bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۴۹۶۳

پاسخ آیت‌الله مکارم به شایعات علیه آیت‌الله طبسی

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یکی از فعالیت‌های آیت‌الله واعظ‌طبسی را احیای موقوفات غصبی امام رضا(ع) دانست و گفت: همین امر سبب شد تا موضع‌گیری‌های بسیاری علیه ایشان صورت گرفت و سم‌پاشی‌هایی انجام شد. او گفت: ایشان به عنوان متولی حق تولیه داشتند؛ اما به‌هیچ‌عنوان از این حق استفاده نمی‌کردند.

این مرجع تقلید گفت: مرحوم آیت‌الله واعظ‌طبسی مرد بسیار متینی بود و ان‌شاءالله شخصی به‌جای ایشان امور تولیت آستان قدس رضوی را به دست بگیرد که بتواند به صورت آبرومندانه آن را اداره کند و مردم هم خوشحال باشند که این حرم همچنان شکوفاست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: زمانی که ما در مشهد بودیم، علمای شهر از فعالیت وهابیت در حاشیه مشهد مقدس شکایت می‌کردند که در پاسخ به آنان عرض کردم: غصه نخورید؛ چراکه کاری می‌کنیم که حضور ما پررنگ‌تر شود و باید صدها پایگاه بسیج و حوزه علمیه تأسیس کرده، خانه عالم و... در آن مناطق حضور داشته و به جوانان اهل سنت احترام بگذاریم.

این مفسر قرآن کریم افزود: بنابراین اولین فعالیت را بنده شروع کرده و با دریافت پنج‌هزار مترمربع زمین در حاشیه یکی از بلوارهای مشهد مقدس از سوی آیت‌الله واعظ‌طبسی، شروع به ساخت حوزه علمیه، کرده‌ایم و هم‌اکنون در حال ساخت است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پایان گفت: خداوند متعال روح ایشان را غریق رحمت واسعه گردانده و به ما توفیق دهد تا زنده هستیم کار کنیم؛ چراکه فعالیت خوب اثر دارد و برکات آن پس از فوت به انسان می‌رسد.

ناشناس
Canada
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
اینهمه ثروت !!!!بعدمالیات نمیدادند !!!! ولی از چندر غاز حقوق کارگر وکارمندمالیات دریافت میشود !!!! خداااااااااا این ظلم نیست ؟؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
فایده این همه عریض و طویل کردن و خرج تراشیدن چیه ؟ خریدن زمین و تاسیس شرکت جمع کردن مال به این وسعت ،اینا برای امام رضاست، امامی که کار می کرد و خرج خودشو در می آورد امامی که غذای خودشو به نیازمند می داد امامی که اومد تا به ما یاد بده نیکی ،احسان ، صداقت ،حق الناس .... امام رضا چه نیازی به این همه ریخت و پاش داره ؟اگه ما خودمون چیزی رو میخوایم به پای اون بزرگان نزاریم یه آرامگاه ساده براشون بس بود
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
یعنی این همه ناشناس های محترم به حرم مطهر امام هشتم نرفته اندتا ببیند با موقوفات چه چیزی ساخته شده است؟ یعنی از احکام اقتصادی اسلام خبر ندارند؟ این حرف(کاش از این ثروت عظیم استفاده می شد و خرج تحصیل و زندگی و درمان کودکان کم بضاعت فراهم می شد.) وسایر حرفهای مشابه شبیه این است که بگوییم کاش سایت فرارو را بوجود نمی آوردند و خرج تحصیل یک نابغه فقیر می کردند و یا پارک و سینما و استخر نمی ساختند و خرج فقیران می کردند. چرا وقتی صحبت از انجام امور دینی می شود به فکر فقیران می افتیم چقدر ساختمانهای تجاری اطراف حرم مطهر ساخته شده که اگر به نوع بافت شهری مشهد مقدس دقت کنیم لزومی به ساخت این اماکن نبود.کسی منکر فقر و بیکاری نیست علت مدیریت اتوبوسی و جناحی است فرقی هم نمی کند کدام دولت در بعضی کمتر و در برخی بیشتر. علاج کار انتخاب شورا ونماینده و ریس جمهور اصلح و بعد از انتخاب مطالبه حقوق مردم از مسولین است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
این همه در آمد آستان قدس و باز هم اینهمه فقر و فساد و فحشا در استان خراسان نشاندهنده نحوه عملکرد ایشان می باشد خدا به همه ما رحم کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
کاش قداست و معنویت جاش رو به بیزنس نمیداد !
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
پنج‌هزار مترمربع زمین...
ناشناس
Germany
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
اگر با ان بودجه ای که گرفتید به جای حوزه علمیه، برای جوانان حاشیه شهر اشتغال زایی می کردید، خطر وهابیت راحت تر رفع می شد.
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
ناشناس جان، طبق شرع اسلام، متولی وقف فقط باید مال موقوفه را در همان جایی هزینه کند که واقف تعیین کرده یعنی اگر واقف گفته باشه که از محل موقوفه باید برای ساخت مسجد هزینه بشه، حرام است اگر آن را برای ساخت مدرسه یا بیمارستان و غیره هزینه کرد. راه حل مشکل اینه که واقفین هنگام وقف اموالشان، به فکر تامین هزینه فقرا باشند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
در این راستا نظر خوانندگان این خبر را به لینک خود فرارو جلب می نمایم:
http://fararu.com/fa/news/122160/%D9%84%D8%B7%D9%81-15-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%87
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
کاش از این ثروت عظیم استفاده می شد و خرج تحصیل و زندگی و درمان کودکان کم بضاعت فراهم می شد.
آیا کاربردی بهتر و خداپسندانه تر از این کسی سراغ دارد؟
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
روحش شاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
ببخشید ! اشتباهی + دادم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
ابته منم شاهد ساخت این بنای بی نظیر هستم و البته بعنوان یک حوزه علمیه که بایستی در نهایت سادگی ساخته بشه نیست و بیشتر به یک کاخ شبیه هست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
مردم اون چیزی رو که می بینن باور می کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
خدا بهتون رحم کنه
مجله فرارو