bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۲۶۴

کاهش 42 هزار تنی تولید محصولات باغی در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۸۸


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه پیش بینی می شد در شرایط مساعد 61 هزار و 488 تن تولید داشته باشیم گفت: با سرمای نابهنگام در تولید محصولات باغی استان مرکزی 42 هزار و 90 تن کاهش خواهیم داشت. 

علی اصغر زارعی در اراک افزود: سرمای نابهنگام در فروردین ماه سال جاری به سر درختی درختان میوه از جمله درختان بادام و زردآلو به میزان 90 درصد، گردو 80 درصد، سیب 40 درصد، هلو و شلیل 60 درصد و گوجه سبز و گیلاس 50 درصد خساراتی وارد کرد.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود 444 هزار و 662 میلیارد ریال خسارت به باغات استان وارد شده باشد تصریح کرد: با توجه به سطح خسارت دیده این محصولات که 11 هزار و 327 هکتار است کاهش تولید خواهیم داشت.

زارعی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش میزان محصولات کشاورزی و آرامش خاطر کشاورزان در فروردین ماه سال جاری افزود: در این زمینه مبازره با سن غلات به میزان پنج هزار و 592 هکتار، مبارزه با موشهای مضر به میزان 700 هکتار، مبارزه با علفهای هرز غلات به میزان پنج هزار و 500 هکتار، مبارزه با شته مومی کلزا به میزان 50 هکتار، مبارزه با علفهای هرز کلزا به میزان 50 هکتار و مبارزه با سرخرطومی برگ یونجه به میزان پنج هزار و 300 هکتار در سطح استان انجام شده است.

برچسب ها: کشاورزی باغداری
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین