bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۲۹۸۷۴

چرم مشهد به فرابورس می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
مدیر عامل شرکت چرم مشهد می‌گوید: تمام اقدامات این مجموعه به صورت شفاف و در چارچوب قانون انجام می‌شود. بر این اساس چندی پیش درخواست ورود شرکت به فرابورس ارائه شد که مورد تایید قرار گرفت.

در دانشگاه شیراز رشته مهندسی شیمی خوانده و عضو هیات مدیره انجمن چرم است. اگر در بخش دولتی فعالیت می‌کرد، حالا دیگر بازنشسته شده بود. 35 سال از عمرش را صرف حضور در صنعت چرم کرده و سفیدی‌ موهایش ارمغان همه این سال‌هاست. شاید تجربه این سالیان باعث شد که رضا حمیدی، موسس برند چرم مشهد به او اعتماد کند و مدیر عاملی شرکت خود را به او بسپارد. حسن نصیریان ابتدا به عنوان مشاور وارد این مجموعه شد و اکنون پنج سال است که مسئولیت مدیرعاملی را برعهده دارد.

تولید از سالامبور تا محصول نهایی
مدیرعامل شرکت چرم مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بازار ایسنا، حسن بزرگ این مجموعه را تولید محصول از چرم تا کالای نهایی می‌داند و می‌گوید: تمام‌های کارهای مربوط به چرم‌سازی، طراحی و دوخت و دوز درون خود مجموعه چرم مشهد انجام می‌شود؛ به این ترتیب کنترل کیفیت دقیق‌تر صورت می‌گیرد.

نصیریان بیان می‌کند: چرم مشهد از سال 1375 فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون برای عرضه مستقیم محصولات خود 68 فروشگاه در داخل و چهار فروشگاه در خارج از کشور تاسیس کرده است در نتیجه واسطه‌ها از تمام مراحل تولید و عرضه محصولات حذف شده‌اند و این امر از افزایش بی‌دلیل قیمت آنها جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت چرم مشهد، بنیانگذار این مجموعه را کارآفرینی ملی توصیف می‌کند که یک گروه صنعتی را تاسیس کرده و سال‌هاست در زمینه‌های مختلف از جمله فرش فعالیت‌ می‌کند.

به گفته نصیریان، انگیزه تاسیس برند چرم مشهد پس از بازدید از یک کارخانه تولید سالامبور در ذهن حمیدی که خود مهندس نساجی است شکل گرفت. مدیران این کارخانه به تولید سالامبور که ماده خام اولیه‌ برای تولید چرم است و ارزش افزوده چندانی ندارد، افتخار می‌کردند. وی از این امر متاسف شد و تصمیم گرفت کارخانه‌ای را تاسیس کند که تمام مراحل ساخت چرم و محصولات چرمی در آن انجام شود.

وی ادامه می دهد: زمانی که حمیدی در 53 سالگی، کلنگ احداث کارخانه چرم مشهد را به زمین زد، تعدادی از چرم‌سازان قدیمی به اقدام او به دیده تردید نگاه می‌کردند اما اکنون چرم مشهد به مجموعه‌ای با 40 هزار متر فضا و 12 هزار متر زیربنا تبدیل شده که برای 482 نفر به صورت مستقیم و 523 نفر به صورت غیرمستقیم کار ایجاد کرده است. بخشی از وظایف در این مجموعه برون‌سپاری شده‌اند و کارگاه‌های کوچک‌تر، با استفاده از الگوی خوشه‌های صنعتی و مواد اولیه و چرم تولیدی را از خود مجموعه چرم مشهد می‌گیرند و با نظارت کامل این مجموعه، محصولات نهایی را تولید می‌کنند.

فرهنگ مصرف چرم را گسترش دادیم
مدیرعامل چرم مشهد می‌گوید: این مجموعه توانسته است فرهنگ مصرف محصولات چرم را در تمام سطوح جامعه گسترش دهد. زمانی که چرم مشهد کار خود را شروع کرد هیچ برندی در کشور چنین گسترده کار نمی‌کرد اما با توجه به موفقیتی که این مجموعه کسب کرده است اکنون رقیبان زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

نصیریان ادامه می‌دهد: پتانسیل فعالیت در صنعت چرم بالاست و وجود رقیبان فعال در این حوزه، انگیزه ما را برای نوآوری و بهبود کیفیت محصولات خود افزایش می‌دهد.

مدیرعامل چرم مشهد به سوءاستفاده برخی فعالان صنعت چرم از نام این برند اشاره می‌کند و می‌گوید: تا زمانی که این افراد خود را به مجموعه چرم مشهد منتسب نکنند، مجموعه در مقابل انتخاب نامی شبیه به برند خود واکنشی نشان نمی‌دهد اما مواردی نیز بوده که ناچار به طرح شکایت و اجبار افراد به تغییر نام فروشگاه شده است.

بازار را رصد می‌کنیم
نصیریان با اشاره به اهمیت مطالعات بازار و بازاریابی برای مجموعه چرم مشهد، بیان می‌کند: واحد تحقیقات بازار وظیفه رصد بازار، رفتارسنجی مخاطبان و سنجش فعالیت رقیبان را در کل کشور برعهده دارد و در این مسیر از روش‌ها و رسانه‌های جدید نیز بهره می‌گیرد.

مدیرعامل چرم مشهد ادامه می‌کند: واحد بازاریابی نیز وظیفه دارد که پیش از تاسیس فروشگاه در هر شهر پتانسیل آن منطقه را بسنجد چرا که این امر هزینه‌بر است و ما باید زمانی برای تاسیس فروشگاه اقدام کنیم که نسبت به فروش محصولات اطمینان داشته باشیم.

وی تبلیغات این شرکت را در سال‌های گذشته پراکنده توصیف می‌کند و می‌افزاید: در مدت اخیر برنامه منظمی برای تبلیغات تدوین شده و مقرر شده است درصد مشخصی از فروش به این امر اختصاص یابد. ضمن آنکه به تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

نصیریان می‌گوید: مجموعه چرم مشهد در سال‌ها 1391 و 1392 به عنوان واحد نمونه صنعتی در حوزه تولید چرم و محصولات چرمی، در سال 1391 به عنوان حامی مصرف‌کننده و در سال‌های 1392 و 1393 به عنوان برند محبوب مصرف‌کنندگان برگزیده شده و لوح تقدیر‌های متعدد دیگری نیز دریافت کرده است.

چرم مشهد به فرابورس می‌رود
مدیرعامل چرم مشهد به شفافیت کامل فعالیت‌های این مجموعه اشاره می‌کند و می‌افزاید: تمام اقدامات چرم مشهد در چارچوب قانون انجام می‌شود بر این اساس چندی پیش درخواست ورود شرکت به فرابورس ارائه شد که مورد تایید قرار گرفت.

وی در پایان نیز از برنامه‌ریزی برای افرایش تعداد فروشگاه‌های شرکت به 100 عدد خبر می‌دهد.
bato-adv
bato-adv
bato-adv