bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۹۸۴۸

کاندیداهای پرامید جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۸۷

فرارو- کاندیدا های جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در حالی روز سه شنبه مشخص شدند که در میان کاندیداهای امسال نام های بیشتری از نویسندگان و مترجمان مستقل دیده می شود. 

در بخش ادبیات داستانی خلاف سالهای گذشته سه نفر از نویسندگان حرفه ای ایران توانسته اند خود را در میان منتخبین این بخش ببینند، درداستان معاصر «چهره پنهان عشق» اثر سیامک گلشیری نشر مروارید ،«کافه پیانو» نوشته فرهاد جعفری نشر چشمه و «عشق روی چاکراه دوم» اثر ناتاشا امیری نشر ققنوس. 

این انتخاب در حالی اتفاق می افتد که برخی نویسندگان مستقل در سال های گذشته از کاندیداتوری خود در بخش جایزه این گزینش ادبی انصراف داده اند و اعتبار این جایزه را زیر سوال برده اند. 

کتاب های آخر مرحوم قیصر امین پور و مرحوم طاهره صفارزاده در بخش شعر با کتاب های دیگران به رقابت می پردازند و پیش بینی می شود فقدان این دو شاعر در انتخاب یکی از این دو موثر خواهد بود. 

در بخش شعر «دستور زبان عشق» سروده قیصر امین پور، «جلوه‌های جهانی» از طاهره صفارزاده ، «خیابان حصار» سروده ابوالفضل صمدی ، «کتاب هیچ» سروده هیوا مسیح ، «آخرین دقیقه های آخر الزمان» سروده مهدی زارعی کاندیداهای پر امیدی هستند که با هم رقابت خواهند کرد. 

در ادبیات ترجمه نیز مترجمان بنامی حضور دارند که از آن میان جاهد جهانشاهی با ترجمه در «حال کندن پوست پیاز» نوشته گوانترگراس ، خجسته کیهان با ترجمه «من قهرمان نیستم» اثر بی اتن گرونیه، پیام یزدانجو با ترجمه «در رویای بابل» نوشته ریجارد براتیگان ، ناهید فروغان با ترجمه «کلمات» نوشته ژان پل سارتر و رویا بشنام با ترجمه «عروس بیوه» نوشته جویس کرول اتس شانس بیشتری برای بردن جایزه 50 سکه ای کتاب سال را دارند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین