bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۶۷۳

صالح نيكبخت: از وضعیت موكلانم بی اطلاع هستم

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۸۸


عدم حضور صالح نيكبخت، وكيل تعدادي از زندانيان سياسي پس از انتخابات در جلسات دادگاه برگزار شده، ابهاماتي از قبيل بي‌اطلاعي وي و يا اجازه نيافتن براي حضور در اين جلسات را ايجاد كرد. نيكبخت كه وكيل بهزاد نبوي، مازيار بهرامي، محسن صفايي‌فراهاني و محسن امين‌زاده است، در اين خصوص توضيحاتي را به اعتمادملي ارائه كرد. 

وي در ابتدا با انتقاد از بي‌اطلاعي خود نسبت به وضعيت موكلانش گفت: تاكنون از وضعيت موكلان خود بي‌اطلاع هستم و اين افراد تنها در موارد محدود توانسته‌اند با خانواده‌هاي خود تماس بگيرند. اين وكيل دادگستري درباره وضعيت پذيرش وكالتنامه‌هاي موكلانش نيز توضيح داد: به‌‌رغم اينكه از تيرماه فرم وكالتنامه‌ها را براي امضا توسط افراد نامبرده به غير از صفايي فراهاني كه پس از 22 خرداد به اينجانب وكالت داده بود، به دفتر آقاي مرتضوي تسليم كرده‌ام، تاكنون هيچ يك از اين وكالتنامه‌ها امضا نشده است و من هم از وضعيت موكلانم بي‌اطلاع هستم. 

صالح نيكبخت با بيان اينكه اينجانب به درخواست خانواده‌هاي افراد فوق‌الذكر وكالت آنها را برعهده گرفته‌ام، ادامه داد: اين افراد در مكالماتشان با خانواده‌ها اعلام كرده‌اند كه وكلاي انتخاباتي آنها را قبول دارند و حاضر به پذيرش وكلاي ديگر نيستند، بنابراين به‌رغم مراجعه اينجانب در تيرماه و اعلام قبول وكالت آنها و همچنين تحويل فرم وكالتنامه براي برخي در همان روز و تحويل فرم وكالتنامه افراد ديگر، تاكنون در هيچ موردي اين وكالتنامه‌ها امضا نشده است، بنابراين من نتوانستم به‌رغم اطلاع از برگزاري اين جلسات در آن حضور پيدا كنم. وي اظهار داشت: جلسات دادگاه در زمان‌هايي برگزار مي‌شود كه تحقيقات از متهمان پايان يافته باشد بنابراين مشخص نيست كه بدون تكميل تحقيقات براي آنها دادگاه تشكيل شده است. صالح نيكبخت تاكيد كرد: چون از طريق دفتر دادستان تهران در مورد برخي متهمان كه ظاهرا فقط دادستان تهران مي‌تواند در مورد آنها تصميم بگيرد پاسخي به من داده نشده بود، امروز به معاونت امنيت مراجعه كردم و جريان امر را به اطلاع رساندم و خواهان ملاقات فوري با موكلان خود شدم.

برچسب ها: صالح نیکبخت وکیل
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین