bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۷۷۲۰

واکنش میراث‌فرهنگی به دفن‌شهدا در امیرچخماق یزد

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۳
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دوشنبه شب درباره رخدادهای اخیر میدان تاریخی امیر چخماق یزد بیانیه ای منتشر کرد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی ساز مان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متن بیانیه این سازمان به شرح ذیل می باشد:

پیکر مطهر و معظم شهیدان هر جا آرام گیرد یاد مبارک و آرامبخش و بهجت انگیز خود را در فضا می پراکند و صفا و معنویت می آفریند.» مقام معظم رهبری. 

فرهنگ شهادت بالاترین فرهنگ ها است و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، حفاظت از این میراث معنوی برجسته را جزو وظایف ذاتی و بنیادین خود می داند. 

موضوع حفاظت از میراث فرهنگی، از اساس با موضوع حفاظت از ارزش های مذهبی و ملی کاملا مشترک و منطبق می باشد. به این دلیل می بایست تمام توان نسل حاضر، معطوف معرفی فهم ارزش های برجسته و ممتاز ایرانی اسلامی شود.

یکی از راه های انجام این کار ، ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی کشور بوده و هست که نشان دهنده درک مردم از ارزش های یک اثر و فهم دیگر جوامع از فرهنگ این کشور و شهرهای مختلف آن خواهد بود. به ویژه که این شهر، دارالعباده یزد باشد. 

طی ده روز گذشته با توجه به این که حفظ حرمت شهدای گمنام یادگار هشت سال دفاع مقدس به عنوان پر افتخار ترین منازعه نظامی ایران در چند قرن اخیر بر همه مردم و مسئولین کشور واجب بوده و باید محل دفن پیکر مطهر شهدا در مکان هایی انتخاب شود که موجب حفظ شئونات و حیثیت آنها و پناهگاهی برای عاشقان انقلاب اسلامی ایران و ارزش های دفاع مقدس باشد.

بر این اساس، با توجه به مغایرت های قانونی حاکم بر حفاظت از اماکن فرهنگی و تاریخی در این اقدام و ضرورت عملیات استحکام بخشی مجموعه تاریخی امیر چخماق یزد برای ثبت جهانی آن و سایر حساسیت هایی که در این موضوع وجود داشت بنای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برطرف کردن مشکل به دور از جنجال و هیاهو بود. 

مجموعه تاریخی امیر چخماق بالغ بر چند دهه است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و لذا هرگونه اقدام در آن منوط به رعایت ضوابط حفظ آثار تاریخی و فرهنگی کشور است.

از طرفی این بنا به دلیل نشست زمین و مشکلات فنی دچار آسیب شده است و نیاز به اقدامات استحکام بخشی دارد. به نظر این سازمان موضوع انتخاب مکان و طراحی یادمان شهدا باید با استفاده از ظرفیتهای معماری ملی و جهانی انجام شود تا خود نیز میراث معماری آینده کشور محسوب شود.چنانچه در بسیاری از کشورهای جهان فاخرترین طرح و معماری را برای چنین اماکنی انتخاب می کنند.

از زمان طرح موضوع دفن پیکر مطهر شهدای گرانقدر در مجموعه تاریخی امیر چخماق یزد ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اطلاع از جوانب متعدد این موضوع حساسیت خانواده محترم شهدا و فهم مردم فرهنگی و متدین یزد، راه حل های قانونی و منطقی که در برگیرنده حفظ و حراست از ارزش های دفاع مقدس باشد را به طور روشن به شرح زیر به مسئولین محترم استان اعلام کرد که با استقبال ایشان مواجه شد. 

مدیر کل میراث فرهنگی استان در جلسات محلی و نیز با مکاتبات مختلف،دلایل فنی ، فرهنگی، ضوابط ملی و جهانی ، قوانین موجود را متذکر شد.

علاوه بر این پیگیری، مکاتبات و مذاکرات متعدد ریاست سازمان با نهادهای مختلف از جمله ستاد فرماندهی کل قوا، وزارت کشور، وزارت اطلاعات ، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و مسئولین اجرایی استان یزد انجام شده و معاون حقوقی و امور مجلس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز برای تشریح مواضع سازمان و موارد قانونی ذی ربط به یزد اعزام شد و در جلسه شورای تامین استان در روز شنبه 29 آذرماه 93 شرکت کرد. 

همچنین طی مکاتبات و مذاکرات متعدد معاونت میراث فرهنگی سازمان با استاندار و معاونین استانداری یزد و دیگر مسئولین مربوطه، صراحتا ملاحظات سازمان به لحاظ قوانین ذی ربط اعلام شد و راه حل های مختلفی برای حل مشکل ارایه شد. 

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش کرد با رایزنی و مشاوره های لازم شرایط مطلوبی حاصل شود. 

تا ظهر روز یکشنبه 30 آذر ماه با توجه به تاکیدات مسئولین و نظر دلسوزان استان قرار بر استفاده از مکانی در ضلع شرقی مجموعه مذکور بود. مکانی که قدمگاه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خلال سفر معظم له به استان یزد بوده و مورد توافق مسئولان قرار گرفت. 

علاوه بر این، با توجه به توصیه مقامات مختلف و وزارت کشور به استاندار یزد ، مکان های جدیدی برای دفن پیکر مطهر 8 شهید گمنام در مسجد حضیره یزد یا مسجد مصلی مطرح شده بود. 

روز اول دی ماه نیز پیگیری های مکرر مدیران سازمان میراث فرهنگی برای اجرای مصوبه شورای تامین استان ادامه داشت تا اینکه ظهر امروز اقدامی خلاف مصوبات شورای تامین استان و شهرستان یزد و تاکیدات مسئولان عالی رتبه کشور انجام شد. 

آنچه به مردم عزیز کشور باید گزارش شود آن است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تمام اهتمام خود را از طریق مسئولان ذی ربط و قانون به دور از هیاهو و جنجال سازی و نیز با مذاکرات غیر علنی برای حل مشکل به طرق قانونی به عمل آورده اما عوامل ذیربط با بی مهری نسبت به میراث فرهنگی و تاریخی و قوانین کشور برغم مصوبات شورای تامین استان یزد و توصیه مسئولین ملی و استانی مبنی بر جابجایی محل یاد شده، اقدام کردند. 

بدیهی است مسئولیت هر گونه عواقب فرهنگی و تاریخی و حفاظت از بنای مذکور متوجه کسانی است که بر خلاف قوانین مرتبط و تصمیمات مراجع قانونی استان، اقدام به این کار کرده اند. 

در پایان این بیانیه امده است: امیدواریم مسئولین همه بخش های مختلف، نهادها و سازمان ها و دستگاه های اجرایی در کلیه امور خود را مقید به رعایت قوانین و مقررات مربوطه دانسته و از ایجاد تنش جلوگیری کنند.

گفتنی است صبح اول دی، دو شهید گمنام از هشت شهیدی که به استان یزد انتقال داده شدند به صورت غیرمنتظره در صحن اصلی میدان امیرچخماق دفن شدند.
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
امنیت اکنونی ما حاصل خون پاک شهدا ی عزیز است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
تومجلس شهدارادفن نمی کنندچون می دانندوجدان دردمی گیرندوزودرحل اقامت ازاین دنیابرمی کَنند.بیکارندبرای خودشان وجدان درددرست کنند.جای شهدامیان مردمی است ازجنس خودشهدا.نه نماینده ای باثروت نجومی وماشین میلیاردی و باندبازوگروه گرا ودنبال منافع شخصی.ازمختارمی ترسندبراهمین ازشهداهم می ترسند.
asad
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
وقتی بالایی ها قانون را رعایت نمیکنند چرا من باید رعایت کنم؟
افرا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
میراث فرهنگی باید از قانون شکنان شکایت کند و پیگیر حق مردم باشد؛ گذشت جایز نیست..
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
معاونت فرهنگی و بازرسی ستاد کل لطقا" گزارشی از نطر سنجی های انجام شده به استحضار رییس ستاد برسانیذ عموم مردم حتی خانوادهای شهدا از دفن پیکر شهدا در مکانها ی غیر مناسب راضی نیستند
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۲۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بسیار کار خوبیست. به نظر من باید در مکانهایی اینگونه و مثل هتل عباسی اصفهان شهدا دفن شوند تا توریستها مظلومیت ما را در 8 سال دفاع مقدس ببینند.
ناشناس
United Kingdom
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اصلا کار خوبی نیست و این کار توهین به خانواده شهدا است.
عاقل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
برادر محترم نفس این عمل خوب است و جالب اما در خصوص این مورد و موارد مشابه باید وضعیت آنجا را نیز در نظر گرفت در جائی مثل میدان نقش جهان البته خوب است اما در بعضی جاها باید ملاحظات آن منطقه از جهت معماری و ... را نیز در نظر گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
یکی ازاهداف شهدثبات واحترام به قانون بوده وهست چرافکرمیکنید که ازمسئولین نظام وکشوردلسوزترهستید وازاسم شهدا استفاده سیاسی می کنید مگرمسئولین استان یزد وشورای تامین شهدا رادوست ندارند؟ شک نکنید که بیشتر مسئولین ازخانواده شهداورزمندگان وجانبازان وآزادگان سرافراز هستند خداکند که دراین کارغرض ورزی سیاسی نبوده باشد وازخانواده شهداواسم شهدا که برای همیشه درتاریخ ایران ماندگارخواهد بود برای تلافی شکست های سیاسی وانتخاباتی خود استفاده نکنیم مگر نه این است که رئیس جمهور بطور مرتب ازخانواده شهدا وجانبازان دیدار می کند وهمیشه ارادت خود رابه این عزیزان اعلام نموده پس این حرکات چه معنایی دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
ای وای چه قدر خاص و متفاوت...کجای دنیا دیدی که توی هتل شهید خاک کنن
Naser
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اين چه مسخره بازيه

چرا از بازمانده پيكر شهدا سو استفاده مي شود مگر جاي دفن خيابان و دانشگاه و الان هم اثار تاريخي مي باشد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
برو ببین اروپاییا سربازای جنگ حهانی دوم رو کجا دفن کردن بعد اظهار فضل کن
نمیدونم جماعت امثال شما که معتقدن باید تو همه چی از غرب باید الگو گرفت چرا دور این یکیو قلم گرفتن؟؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
این اثر تاریخی که شما میفرمایید، قبل از اینکه اثر تاریخی بشود یک حسینیه و محل عزاداری بوده و کجا بهتر از حسینیه واسه دفن عزیزانی که در راه آرمانهای امام حسین علیه السلام شهید شدن سراغ دارید. جالبه هر خبری میشه سریع میگن اثار باستانی حال آنکه بیشتر اثار باستانی کشور همین مکانهای مذهبی مثل مساجد، حسینیه ها و مقبره ها هستند.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
آقای ناشناس ، جهت اطلاع غربیها یه مکان دارن که مزار سرباز گمنامه برای ادای احترام میرن همون جا ( دیگه هرجا قبر نمی کنن )
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
برادر ناشناس تو اون اروپایی که تو میگی در هر خونه ای که یه شهید نذاشتن که
ناشناس
Germany
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
ناشناس 18:43 به اینجا که رسید اروپا شد الگو ؟؟!!
نیکو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
ناشناس عزیز 18:43 ؛من دیده ام آنها را کجا دفن می کنند. مطمئن باش که آنها شهر هایشان را به قبرستان بدل نمی کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
تو وسط کاخ سلطنتی بریتانیا جسد سرباز گمنام دفن کردن ناصرجان یعنی ارزش سربازهای ما از اونا هم کمتره؟!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
jتو اروپا رفتی که همچین می گی برو اروپا ببین! آنها بنای یاد بود می گذارند در مکانهای مختلف اصلا ببینم چرا هیچ یک از این علما و بزرگان را در این مکانها دفن نمی کنند؟ چون یکی هست که ازش صیانت کنه و جلوی استفاده ازشون گرفته بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
خدايا به ما عقل و منطق عطا بفرما. در هر شهري ميتوان يك بناي زيبا و با مفهوم به نام شهدا بنا كرد . اما چرا در زمان جنگ حتي براي فرماندهان مشهور مرسوم نبود در دانشگاه يا در محوطه آثار باستاني مدفون باشند چون در آن زمان گروهي يا فردي نميخواست از نام اين عزيزان براي خود موقعيتي ايجاد كند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
ناشناس : حاضرم قسم بخورم از شاه عبدالعظیم اون طرف تر نرفتی گوگولی
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
تو کشوری که خودمون با هم تفاهم نداریم چطور انتظارداریم پنج بعلاوه یک با ما بر سر موضوع هسته ای تفاهم کند.روح همه شهدا شاد
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
جای بسی تاسف است از کج فهمی و افکار طالبانی تعداد اندکی از مسولان مربوطه که اقدام به دفن این دو شهید عزیز را در صحن بنای تاریخی امیر چقماق افتخاری برای خود میدانند!
آیا خدشه دار کردن یک اثر مذهبی و تاریخی، به هر عنوان و بهانه ای، خیانت به نسل حاضر و آینده نیست؟
آیا آن دو شهید عزیز از کار شما راضی اند؟
آیا دلیل شرکتشان در جنگ حفظ دین و آرمانهای نظام اسلامی و آثار آن بوده و یا جسدشان برای قدرت نمایی و ارضاء قدرت بعضی؟!؟
عاقل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
قطعا شهدا به کارهای خلاف قانون و این چنینی راضی نیستند علاوه بر اینکه نوعی اهانت به این قبور هم هست و منشأ این اعمال هم روشن است که از کجا است ظاهرا دولت که ادعا می کند صدای مردم در انتخابات مبنی بر تغییر و دوری از افراط را شنیده هنوز نتوانسته به آن وعده عمل کند و با گذشت 1 سال و اندی همچنان احمدی نژاد رئیس جمهور است و این خطری بزرگ است از دولت می خواهیم حتی آبدارچی ها دولت قبل را عوض کند تا آن جماعت از ملت انتقام شکست خود را نگیرند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
آفرین دانای ارشد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
نمونه بارز عدم توجه به قانون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
مگه قانون هم مهم هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
United States
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
هیچی سرجای خودش نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
مگه هرکی هر کیه ؟
ناشناس
United Kingdom
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
دقیقا
دفن نکردن شهدا در مدرسه علمیه فیضیه قم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
خبر زیر برای پنج سال قبل است و تا الان که پنج سال گذشته هیچ شهیدی در مدرسه فیضیه قم دفن نشده است.

گروه فضای مجازی / 88/07/20 - 10:09 شماره: 8807200093

به دليل شبهاتي در وقف مدرسه فيضيه؛
تشييع و خاكسپاري 3 شهيد گمنام در قم به تعويق افتاد

خبرگزاري فارس: معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌هاي علميه گفت: مراسم تشييع سه شهيد گمنام به دليل شبهاتي در وقف مدرسه فيضيه و برخي مشكلات ديگر تا دستيابي به نتايج قطعي به تعويق افتاد.
خبرگزاری فارس: تشييع و خاكسپاري 3 شهيد گمنام در قم به تعويق افتاد

محمود ملك‌دار معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌هاي علميه امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعويق افتادن مراسم تشييع و خاكسپاري شهداي گمنام كه پيش از اين قرار بود روز 22 مهر ماه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق انجام شود، اظهار داشت: شبهاتي كه در زمينه وقف مدرسه فيضيه به وجود آمد و برخي از مشكلات ديگر سبب به تعويق افتادن مراسم تشييع سه شهيد گمنام شد. وي گفت: مراسم تشييع و خاكسپاري سه شهيد گمنام دفاع مقدس با تصويب شوراي عالي حوزه‌هاي علميه و به پيشنهاد مركز حوزه‌هاي علميه صورت مي‌گيرد. معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌هاي علميه يادآور شد: پس از هماهنگي و ايجاد توافقات مكان و زمان تشييع شهداي گمنام در آينده اعلام مي‌شود. انتهاي پيام

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807200093
منبع خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8807200093
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
یعنی آخر هماهنگی !!!1
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
شهید احترامش واجبه
ولی هر جا که نباید شهید دفن کرد باید با ساختار فرهنگی متناسب باشه.
مثل این می ماند که برویم وسط تخت جمشید شهید دفن کنیم
ناشناس
Canada
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اونجا هم بزودی دفن میشه. نگران نباش
ناشناس
Germany
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اونجا هم !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
چه عیبی داره؟!هم سربازای تخت جمشید هم دفاع مقدس واسه همین آب و خاک از جونشون گذشتن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
این ها می خواهند مردم از بین تاریخ گذشته خود یکی را انتخاب کنند، چه شهدای ما و چه بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ما جز گذشته های ما محسوب می شوند و مگر نه اینکه شهدای این سرزمین در طول تاریخ برای حفظ خاک و سرزمین مان جان سپرده اند، حال این درست است که مردم را تمام گذشته شان برایشان قابل احترام است با شهدا روبرو کنیم و آن ها را در دو موضع مقابل قرار دهیم، این خاک سپاری کاملن اشتباه و در تضاد با آرمان های شهدا است .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
رو در رو کردن دفاع مقدس و میراث باستانی به جایگاه هر دو اینها لطمه می زند
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بنده بعنوان یک ایرانی از دو گروه گله دارم یک جوانانیکه متوجه نیستند داعشیان امروز بیشترشان همان بعثیان دیروز بودند که به کشور ما حمله ور شده بودند وارزش کار انهاییکه انروز رفتند وقتی مشخص می شود که امروز ببینی داعش با متصرفاتش چه ها می کند. اما گروه دوم کسانی هستند که خون باک شهیدان را بله ترقی خود ساختند که این گروه بزرگترین ضربه را به میهن و خون باک انان می زند افرادی که ارزش شهید را فقط در دفن کردن وسط شهر می دانند تا یکی بگوید اینجا چرا واین بشود مدعی العموم شهدا وداد و بیداد که من مدافع شهیدم و این مردم شمرند و مخالف شهید نه عزیزان ارزش شهید به محل دفنش مربوط نمی شود ارزش شهید به شهید بودنش است.
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
این کار ، یعنی دفن غیر قانونی پیکر پاک شهدا در جاهایی کهبه دلایل مختلف ، مناسب نیست باید توسط قوه قضایی پیگیری شود. مرتکبین بنظر میرسد قصد لجاجت و خودنمایی دارند تا اخترام به شهدا .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
ايا شهيدان ميدانستند كه استخوانهايشان در بازارهاي سياسي گري و وامصيبتاا گفتن حاجي هاي بنز سوار معامله خواهد ش؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
آنها که نمیدانستند شهید میشوند ، اما احتمالا اگر امکان شهید شدن خودشان را میداند ، عده ای از باهوش هایشان حتما این وضعیت را پیش بینی کرده بودند .
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
متاسفم که بعضی های برای سوء استفاده از شهدا انها را ابزاری برای پیشبرد اداف سیاسی خود کرده اند .لعنت بر افراطی
هومن
Turkey
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
مي‌دونم كه گفته‌هام سانسور مي‌شه، بنابراين چيزي نمي‌نويسم، فقط مي‌گم: متاسفم.....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
شهید بهانه ای است برای عرض اندام سیاسی آقایان!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
فکر نمیکنین یکمی ضایع دارین مردم رو تهدید میکنین؟!
فراموش نکنین کشته شدگان جنگی در تمامی کشورها یکی ار ارزشها محسوب میشه و در دین اسلام بخاطر مقام بالای شهیدان، شهدا جایگاه ویژه ای در نزد مردم دارن، پس چرا نباید همانند سایر کشورها بهترین و توریستی ترین مکان های شهری رو برای دفن این شهدا انتخاب نکنیم؟!
حداقل در این مورد هم یکمی از همتاهای غربی تون یاد بگیرین که در بهترین میادین شهری کشته شدگان جنگشون رو دفن میکنن!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
مگه فرهنگ غرب با فرهنگ ما سنخیت داره؟ به همه چیزشون گیر میدین سر این مسائل غربی ها میشن الگو
ناشناس
Netherlands
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
کدوم کشور غربی این کار را کرده جناب دلواپس
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
کشورهایی که گفتید ، در میادین اجساد کسی را دفن نمیکنند فقط یک جا در شهر ، مثلا میدان ، "یک بنای یادبود" میگذارند که معمولا یک نوع مجسمه است .
عاقل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بنده خدا آخه اگه کمی تعقل کنی به جائی بر می خوره؟ کی با این فکر مخالفه بحث سر اینه که این مکان در معرض تهدیده میدان نقش جهان البته بد نیست دیدی کسی مخالفت کنه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
بابا جان لااقل تا شابدول عظیم یبار برو بعد بگو غربی ها در بهترین میادین کشته شدگان جنگ رو دفن کردن. نماد میذارن انهم نه در همه جا ولی کشته رو وسط شهر دفن نمیکنن. یه چیزی شنیدی یا شایدم نشنیدی فکر کردی حالا یه غربی بزنی تنگش میشه حرف حق نه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
برادر من بناي زيبايي در كنار اين آثار بسازند چرا در محوطه آثار باستاني بيد باشد اين چه فكر اشتباهيه. هنوز بعد از 35 سال نبايد به خودمون بيام. خيلي وقته از قطار توسعه جهاني به خاطر اين احساسات غير منطقي دور مانديم در آينده فرزندان اين خاك و آب بايد علف بخورند؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
افرین بر این تفکرات شما فقط اعتدال
ناشناس
Australia
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
نمی دونم اون شهدای گمنام و بزرگ مرتبه راجع به این حرکت غیر قانونی و سواستفاده از وجود مطهرشان چه فکر میکنند و مسببین این اقدام چه جوابی در قیامت برای این شهدای گرانقدر خواهند داشت.
امير
Turkey
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
در روي اين كره خاكي، فقط و فقط اين اتفاقات در ايران مي‌افتد؛ بله دوستان: اينجا ايران است و اين اتفاقات عجيب نيست....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
شهدا برای همه عزیز هستند اما این عزیزان خون دادند تا هویت ملی حفظ شود چرا حالا با دفن آنان در میدان امیرچخماق به دنبال ایجاد فتنه جدید هستید>؟ خواهشا دست از سر شهدا بردارید و هدف آنان را بازیچه ی اغراض خود نکنید
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
چه قدر این کارها شبیه است به حرکات سیاهپوشان داعشی !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
ضمن درود به شهدای راه وطن و طلب علو درجات بنظر حقیر دفن پیکر پاک این عزیزان در نقاط مختلف جدا از هرگونه حساسیت ها ، هرچند در کوتاه مدت باعث زنده ماندن یاد و خاطره آنها خوهد شد ولیکن در بلند مدت موجب بی تفاوتی و عادی شدن و گذر رهگذران خواهد شد و مساله مقدس شهادت را کمرنگ خواهد کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
سازمان متولی چنین عملی باید مشخص و پاسخگوی حرکت لجبازانه خود باشند. مملکت شده هر کی هرکی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
وای بر لج و لجبازی !
ناشناس
Turkey
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
دقيقا كاري كه طالبان با مجسمه بودا در افغانستان كرد، اينان هم در اينجا و به طريقي ديگر مي كنند...... بايد گريه كرد به حال و روز خودمون
ناشناس
Germany
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
چقدر از شهدا استفاده ابزاری می گردد؟ چرا از همه چیز برای منافع گروهی بهره‌برداری می گردد؟ مگر محل دفن شهدا در تکیه یا قطعه‌های مربوطه چه مشکلی دارد که باید در همه جای شهرها اینکار انجام گردد؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اینجا که الان دفن شدن هم یک تکیه است!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
قانون .....
جای تاسفه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
مدیران این مملکت به سختی می توانند مغالطه هارا به چالش بکشند چرا که این موضوع بینشان عمومیت دارد
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
دارن با اين كارها سهوا يا عمدا ازشها رو روبروي مظاهر ملي قرار ميدن!
با اين كار فقط ارزشهاست كه آسيب ميبينه!
اسیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
تنها کشوری که چندین حاکم توانمند مستقل از هم دارد که هر کس گفته خود را حجت دانسته و به نحوی که دلش می خواهد عمل می کند.
خدا عاقبت مردم ما را ختم به خیر کند.
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
معلوم نشد چه کسانی اقدام به این کار کردند البته ناگفته پیداست همانهایی که هیچ وقت خود را مقید به رعایت قانون نمی دانند و از حیثیت شهدای عزیز نیز برای بی قانونی های خود مایه می گذارند و برای کشورم ایران متاسفم که مجریان حکومت قدرت برخورد با این قانون گریزان را ندارد و شاید هم نمی خواهند الله اعلم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
سردار دکترکارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید در این زمینه ورود کنند و موضوع را به نحوی که هم قداست شهدای معظم و عزیز حفظ و باعث حفظ حرمت این اسطوره های ایمان و اطاعت از خدا و حافظان و قهرمانان ملی در میان جامعه بیشتر شود و هم آثار ملی و باستانی کشور حفظ شود؛ حل کنند. یقینا یکی از موضوعات سرزمینی که شهدای عزیز و همه ایثارگران حاضر در صحنه های جنگ و دفاع مقدس با نثار جان و خونفشانی از آن حراست کردند همین آثار هم بوده است! با احترام به همه ملت عزیز و مسئولین محترم در این امور.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بسلام. احترام شهید برهمه واجب است .چه موحدین چه مسلمانان(عملیکه شهدا انجام داده اند قابل وصف نیست .چه رسد به قدردانی و... اجر همه شهدا باخداوند متعال). ولی با تدفین این بزرگان درمحلی غیرازآرامستانها فرهنگ آنها گسترش پیدا نمیکند.قدردانی ازاین بزرگان با شناخت ازراه وروششان حاصل میشود.براستی آیا چندین سال از شروع دفن این عزیزان در دانشگاهها.محلهای تفریحی .مساجد.میادین نمیگذرد چرا اعتیاد.بدرفتاری.کم کاری و... کم نشده وزیاد گشته؟
ناشناس
Australia
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
این ۲ تا دا برای نشان دادن زور بتزو دفن کردند تا بدانید قدرت واقعی در کجاست ببم جان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بیچاره شهدای عزیز که با لج و لجبازی عده ای زور مدار در جایی دفن میشوند که میراث سرزمینی که انها جانشان را برایش داده اند در معرض خطر قرار گیرد شهدای مظلوم هنوز هم میخواهند از شما سوئ استفاده کنند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
نوشتید:{بدیهی است مسئولیت هر گونه عواقب فرهنگی و تاریخی و حفاظت از بنای مذکور متوجه کسانی است که بر خلاف قوانین مرتبط و تصمیمات مراجع قانونی استان، اقدام به این کار کرده اند. }.باید عرض کنم که متاسفانه همونطور که الان زورتون به اونها نرسید در اینده هم کاری از پیش نمیبرید.واقعا متاسفم.
ناشناس
Germany
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
تند رو ها خیلی کم ظرفیتند و زمانی که قدرت را از دست می دهند نافرمانی مدنی را شروع می کنند و به اسلامیت و جمهوریت نظام لطمات کلی میزنند و متاسفانه بزرگان نظام هم در برابر این بی قانونی ها سکوت می کنند .
به قول قدما :
هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.
ebrahim
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
عده ایی با نام شهدای عزیزمان به جنگ شهدا امده سر خود هر کاری میخواهند میکنند.
saeed
United Kingdom
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
یعنی واقعا اگر پیکر مطهر شهدای عزیز ما در مسجد حامع یا مسجد و مکانهای مذهبی دیگر بخاک سپرده شود مشکلی ایجاد میشود که بعد از این همه جلسه و هماهنگی برای انحام نشدن اینکار آخرش بدون هماهنگی و بصورت غیر قانونی انحام شود؟! این خودش بدترین بی احترامی به شهدا و خانواده محترمشان هست که حتی از پیکر فرزندانشان هم استفاده ابزاری و سیاسی میکنند! ببینید کشورهای دیگه برای میراث فرهنگی نداشته شون چکار میکنند و ما برای این همه آثار با ارزش چکار میکنیم! افقط باید تاسف خورد به این مدیریت!!!
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
تو این مملکت اصلا به میراث فرهنگی و آثار باستانی توجه نمی کنند و برای تخریب اماکن فرهنگی حتی حاضرند از پیکر مطهر شهیدان هم سوء استفاده کنند در حالی که یکی نیست بگه شهیدان ما برای دفاع از این مرزو بوم و حفظ ارزشهای وطنی از جان خودشون گذشتند اگر قرار بر این بود که خودمون با تیشه بزنیم ریشه خودمون رو نابود کنیم پس این عزیزان برای چی جنگیدند؟
ناشناس
Canada
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
میخوان با لجبازی صدای مسئولین میراث فرهنگی رو در بیارن بد بگن اینا ارزشی برای خون شهدا قائل نیستند روشی که در تمام مسائل کشور دنبال میکنند
ناشناس
United States
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
واقعا هدف از قبرستان کردن خیابان ها چی می تونه باشه ؟ و چه تاثیراتی داره روی اون مردمی که خیابانهاشون تبدیل به قبرستان شده ؟
ناشناس
Germany
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
ایران فبرستان مردگان متحرکه اینو میخان ثابت کنن. ثابت کنن حتی بر خلاف قانون و رای مردم هم دارای قدرتی هستند که کسی را یارای مقاومت نیست! تا ثابت کنن رای و نظر مردم کشکه!
و ثابت کردن! چه جور هم!
به هر حال اینها ولایتمدارند و اینگونه ولایت مداری خود را به اثبات میرسانند.بر سر شاخ نشسته بن میبرندو
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
کاملا هم درسته. هر چند نمی دونم چرا مسئولین اجازه دفن پیکر 2 شهید عزیز را در وسط میدان ارگ تهران که در حریم (فرعی) مجموعه تاریخی کاخ گلستان و ثبت جهانی است را دادند و بیانیه ای هم صادر نکردند!!
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
کاسه داغتر از اش ؟!
ببینیم در اینده نزدیک این شهدا در میدان اصلی شهر قم و حوزه علمیه انجا دفن خواهند شد .
بهتر است با ازمایش ( دی - ان - ای ) خانواده انها شناسایی و تحویل پدر و مادر چشم انتظارشان شوند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
من به عنوان برادر شهيد از كساني كه اقدام به دفن شهدا در پارك و ساير محل هاي تفريحي ميكنند سوال ميكنم چرا از پيكر اين عزيزان سوء استفاده ميكنند .ايا اگر برادر يا پدرتان در جايي دفن شود كه مردم در كنار ان جوك بگويد و تفريح كنند خوشتان مي ايد؟ من از علما و مجتهدان توقع دارم اين كار ناپسند را تقبيح كرده و از ان جلوگيري كنند.
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
قدمگاه مقام رهبری!!!!خداوند ما را از انحرافات نجات دهد.
ال ای دی و هاله ا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اااااا خدایا پناه بر تو باد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بله...............
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
احترام شهدا به جای خود ولی وسط میدون تاریخی جای این کارهاست آخه!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بعضی نهادها کاری نکنند که مردم فکر کنند مملکت صاحاب نداره !
ناشناس
Canada
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
دفن پیکر شهیدان وطن در وسط یک میدان و تخریب یک اثر ملی دیگر بزرگ ترین بی احترامی به شهدا و خیانت به مملکت است. تا کی بعضی ها می خواهند حتی از استخوان های شهیدان هم بهره برداری سیاسی و شخصی بکنند. بس کنید. حیا کنید. بگذارید روح این عزیزان در آرامش باشد. آنها نیاز به این نمایش های مسخره ندارند. آنها نیاز به مرقد و مسجد و مناره ندارند. آنها همه جا هستند و هر جا باشند، عزیز اند...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اینها نه احترام به شهداست بلکه در جهت سوء استفاده و قدرتنمایی برخی نهاد های صاحب منال و مکنت است !
از سار کاشان
United States
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
فساد وقتی آغاز و نهادینه می شود که پول و سلاح و سایت و روزنامه و اطلاعات و .. در یکجا جمع شود
و فساد و قلدری شاخ و دم ندارد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
این نهادی که به نام شهدا این کار را می کند خیلی وقت است کارهای غیر قانونی بسیاری در این مملکت و با نام همان شهدا انجام می دهد.متاسفم.
حساس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
برام خیلی جالبه که بعضی از مسئولین با راه انداختن تجمعات غیرقانونی و امضاء طومارهای خود ساخته به زور متوسل شدند تا با دفن شهدا در این مکان ، نماد تاریخی شهر یزد را از بین برده و به جای آن نمادی از بارگاه شهدای گمنام را درست کنند، در حالیکه اماکن بسیار مناسبی برای دفن شهدا در نظر گرفته شده بود مثل مسجد حظیره یا مسجد جامع که سابقه تاریخی و محل اجتماعات مردمی و اقامه نماز جمعه بوده و ارزش و اهمیت دفن شهدای گمنام را دوچندان میکرد با قلدری و دیکتاتوری بر کاری که برخلاف خواست و اراده مردم یزد بود اصرار کردند و متاسفانه بازهم با هزینه کردن از خون شهدا و خانواده ایشان دهان مسئولین را بستند به نحوی که هرگونه مخالفت با دفن شهدا به بی ایمانی و ضدیت با نظام و شهدا تعبیر میشد
نتیجه اینکه نماد شهری یزد را تغییر داده و این سرآغاز تغییرات بعدی آن خواهد بود، پس تعجب نکنید اگر به زودی نام میدان عوض شده یا مجموعه تاریخی امیر چقماق به علت جلوگیری از دیده شدن بارگاه شهدای گمنام کلا" تخریب گردد!!
پسر شیک پوش
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اگه همون شهدا نبودند ...

الان تاریخی نبود که شما بخواین میراث دارش باشین !!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
جواب دارم ولی جرآت ندارم بگم .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بحث بی ارزش کردن مقام شهدا نیست
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
این موضوع چه ربطی به دفن شهدا در یک مکان تاریخی دارد؟ آیا هر جایی مناسب هر کاری است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
ميتوانيد يك قطعه از شهر امامزاده ائي در شان شهداء بسازيد ولي شهدا ء را زير دست و پاي هر كسي قرار ندهيد
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
در کدام کار ما درست عمل کرده ایم این هم مثل بقیه
ناشناس
Canada
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
چرا تو مجلس شورای اسلامی دفن نکردن ؟ اونجا هر روز نمایندگان معظم مردم هم براشون فاتحه میخونند و یادشان هر روز گرامی داشته میشود. و با نگاه به شهدا در صحن مجلس حواسشان جمع میشود که به فکر کشور و مملکت باشن.
گيتي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
فكر خوبيه شايد نماينده ها تكوني بخورند و خجالتي بكشن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
بخاطر يكعده جاهل ارزش مقدسات در حال از بين رفتن است. در كشور ارمنستان براي شهداي جنگ با آذربايجان در يك دشت بسيار بزرگ گلهاي لاله كاشت كه تبديل شده به محل بازديد هزاران توريست كه هم هزينه ميكنند و هم به اين شهدا احترام ميذارن.
ما بجاي اينكه اين شهداي عزيز را در هر كوچه پس كوچه اي دفن كنيم ، در هر شهر يك بناي يادبود زيبا براي اين عزيزان ساخته بشه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اتفاقا باید آثار دفاع مقدس تو جای جای کشور باشه تا مردم خیلی چیزا یادشون بیاد !
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
بايد باشد نه هر جا بلكه جاي اختصاصي كه مامن مومنين باشد در در دانشگاه و سينما و جاهاي تفريحي درست است كه آنها همه جاي وطن جايشان هست ولي در بعضي از جاها بجز توهين و بي ارزش كردن در شان شهداء نيست چرا داريد با مردمان خود لجبازي ميكنيد ميتوانيد آثار با ارزش و قشنگي درست نمائيد مخصوص شهدا و با بردن توريست و نشان دادن ايثارها و شهامتشان به آنها توضيح دهيد نه زير پاي هر بي سرو پائي عزيزي را بخاك بسپاريد
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
ایاشهدااگر انتخاب دست خودشان بود به این کار رضایت می دادند؟؟؟ خدایا هدایتمان کن از شهدا برای مقاصد غیر خدایی سو استفاده نکنیم
نان و نمک
United States
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
من عاشق شهادتم اما دوست ندارم با جنازه من از این جور بازیها بشود. مرا در جای بخاک بسپارید که اینجور اشکالات قانونی فرهنگی اجتماعی فراهم نگردد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
فعلا شهدا هم شدن ابزار آقایونی که از سیاستهای دولت خوششون نمیاد
ناشناس
Germany
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
جالا چرا پسر شیک پوش
باید میگفتی الله کرم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
مگه قرار نبود اسم الله از اسامی حذف شه. مثل سیف الله و شکر الله
اشنا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
قدرت انجمن حجتیه از همه قدرتها در ایران بالاتر است .انتقام از امام وشهدا وظیفه اصلی انان وسپس بازماندگان جنگ وشهدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
ايكاش بزرگان از خواب غفلت بيدار شوند ولي افسوس كسي كه خود را بخواب زده بيدار نخواهد شد
nazi
United States
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
فرارو تو رو خدا دیگه به شهدا کار نداشته باش ... شماو هم فکریاتون هویت اصیل ایرانیمون رو ازمون گرفتید .... دیگه توهین به اون سربازایی که الان فقط استخوناشون برگشتند ، نداشته باش ... به خدا شهدا شریعتمداری و کیهان نیستند که اینقدر در ازبین بردن ارزشاشون مثل شبکه bbc انگلیس تلاش می کی کنید .... به خدا تو اون دنیا جلوی تک تکتون را می گیرند .... وای برشما خائنان ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
خدایا کسانی که میخواهند از مقام وجایگاه شهدا بعنوان یک ابزار برای ارتقا,مقام وجایگاه دنیوی خود بهره برداری نمایند ذلیل ورسوا بگردان
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
احترام به شهدا برهمه ایرانیان واجب است وبهتر است مکانی در نظر گرفته شده و بناهای یادبود در شان آنها ساخته شود تا هم برای آینده آثار ماندگاری ایجاد شود و هم بناهای تاریخی گذشته دچار گسست نشوند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
احترام به شهدا برهمه ایرانیان واجب است وبهتر است مکانی در نظر گرفته شده و بناهای یادبود در شان آنها ساخته شود تا هم برای آینده آثار ماندگاری ایجاد شود و هم بناهای تاریخی گذشته دچار گسست نشوند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
جواب همه ی کامنتها داده شد با استقبال پرشکوه مردم یزد در دفن شهدا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
آقا برای شهیدان منطقه خاصی بنای یادبودی چیزی بسازید هر که خواست می‌رود آنجا. من فکر کنم به جای اینکه احترامی به شهدا قایل بشوند می‌خواهند بگویند اگر شما به بنای یادبود ساخته شده نمی‌روید ما دنبال شما در کوه، در بناهای تاریخی، در دانشگاه، و ... می‌آییم. مگر شهدا بازیچه دست شما هستند؟؟؟
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
شهدا را بايد در گلزار يا قطعه شهدا دفن كنند نه در پاركها وميادين دانشگاهها محوطه ميراث فرهنگي و.... اين آدمها با اين حركات مي خواهند از نام شهداي عزيز به نفع خود بهره برداري كنند.
در ضمن هرجايي متولي مربوط به خود را دارد .چرا اينها بدون اجازه از سازمان ميراث فرهنگي دست به چنين اقدامي زده اند مگر مملكت قانون ندارد؟
یزدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
اون وسط فضای سبز که ساختمونی هم نیست چه ضرری به بنای تاریخی میزنه ؟ اینها بهانه بود که خوشبختانه نتونست کاری بکنه . اونجا بهترین جایی بود که مخصوصا برای گردشگرها تبلیغی میشه و میفهمن که ایران چقدر مظلوم بوده ولی الان هیچ قدرتی توان مقابله با اون را نداره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
متاسفانه عده ای به خاکستر این شهیدان عزیز نیز رحم نمی کنند و از ان برای قدرت نمایی سو استفاده می کنند و با این اعمالشان به ان عزیزان از دست رفته ظلم بزرگی می کنند و قانون فقط برایشان چیزی است در جهت منافع و اگر خلاف میلشان باشد راحت آن را زیر پا می گذارند و چون شهروند درجه یک هستند کسی هم کارشان ندارد. کجایید ای شهیدان خدایی ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
قديمي ها گفتنه اند كه خداوند عقل كه داده چه نداده و عقل كه نداده چه داده همه مشكلات كشور و مشكل فرد فرد ما انسانها از سر بي عقلي و كج فهمي همه ما است علي الخصوص دوستاني كه دنباله رو اين اهداف ميباشند.حاضرم قسم بخورم كساني كه با امير المومنين(ع) و حضرت امام حسن مجتبي(ع) مرتبا درگير بودند و با اين عزيزان جنگيدن بيشتر از شما عزيزان نمي فهميدن اميد وارم درج شود.
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین