bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۰۹۳۶

منصوریان: با GPS راه فرار را از بازیکنان می‌گیریم

نفت تهران، تنها باشگاه ایرانی است که از تکنولوژی GPS استفاده می‌کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۳
نفت تهران، تنها باشگاه ایرانی است که از تکنولوژی GPS استفاده می‌کند.
 
به گزارش سایت رسمی کانون مربیان فوتبال ایران، ایفکا؛ علیرضا منصوریان در خصوص استفاده از تکنولوژی GPS می‌گوید: «شش ماه است که از این تکنولوژی استفاده می‌کنیم و از ابتدای فصل علاوه بر فیلم‌برداری از تمرینات، پرینت GPS بازیکنان را هم داریم و تمام مسائل آن‌ها را بررسی می‌کنیم.»

سرمربی موفق نفت تهران ادامه می‌دهد: «در پرینتی که از GPS بازیکنان می‌گیریم، مشخص می‌شود آن‌ها چقدر راه رفته‌اند و چند درصد دویده‌اند. ۴۰ درصد، ۵۰ درصد، ۶۰ درصد یا ۹۰ درصد دویدن بازیکنان بررسی می‌شود و حتی سرعت راه رفتن و ضربان قلب آن‌ها نیز مشخص است.»

منصوریان با بیان اینکه تنفس و هوازی بازیکنان با دستگاه GPS مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: «گروه پزشکی با اطلاعاتی که از بازیکنان دریافت می‌کند، متوجه می‌شود که بازیکنان از سمت راست بدنشان بیشتر استفاده می‌کنند یا از سمت چپ. این اطلاعات کمک می‌کند تا بازیکنان را آماده‌تر در اختیار داشته باشیم. با استفاده از GPS و بررسی وضعیت بازیکنان متوجه می‌شویم که آیا بازیکن آماده است یا نه. به این شکل بازیکن هیچ راه فراری ندارد و مجبور است تا آخرین توان در تمرین تلاش کند.»

او در خصوص زمان استفاده از این تکنولوژی گفت: «سید صالح مصطفوی که در امارات دستیار "والتر زنگا" بود در تیم نفت کمک زیادی به ما کرده تا به بهترین نحو از GPS استفاده کنیم. البته مصطفوی در تیم امید هم آنالیزور ما بود و ما از‌‌ همان موقع از GPS استفاده می‌کردیم. استفاده از این تکنولوژی هزینه‌بر است و باید از مسئولان نفت تشکر کنم که این طرح را در تیم عملیاتی کردند.»
مجله خواندنی ها
مجله فرارو