قزوين تجمع اعتراض‌آميز داشتند.

اعتراض ساكنين اين روستا به احكامي ‌بود كه توسط دستگاه قضايي استان قزوين عليه كشاورزان صادر شده كه منجر به خلع يد آنان از اراضي و مراتع و باغات آنان مي‌شود. يكي از معترضين اين جمع به خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي گفت: بيش از 400 سال است اجداد ما در مراتع و اراضي اين روستا كار كرده‌اند و هيچ شغلي به جز دامداري، كشاورزي و باغداري نداريم اما چند سالي است فردي به نام (غ - ر) از خوانين منطقه به دستگاه قضايي شكايت كرده و با اخذ رأي خلع يد نسبت به اراضي اين روستا ساكنين سالخورده را زنداني مي‌كند و اعتراض و شكوائيه اين جمع تاكنون راه به جايي نبرده است.

چند هفته قبل نيز همين عده در مقابل دفتر داود محمدي نماينده قزوين در مجلس شوراي اسلامي تجمع اعتراض‌آميز داشتند كه وي در جمع آنان حاضر شد و ضمن دعوت معترضين به آرامش قول داد موضوع را پيگيري و در اسرع وقت به آنان پاسخ دهد. اراضي مورد شكوائيه اين روستا حدود دو هزار (2000) هكتار است كه 230 هكتار آن باغات و كشاورزي و الباقي آن مرتع مي‌باشد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو