bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۸۶۴۱۴
براساس آیین‌نامه ابلاغی

ادامه تولید پژو ۴۰۵ و پراید غیرقانونی است

براساس آیین‌نامه ابلاغی به خودروسازان داخلی، ادامه تولید برخی سواری‌های در حال تولید از جمله پژو ۴۰۵ و پراید غیرقانونی بوده و تولید آنها باید متوقف شود.

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
براساس آیین‌نامه ابلاغی به خودروسازان داخلی، ادامه تولید برخی سواری‌های در حال تولید از جمله پژو ۴۰۵ و پراید غیرقانونی بوده و تولید آنها باید متوقف شود.
 
به گزارش ایسنا، آیین‌نامه "ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و مجموعه‌های مرتبط" در ۲۴ خرداد ماه ۱۳۸۹ به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو در وزارت صنایع و معادن وقت رسیده و ۳۰ خرداد ماه همان سال از سوی این وزارتخانه به خودروسازان ابلاغ شد.
 
در حالی در متن این قانون هدف از تصویب و اجرای آن "ارتقای کیفیت خودروهای سبک (سواری و وانت) برای دستیابی به اهداف صنعت خودرو در افق سال ۱۴۰۴" عنوان شده که نگاهی به مفاد این آیین‌نامه نشان می‌دهد مهمترین بخش‌ها و الزامات آن با وجود گذشت بیش از شش سال از ابلاغ هنوز از سوی دو خودروساز بزرگ اجرایی نشده است.
 
در این رابطه در این آیین‌نامه در بخش مربوط به "توسعه و تولید محصولات جدید" تصریح شده که از ابتدای سال ۱۳۹۵، تولید خودروهای سواری با برند داخلی که بیش از ۱۰ سال از زمان آغاز تولید آنها می‌گذرد و همچنین تولید خودروهای سواری با برند خارجی که بیش از هفت سال از زمان اولین عرضه‌ آنها می‌گذرد، باید متوقف شود.
 
در این زمینه در آیین‌نامه ابلاغی به ایران‌خودرو و سایپا در سال ۱۳۸۹ تاکید شده است: "خودروسازان موظفند برنامه توسعه محصول و جایگزینی تولیدات جاری خود با محصولات جدید را تدوین و اجرایی کنند؛ به‌گونه‌ای که از ابتدای سال ۱۳۹۵ عمر خودروهای سبک با برند داخلی از زمان اولین عرضه آنها در داخل کشور نباید بیش از ۱۰ سال باشد. همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۵ عمر خودروهای سبک با برند خارجی از زمان اولین عرضه آنها در داخل کشور نباید بیش از هفت سال باشد".
 
طبق این قانون ممنوعیت ادامه تولید خودروهای سواری داخلی با عمر بیش از ۱۰ سال از ابتدای سال ۱۳۹۵ در حالی است که هم‌اکنون بیشترین تیراژ سواری‌های در حال تولید در دو شرکت ایران خودرو و سایپا را خودروهایی به خود اختصاص می‌دهند که عمری به مراتب بیشتر از ۱۰ سال دارند. در این زمینه می‌توان به خودروهایی همچون سمند و پژو در ایران خودرو و پراید در سایپا اشاره کرد.
 
البته در بین این محصولات دو خودروی پژو ۴۰۵ و پراید بیشترین طول عمر را داشته و بیش از دو دهه است که همچنان در این دو شرکت تولید می‌شوند. در حالی براساس برخی گزارش‌ها همین دو خودرو بیشترین حجم شکایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی را به خود اختصاص داده‌اند که طبق آیین‌نامه "ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و مجموعه‌های مرتبط" ابلاغی وزارت صنعت؛ ادامه تولید آنها از ابتدای سال جاری (۱۳۹۵) غیر قانونی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
شما اول خودرو با کیفیت تر پیدا کن که هم قیمت پراید و 405 باشه بعد اونها را ممنوع کن....
اگر پراید ممنوع بشه موتور بیشتر میشه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
خخخخخخخخخخخ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
قیمت خودرو ارزان نشد گران هم شد فقط خوستم بپرسم با لغو تحریمها قطعات اصلی در خودرو ها استفاده میشه یا همچنان قطعات چینی و نامرغوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
یک بار دیگر دست دشمن از آستین خائنین داخلی بیرون آمد و از این لا طاعلات و خذعبلات
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
به این فهرست قاتلین جاده های ایران وانت نیسان و کامیون بنز واگن هود ایرانخودرو دیزل با قدمت بالای 50 سال را هم اضافه کنید
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
بله؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
کدام قانون؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مگر چنین چیزی هم در ایران داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
غير قانوني در اين جا ؟ شوخي نفرماييد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
قانون ، ایران ! شوخی میکنی ؟
ناشناس
Finland
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
باشه
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
پژو پارس هم سال 1379تولید شده،سمند هم 1381، البته اگه برای دور زدن قانون تغییر اسم رو بهانه نکنند(سورن و سمند ال ایکس و سایپا111و...)همه ی این محصولات شامل این قانون میشن نه فقط پژو405 مظلوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
چرا خیانت وانت آیسان با موتور 100 سال پیش رو نمیگی.
سیّد دلبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
کو گوش شنوا ..... فقط شعار میدین قرار بود پراید از سال 88 دیگه تولید نشه شد 95
قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
ماشاله به چابکی این خودروسازها ، وقتی تو این شرکتها مهندس با لیسانس مدیریت تفاوتی ندارند، و مدیران توانایی استفاده از ۲۰درصد ظرفیت کارشناسها را ندارند، وقتی پستها بر اساس رابطه تقسیم میشه، وقتی ابدارچی هم پسرخاله معاونه، وقتی یه شرکت عریض طویل فعالیتهای لجسایکی را انجام میده و همزمان معاونت برنامه ریزی با ۱۵۰۰ نفر همان ماموریت را دارند، وقتی ایزو۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ گواهی تزئینی باشند، و ...... وضع همینه. آقای رئیس جمهور وعده ای که برای خودرو با کیفیت به مردم دادی را فراموش نکن و مدیران میانی که لیاقت ندارند را برکنار کن
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
پراید؟! دلتون میاد واقعاً!!! :))
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
بر اساس این قانون علاوه بر دو خودروی مذکور
خودروهای پژو 206،سمند و پژو پارس،وانت نیسان
نیز باید از گردونه ی تولید خارج شوند اما زهی خیال باطل!
bato-adv
bato-adv
bato-adv