bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۳۱۲

حجم تجارت ایران و امریکا به یک میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۰ آذر ۱۳۸۷
فرارو- رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در حال حاضر به طور مستقیم و غیر مستقیم همکاری اقتصادی ما با آمریکا به یک میلیارد دلار رسیده است، این در حالی است که حدود چهار سال است که ما در تحریم به سر می‌‏بریم.

به گزارش ایلنا، وی در همایش «هنگ‌‏کنگ دروازه ورود به چین» سخن می‌‏گفت، با تأکید بر لزوم تلاش برای توسعه روابط اقتصادی میان ایران و هنگ‌‏کنگ تصریح کرد: زمینه‌‏های همکاری مشترک میان دو کشور در زمینه‌‏های انرژی، توریسم، راه‌‏سازی، صنایع کوچک و متوسط، پالایشگاه و... وجود دارد. 

وی افزود: سرمایه‌‏گذاری‌‏های مشترک ابزارهایی هستند که ما را به هدف می‌‏رسانند و ما به عنوان بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری با هنگ‌‏کنگ هستیم. 

عسگراولادی با اشاره به لزوم ایجاد میز هنگ‌‏کنگ در اتاق مشترک ایران و چین خاطرنشان کرد: آمادگی کامل برای تشکیل شرکت‌‏های مشترک با هنگ‌‏کنگ را داریم و هرگونه ضمانت نیز برای همکاری با شرکت‌‏های ایرانی وجود دارد. 

وی در ادامه با تاکید بر شناخت توانمندی‌‏های دو طرف خواستار هدف‌‏گیری و برنامه‌‏ریزی برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور شد. 

رئیس اتاق ایران و چین سپس بر ضرورت اصلاح ارتباطات بانکی میان دو کشور تاکید کرد و گفت: اکنون قرن 21 است و بدون همکاری سیستم‌‏های بانکی توسعه روابط اقتصادی مشکل است و باید با اصلاح ارتباط بانکی میان دو کشور، سیاست را از روابط تجاری جدا کنیم.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو