bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۴۸۹۸
پس لرزه های پس از تحلیف

از جنجال سلفی تا جنجال غایبان

در مراسم دیروز هيچ يک از روسای جمهور قبلی، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای حل اختلاف سران قوا، ‏برخی فقهای شورای نگهبان، سردار جعفری فرمانده سپاه، محسن رضایی، محمد باقر قالیباف و حجت الاسلام رئیسی حضور نداشتند.

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
فرارو- یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی و آغاز به کار او به عنوان رییس جمهور دوازدهم حاشیه‌ها، بحث ها و تحلیل ها پیرامون مراسم تحلیف ادامه دارد. بیشتر اظهار نظرها درباره غایبان مراسم و حاشیه سازی تعدادی از نمایندگان در پایان مراسم روز گذشته و گرفتن سلفی ها و عکس های نامتعارف و عجیب با فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپاست.
 
به گزارش فرارو، انتشار عکس ها و سلفی تعدادی از نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی رییس سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا در پایان مراسم تحلیف واکنش‌ها و انتقادات فراوانی را برانگیخته است. فضای مجازی از دیشب صحنه اعتراض به این نمایندگان و ارائه تحلیل ها و تفسیرهای مختلف در این باره بوده است.
 از جنجال سلفی تا جنجال غایبان
فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و حتی برخی سیاستمداران نیز به این تصاویر واکنش نشان داده اند.
 
منتقدان می گویند این اقدام نمایندگان مجلس خلاف شان ملت ایران و دون شان جایگاه نمایندگی مجلس بوده است.  
 
بسیاری از منتقدان و فعالان در فضای مجازی تحلیل جنسیتی از این اقدام ارائه کرده اند و برخی دیگر آن را به موقعیت سیاسی موگرینی مرتبط دانسته اند.
 
محمد رضا زائری روزنامه نگار اصولگرا در اینستاگرام خود رفتار نمایندگان را "آیینه واقعیت ملموس جامعه" دانست و نوشت: «چرا به آينه ای كه واقعيت جامعه را نشانمان می دهد سنگ می زنيم؟ و اكنون آيا آنها كه اين سالها در خيابان و كوچه و در و ديوار نشان های آشكار از فروپاشی اجتماعی و فرهنگی را نديده اند آيا با اين عكس خواهند ديد؟»
 
بیشتر نمایندگان حاضر در تصاویر جنجالی نمایندگان اصلاح طلب بوده اند. سمت و سوی انتقادات نیز به لیست امید است.
 
علی نادری سردبیر سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری در این باره نوشت:‌ «به دعوا بر سر اصلحیت کاندیدا افتخارکنیم که چشم بسته لمپن ها را بایک تکرار میکنم وکیل و وزیر نمی کنیم. دعوا باخودی ها به ننگ این سلفی می ارزد.»
 
حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور نیز واکنش نشان داد و نوشت: «مشکل سیاسی نیست، فرهنگی است. ای کاش با تک تک نمایندگان محترم حاضر در آن تصویر سلفی، مصاحبه ای عمیق گرفته شود.»
 
هادی حیدری روزنامه نگار و کاریکاتوریست اصلاح طلب نیز نوشته است از تصاویر سلفی نمایندگان با موگرینی عمیقا ناراحت شده است.

عده ای از کاربران این تصاویر را "شرم آور" خوانده اند و خشم خود را از رفتار نمایندگان ابراز کرده اند، برخی نیز با انتشار طنز ها، جوک ها و تصویر سازی های به تمسخر آن ها پرداخته اند.
 
از نکات تعجب برانگیز دیگر در تصاویر جنجالی این است که در یکی از تصاویر قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه که قاعدتا باید نمایندگان را از این رفتار منع کند در حال گرفتن عکس از نمایندگان و موگرینی است.
 از جنجال سلفی تا جنجال غایبان
اما شب گذشه یکی از نمایندگان مجلس که تلاش او برای سلفی گرفتن با موگرینی جنجال فراوانی به پا کرده بود از این اقدام خود عذرخواهی کرد.

فرج الله رجبی، نماینده شیراز نوشته است که عکس با  موگرینی "در جوی غیررسمی" گرفته شد. او گفت: «نمایندگان حاضر در محل از سر مطایبه مشغول گرفتن عکس بودند.»

عذرخواهی رجبی با استقبال برخی کاربران همراه بود.

در عین حال یک نماینده دیگر حاضر در عکس‌ها انتقادها را رد کرده و عکس یادگاری در مراسم تحلیف را طبیعی دانسته است.

همایون یوسفی به تسنیم گفته است: «این عکس، کاملا طبیعی بود. در حاشیه جلسات رسمی چنین عکس‌هایی گرفته می‌شود و نباید این مسئله را این‌قدر بزرگ کرد.»

یوسفی گفته است که نمایندگان مجلس "ذوق‌زده" نشده بودند.
 
در کنار انتشار این تصاویر، فدریکا موگرینی بازهم در کانون توجه کاربرای فضای مجازی قرار داشت. این بار به خاطر طرح روسری او که شباهت بسیار زیادی به چفیه فلسطینی ها داشت.
 
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «آزاده نامداری رفت سوئيس، چادر ايرانيش افتاد. موگرينى اومد تهران چفيه اروپايى سر كرد. به اين ميگن تعامل فرهنگى!»
 
جنجال غایبان تحلیف
دومین جنجال پس از مراسم تحلیف بحث بر سر غایبان این مراسم بود. لیست غایبان بلند بالاست اما عدم حضور چند نفر بیش از دیگران مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت.

در مراسم دیروز هيچ يک از روسای جمهور قبلی، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای حل اختلاف سران قوا، ‏برخی فقهای شورای نگهبان، سردار جعفری فرمانده سپاه، محسن رضایی، محمد باقر قالیباف و حجت الاسلام رئیسی حضور نداشتند.

عدم حضور  رییس دولت اصلاحات به مسائل سیاسی و ممنوعیت های او باز می گردد. او 4 سال پیش نیز در مراسم تحلیف روحانی حضورنداشت.
 
عدم حضور محمود احمدی نژاد هم از مسائل حاشیه برانگیز بود.

براساس گزارش ها او به این مراسم دعوت نشده بود. مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آنا، در این باره گفت: «دعوت از این میهمانان برعهده دفتر ریاست جمهوری است و احتمالا آقای روحانی مایل نبوده که رئیس جمهور سابق در این مراسم حضور داشته باشد.»
 
ذوالنور در حالی از دعوت مهمانان توسط دفتری رییس جمهوری می گوید که دولتی ها درباره مهمانان مراسم روز گذشته نسبت به مجلس انتقاد کرده اند.

حسام الدین آشنا در این باره نوشته است: «از عزیزان مجلس هم شکر دارم و هم شکایت؛ کیفیت و کمیت دعوت‌ها، میزبانی ها، تصویربرداری‌ها و صدابرداری‌ها می‌توانست بهتر باشد. جای برخی محترمین خالی بود.»

البته مشخص نیست مصداق آشنا از "محترمین" چه کسی یا کسانی است. اما از روز گذشته برخی نمایندگان اصلاح طلب مجلس و کاربران فضای مجازی نسبت به عدم دعوت از مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان چهره شاخص اهل سنت و از حامیان حسن روحانی به شدت انتقاد کرده اند.
 
محمود صادقی نماینده مردم تهران با انتقاد از عدم حضور مولانا عبدالحمید در مراسم تحلیف رییس‌جمهور نوشت: «اگر عدم استفاده از اهل سنت در کابینه را با محدودیت‌ها توجیه می‌کنند، دعوت نکردن از مولوی ‌عبدالحمید در مراسم تحلیف را چگونه توجیه می‌کنند؟»
 
مولانا عبدالحمید درباره غیبت خود در این مراسم گفته است: «مجلس شورای اسلامی، آقای لاریجانی و هیات رئیسه مجلس برای حضور در مراسم تحلیف از ما دعوتی به عمل نیاوردند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان با این وجود از تمایل دولت برای حضور او در این مراسم سخن گفته است. او افزود: «میزبان تحلیف مجلس بود و ظاهرا تمایلی برای دعوت نداشتند، لذا ما هم دیدیم ظاهرا جا تنگ است ترجیح دادیم حضور نداشته باشیم.»

عدم حضور سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه پاسداران در این مراسم نیز حاشیه ساز و تعجب برانگیز بود. اسماعیل کوثری از فرماندهان سپاه در این باره اعلام کرد: "سردار محمد علی جعفری، در همایش فرماندهان بسیج استان‌ها در مشهد به عنوان سخنران حضور داشت و برنامه‌ریزی لازم نیز برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور صورت گرفته بود اما به دلیل تاخیر هواپیما به مراسم تحلیف نرسید."
 
شاید بحث برانگیز ترین غیبت، عدم حضور تعدادی از فقهای شورای نگهبان در مراسم بود. سید محمود هاشمی‌شاهرودی، محمد مؤمن، محمد یزدی و محمدمهدی شب‌زنده‌دار در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور شرکت نکردند. هنوز دلیل عدم حضورشان مشخص و اعلام نشده است.
 
غلامحسین الهام، از حقوقدانان سابق شورای نگهبان و سخنگوی دولت احمدی‌نژاد مراسم تحلیف رئیس‌جمهور را مخدوش دانست؛ چراکه فقهای شورای نگهبان در مراسم حاضر نبودند.
 
او در این باره نوشته است: «مطابق اصل ١٢١ قانون اساسى، رييس جمهور در مجلس شوراى اسلامى در جلسه‌اى كه با حضور رييس قوه‌قضاييه و اعضاى شوراى‌نگهبان تشكيل مى‌شود، سوگند ياد مى‌كند. براى اعتبار شكلى اين سوگند دو نكته بايد مراعت شود: يكم؛ رسميت مجلس يعنى حضور دو سوم نمايندگان و دوم؛ حضور رييس قوه قضاييه و اعضاى شوراى نگهبان.»
 
به گفته الهام "از فقهاى شورا فقط آيت‌الله جنتى حضور داشتند، (احتمالاً ايشان هم به عنوان رييس مجلس خبرگان ميهمان بوده‌اند) از پنج فقيه ديگر، تصويرى ديده نشد. البته همه حقوقدانان حضورشان مشاهده شد. اگر امروز پنج عضو فقيه غايب بوده باشند، اعتبار و رسميت جلسه تحليف على‌القاعده مخدوش است و با رويه عملى، كه نوع تفسير عينى از قانون اساسى است، مخالف است."
 
اما پس از آن نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان به سخنان الهام واکنش نشان داد و ادعای او را رد کرد.
 
ابراهیمیان گفت: «در جلسه دیروز تحلیف رئیس جمهور در پارلمان، همه ۶ حقوقدان‌ شورای نگهبان حضور داشتند. از فقهای شورای نگهیان علاوه بر آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مدرسی هم در این مراسم حضور داشت و بنابراین از ۱۲ عضو شورای نگهبان، ۸ عضو آن در این جلسه حاضر بودند و قاعده اکثریت رعایت شده بود.»

او افزود: «قانون اعلام کرده که مراسم تحلیف باید با حضور اعضای شورای نگهبان برگزار شود و اشاره نکرده که حضور همه یا اکثریت الزامی است، ولی به نظر می‌رسد با حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان نظر قانون در این رابطه محقق شده است.»


ع ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
این نمایندگان اکثرشان خانواده خودرا در اروپا ساکن کرده اند ومثل این خانم بدونه حجاب در حال خوشگذرانی با پول این ملت هستند تعجب نباید کرد از این عمل بسیار سخیفشان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
۱_ من چندین بار در این سایت نظر دادم ولی ان را منتشر نکردند و همان نظرات در سایت تابناک که مثلا اصول گراست منتشر شد.
۲_ از میان این نمایندگان حداقل سه نفر از فراکسیون ولایی(اصول گرا)، چهار نفر از فراکسیون مستقلین( در بعض مواقع اصولگرا) و مابقی (۷نفر) لیست امید هستند.مشخصات کامل انان در روزنامه شرق امده.
۳_ در این که کار این افراد به عنوان نماینده پارلمان صحیح نبوده و براساس اصول دیپلماتیک و شئونات رسمی نیست هیچ شکی وجود ندارد. هر چند ممکن است بگوییم کار انها اگر نماینده نبودند و در مجلس اتفاق نمی افتاد کاری طبیعی و عادی بوده است.
۴_ یکی از این افراد (اصلاح طلب) از عمل خویش به پیشگاه مردم عذر خواهی کرده است. در حالی که دیگری در مصاحبه با سایت های خبری طلبکار هم شده(اصولگرا) و گفته من میخواستم به ایشون مرگ بر امریکا را نشون بدم
۵_ این مشکل ریشه در فقر فرهنگی بعضی از سیاست پیشگان دارد همانگونه که عکس گرفتن رییس جمهور با نگهبانان فرودگاه برزیل و یا ازار زنان در استخر مختلط دربرزیل و یا سرقت از فروشگاه توسط دیپلمات ها مسبوق به سا بقه است وربطی به جناح ها هم ندارد.
۶_ اینکه اشتباه و گند گروهی از نمایندگان هر سه جناح مجلس را به پای لیست امید بنویسیم ناجوانمردی است .
۷_اصلاح طلبان واقعی هرگز به بهانه اینکه افرادی هم جناح انان هستند در هنگام خطا از خطا چشم پوشی نمی کنند. هر چند ممکن است مانند سایر جناح ها افرادی هم باشند که به فکر منافع خودشان باشند. انان خود می دانند وقتی که چند کاندیدای ریاست جمهوری چندین وزیر و معاون وزیر سابق چندین استاندار سابق و اساتید دانشگاه کار ازموده رد صلاحیت میشوند انان که در لیست هستند خیر التایید شده ها هستند .و بنابراین خیلی هم امیدی به انان نمی بندند.
۸_اینکه در حالی که از جناح خودت هم در این خطا شریک باشند و بعد با کمال پررویی ان را پیراهن عثمان کرده و بر سر جناح دیگری بکوبی این فقط از جناح افولگرا بر می اید که برای انها هدف وسیله را توجیه میکند.
ک ق
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
آدم ندیده اند اینها . وقتی می بینند بیاد بیچاره گی خودشون می افتند . و ..
بعد از اینکه از نمایندگی افتادند به خانواده و دوستان مثل خودشون نشان میدهند و میگویند . ( ببینید این سلفی من با موگرینی یه رییس سیاستای خارجی ... )
ب نظرم این کمبود شخصیتای نمایندگان است که ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
بابا بیچاره ها فقط میخواستن گلابی های برجامی موگرینی را بچینند!
ناشناس
Finland
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
بدبختیم
انتشار یافته: ۷۶
فريبرز
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اگر روحاني احمدي نژاد را دعوت نكرده حركت كودكانه و غير حرفه اي انجام داده است.
ضمنا خيلي بد است همه جاي دنيا روساي جمهور قبلي را احترام مي كنند اما در ايران برعكش از توهين گذشته از هستي ساقطشون مي كنن!!!!
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
حاج آقاي شما چرا ديگه ؟؟؟؟؟؟
حسین
Poland
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
من صحنه اینجوری نمایندگان را سالها پیش در تلوزیون دیدم ولی‌ نه در ایران ، نمایندگان هند یا بنگلادش بودند و یک سری مقامات انگلیسی‌ و آمریکایی‌ ظاهراً اونجا بودند و اینها عکاس (خبری) را بیچاره کردند که همشون با این انگلیسی‌‌ها و آمریکایی‌ها عکس بگیرند .

خوب اون بیچاره‌ها مستعمره بودند و به این انگلیسیا سالها پیش صاحب و ارباب می‌گفتند.
اون موقع احساس غرور می‌کردم که نمایندگان و مسئولین ما انقدر عزتمند هستند و از این چیزا هرگز نمی‌بینیم ولی‌ از دیروز که این صحنه‌ها را دیدم.....

کار بسیار زشت و دور از شان ایران و ایرانی‌ هست حالا افراد از هر گروه و جریانی که بودند دیگه صلاحیت ندارند در دوره‌های بعد نماینده مردم ایران باشند
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
خیلی برام جالبه که دوستانی که تا دیروز برای جریان غرب گدای اصلاحات اینجا گلو پاره میکردند وقتی به چنین تصاویری یا مثل جریان ژن برتر اقازاده ها بر میخورند باز سعی دارند کل حاکمیت را زیر سوال ببرند نخیر دوستان لطفا با واقعیت روبرو شوید.این جریان اصلاحات و لیست سید اصلاحات است که این افتضاح را بار اورد.اگر کمی وقت بگذارید و اندیشه بزرگان اصلاحات و شیفتگی این افراد به غرب را بخوانید دلیل اینگونه حرکات را میفهمید.اون وقت میفهمید چرا اینقدر جلوی شرکت های غربی نظیر توتال منفعل هستند.شما خودتون از این رفتارها حمایت میکنید و تا یک سیاستمدار ایرانی به اروپا میرود فورا همه ذوق زده میشید بعد این مواقع دادتان در میایید؟؟؟این نتیجه انتخاب مردم تهران است و ذات جریان اصلاحات و غرب زده هم همین است وگرنه از جریان ارزشی کدوم شخصی را سراغ دارید که همچین حرکتی کرده باشد؟؟؟؟حاج قاسم یا شهید همدانی؟؟یا شریعتمداری یا دکتر عباسی و رسایی و زاکانی؟؟؟؟
مورد بعدی هم اینکه عده ای سعی میکنند این جریان غرب زده را به کلیت نظام بچسبانند و پهلوی را قهرمان جلوه دهند
این دیگه خیلی طنز و مسخره است.پهلوی رژیمی بود که اینقدر در مقابل غرب ذلیل بود که ۴۰هزار مستشار امریکای از ان برای کار در ایران حق توحش میگرفتند یا کاپیتالاسیون که هنوز افغانستان ان را قبول نکرده قبول کرده بود یا در اجلاس تهران بعد از جنگ دوم رهبران متفق بدون اینکه به شاهنشاه ایران خبر دهند در ایران جلسه گذاشتند و حتی به شاه ایران اجازه شرفیابی هم ندادند.این همه حقارت را کجای دنیا سراغ دارید؟؟؟؟برای پی بردن به عمق حقارت پهلوی بهتره کتاب های دوستانش مثل اعلم و راجی و بهنود و فردوس و زاهدی و پارسونز و.... را مطالعه کنید
(فرارو بعید میدونم منتشر کنی اما خودت بخون برات خوبه)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اصولگرا و اصلاح طلب دو روی یک سکه هستند و فعلا ما مردم بخت برگشته اسیر اینها شده ایم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
اصولا خانم موگرینی یک سیاستمدارمیهمان جمهوری اسلامی بود او بارها ازحملات ترامپ ملعون به برجام ازایران دفاع کرد بنابراین به هیچ وجه عکس سلفی گرفتن با چنین میهمانی خودباختگی وحقارت نیست .چرا اقلیتی به خود حق میدهد عکس سلفی انداختن با یک میهمان راحقارت بنامد. این نظراکثریت نیست .حقارت فرارمغزهاست حقارت 8 سال دروغهای دولت نهم ودهم بود آیا عکس گرفتن با یک میهمان حقارت است ویا حمله به سفارت یک کشور درتهران چرابرخی اینقدرسطحی نگر هستند وهمه چیز راسیاسی میکنند عکس گرفتن بایک میهمان نه تنها حفارت نیست بلکه عین میهمانوازی ما ایرانیها است. دیدید که قطعنامه پاره کردن درنهایت برای ماحقارت آورد نه سلفی گرفتن !آیا درآغوش گرفتن یک زن نامحرم یعنی مادرهوگوچاورز حقارت نبود؟
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
ناشناس 10 اولا فرار مغزها مسئله ای است که تمام کشورهای جنوب با ان درگیر هستند و در ایران هم مربوط به یک دولت نیست.دوست عزیز حقارت یعنی اینکه 500 هموطن من و تو را در منا شهید کردند و صدا از هیچکدام از از اصلاحاتی ها در نیامد.به نوجوان ایرانی در عربستان تجاوز کردند و صدا از هیچ اصلاح طلبی بر نیامد تا جامعه مجبور شد به این عمل منفعلانه دولت با حمله به سفارت واکنش نشان دهد به شما توصیه میکنم واقعه قتل گریبایدف روس را در تاریخ مطالعه کنید تا بفهمید ملت ایران در برابر حقارت بعضی دولتی ها چگونه واکنش نشان میدهند.بعد هم شما خوب میدانید این افراد در برابر غرب حقیر هستند که اگر به میهمان نوازی بود که از چند ده ملیت دیگر هم در مجلس حضور داشتند چرا به ان ها ابراز میهمان نوازی نکردند؟؟؟؟؟شما و امثال شما مصداق واقعی کسی هستید که خودش را به خواب زده است
سیدعبدالعظیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
ناشناس 12.5 خوب توجه کن ،
1- فرارمغزها درکشورما فاجعه آمیزترازهمه جاست
2- گریبایدوف سفیروقت روس درتهران ناجوانمردانه یک بانوی محترم ایرانی رابداخل سفارت خودبرده بودتا عمل منافی عفت انجام دهد ومقایسه شما اصلا درست نیست لطفا تاریخ رادرست بخوان
3- درحادثه منا ازدهها کشورمسلمان دیگر هم کشته شدند ومقامات محترم ایران هم تاییدکردندکه حادثه عمدی نبوده
4- اگرپلیس احمق عربستان مرتکب چنان عمل زشتی شده راه آن حمله به سفارتشان درتهران نیست دلیل اینکه دستگاه قضائی کشورحمله کنندگان رامحاکمه وزندانی کرد
4- انسان عاقل کاری نمی کندکه پشیمانی به بارآورد اگر حمله درست بود چرا بنااست هیات عربستانی برای برآوردخسارت به تهران بیاید.
5-بهتراست کتاب خواجه تاجداررابخوانید تا متوجه شوید تحجر وسطحی نگری چه بلائی سر کشورهامی آورد
6- بیگانه پرستی متاسفانه دربرخی است چه نوع غربی آن وجه نوع شرقی اصولا عاشق آمریکا ویا روسیه شدن هر دو احمقانه وخطااست
7- بنده دانشجوی زمان شاه هستم ولی الحمدالله نه سیگارمیکشم ونه مشروب مینوشم چون به علم ودانش کشورم ،آمریکا ،روسیه وخلاصه همه جا علاقمندم اما بامظاهر فسادشرق وغرب مخالفم من ابوعلی سینا وادیسون هردورابااحترام یادمیکنم اما ازهرنوع هرزه گی چه نوع ایرانی یاآمریکائی ویا...... مخالفم شماهم به صلاحت است که ازسطحی نگری بیرون بیائی.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اگه یه اصلاح طلب قرآن بخونه بهش ایراد میگیرید اما اگه یه اصول گرا در سطح دومین مقام رسمی کشور ننه ی هوگو چاوز رو تو بغل بگیره این عملش رو تحسین میکنید اگه با تتلو که تموم بدنش رو خالکوبی کرده و تموم جوان های مملکت رو از راه راست بیراهه کرده عکس بگیرند تشویق میکنید درثانی این عمل اصلا زشت و قباحت نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
چی میگی عل آقا؟
کار بد نماینده ها رو توجیه نکن!
دست دادن حتی ننه 90ساله طبق فقه شیعه اشکال نداره
تازه ننه 90ساله چاوز اوند جلو و دست پشت دست محمود گذاشت
شمیرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
تحلیف آب دوغ خیاری اما سوپرهزینه!
مهمانهای اصلی داخلی و خارجی نیامدند
افتضاح عکس و سلفی
تعطیلی ناگهانی و اقتصادبرانداز تهران
کلا بی خود بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
آخه مجلس جای کاره یا این مسخره بازیااا
من که به پرسنلم اجازه استفاده از گوشی رو در زمان کار نمیدم
اینا چطور میخان آینده ای رو برای من و شما رقم بزنن من نمیدونم
ناشناس
China
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
یه اصلاح طلب؟؟؟ اون دولت کی بود که یه هواپیمای ایرباس که اومد مسئولینش به صف شدن واسه سلفی؟ فرش قرمز انداختن واسش؟ ما رو گرفتی؟؟
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
جناب علی خداوکیلی فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟اولا دقیقا کدوم اصلاح طلب قران خونده و بهش ایراد گرفتند دوما دقیقا کی و کجا احمدی نژاد گفته که اصولگرا است.سوما وقتی ائمه گناه کار نادم را از درگاهشان نمیراندند چرا پیروانش باید دست رد به سینه این افراد بزنند؟؟؟؟خداوکیلی اگر جناب رییسی دست رد به سینه ایشان میزد همین شما نمیگفتید که اینان چقدر خود را مقدس میدانند و چه خودپسند هستند؟؟؟؟چهارما شمایی که ایقدر از اصلاحات حمایت میکنید میشه بگید چندتا کتاب از بزرگان اصلاحات خوندید و از ارزش های ان مثل لیبرالیسم و اومانیسم و جامعه مدنی و... چی میدونید؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اینهمه بحث بر سر اصولگرا و اصلاح طلب نکنید هر دوی اینها در فکر جیبشان هستند و مردم ایران برای اینها پشیزی ارزش ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
واقعاً بعنوان یک ایرانی با داشتن اینجور به اصطلاح نماینده احساس حقارت و شرمندگی می کنم.
Tehran
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
این نماینده ها ۳۸ ساله که ما را ذلیل و خوار کردند نه تکنولوژی داریم نه پیشرفت علمی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
تهران نگو کم انصافیه چون پیشرفتهای جوانان کشور را ندیده گرفتی
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
جناب تهران این نماینده ها انتخاب مردم تهران هستند و رهبر اصلاحات که جریانی غرب زده هستند.ما مردم ایران امروز سربلند هستیم که جلوی تمام غرب و شرق ایستاده ایم و در منطقه هرکسی بخواهد خودی نشان دهد به گفته خود غربی ها باید از زیر بلیط ما رد شود.ایران یعنی قاسم سلیمانی نه این نماینده های غرب گدا.این انتخاب امثال شما است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
خداییش اگه احمد توکلی یا حداد بودن این حرکت رو انجام میدادن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
سلفی گرفتن این نمایندگان با این شرایط با خانم موگرینی دست کمی از کشف حجاب خانم ازاده نامداری ندارد! این یعنی در سطح نمایندگان مجلس هم ما با بحران و بروز شخصیت واقعی افراد مواجه هستیم! و با این وصف اگر ملاحظات سیاسی نباشد شاید آقایان بدشان نیاید با آنجلینا جولی هم سلفی بگیرند!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
نمایندگان ملتی که اینها باشند نشان دهنده سیگنال های بسیار بدی از اوضاع نابسامان جامعه ای هست که در حال اضمحلال و فروپاشی است متاسفانه هیچ کس در فکر فرو پاشی اجتماعی نیست
Tehran
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
تازه از خواب بیدار شدی این تازه دوره خوبشه . خبر از نمایندگان احمدی نژاد نداری که چه فاجعه ای بودند
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
جناب حسن اگر جامعه ایران در حال فروپاشی بود نمیتوانست با انسجام امن ترین نقطه جهان را در نا امن ترین منطقه جهان ایجاد کند.اگر کشور سرمایه اجتماعی نداشت کشور ما هم اکنون درگیر جنگ داخلی و تجزیه بود درست مثل همسایگانمان.این افراد نماینده مردم تهران هستند نه کل کشور شما هم از خواب برخیزید
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
جناب تهران فکر کنم شما درخواب عمیقی فرو رفته اید.میشه بگید اصلا مگه رییس جمهور در مجلس نماینده داره که میگی نمایندگان احمدی نژاد؟؟؟؟یعنی واقعا درک سیاسیت همینه؟؟؟؟؟؟عقده گشایی هم حدی دارد.میشه بگی از نمایندگان ارزشی مثل زاکانی و امیرابادی و... کدام همچین عمل سخیفی کرده؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
جناب آسمانی این همه قتل و جنایت از تجاوز به کودکان تا قتل اونها و سر بریدن ها و نزاع های دسته جمعی در استانها تا زورگیری در خیابانها و گور خوابی و کلیه فروشی و رگبار بستن سربازان در چندین پادگان کشور نشانه چیست؟
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
ناشناس 19:23 واقعا متوجه نمیشی یا نمیخواهی متوجه شوی یا خودت رو به اون راه زدی؟؟؟؟؟؟؟کدوم کشور دنیا است که این موارد توش نباشه؟؟؟؟؟؟مگه ایران ادعا داره که اتوپیا و مدینه فاضله میسازه؟؟؟؟؟؟شما کشور رو با دیگر کشورها مقایسه کن.ببین وقتی در کشورهای همسایه گروه های تروریستی که حتی از پختن یک بچه هم ابای ندارند باوجود این از تمام کشورهای همسایه چقدر انسان برای جذب به این گروه ها میپیوندند.اصلا کشور ما با این کشورها قابل مقایسه است؟؟؟؟؟؟؟اشتباه میکنی که فکر کردی هرچی سیاه تر و افسرده تر کامنت بگذاری باسوادتر و روشنفکرتر به نظر میرسی
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
فرارو دوباره از اربابات ترسیدی و کامنت مخالف را سانسور کردی یا میخواهی با تاخیر منتشر کنی؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
من غلط کردم به لیست امید رای دادم.
آبرو برای ملت نگذاشتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
دماغ شکن ها سلفی گیر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
هنوز این اولشه ...
گندهای بزرگترشون مونده هنوز ...
رضا
United Arab Emirates
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
شما ها بهتره اصلا رای ندید که با یه غوره سردیتون میکنه با یه مویز گرمیتون. با عمل غلط یه عده، جریان اصلاحات که بخش غالب جامعه نخبگی کشور رو درخودش داره رو نباید متهم کرد.
ناشناس
United States of America
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
درجوابرضا : بله خب همین نماینگان مجلس که در بالا می بینید همان غالب جامعه نخبگی کشور هستند
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
جناب رضا شما بهتر اثار و اندیشه بزرگان اصلاحات رو مرور کنی و روح غرب زده این جریان را بشناسی تا بفهمید این رفتارها از ذاتیات این جریان است.سرتان رو هم از زیر برف خارج کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
هر شغلی نیازمند منش و فرهنگ خودشه،برخی افراد انگار مجلس رو با استادیوم ورزشی اشتباه گرفتند! وای بحال ملتی که اینها برایشان تصمیم بگیرند!!! پناه برخدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اینا ثابت کردن به کتشون نمیره...اصلا از کارشون پشیمون نمیشن..کجا داریم میریم ما؟ چه صلابتی ایران قبلا داشت!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
واقعا جای تاسف دارد عدم دعوت مولوی عبدالحمید که شش میلیون رای اهل سنت به روحانی مدیون تلاش اوبود....واقعاجای تاسف دارد ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
برند اصلاح طلبها موگرینی
همت
Finland
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
واقعا اصلاح طلبا ابرويي واسه ملت نذاشتن!!!!!
اشتباه كردم وقتمو واسه راي دادن بهشون گذاشتم!!!!!!!
اصولگراها هرچند ...... لااقل اينجوري كشور رو به لجن نكشوندن!!!!!!!!!
رضا
United Arab Emirates
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
شما اصول گراها بهتره از اب گل آلود ماهی نگیرید. جناب همت شما هم قطعا به اصلاح طلبا رای ندادید. این جو نا امیدی از اصلاح طلبی رو بهتر دامن نزیند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
تو اصلا به اصلاح طلبا رأی ندادی خالی نبند؛ ضمنا اگه اصلاح طلبا با موگرینی عکس میگیرن شرف دارن به اصولگراها که با تتلو عکس میگیرن.
آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اقای رضا دلم برای امثال شما میسوزد که برای چه افراد و چه اندیشه ای سینه میزنید
مهديار
Finland
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
همينكارا رو ميكنين زبون اصولگراها دراز ميشه...!!!!!!
شرم بر شما
ننگ بر شما
ايشاله با رسانه مثلا ميلي محشور بشين كه شدين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
وای خدا اینا چقدر بی شخصیتند
آبرومونو بردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
چرااااااااااااااا
عسل
Finland
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
خب ما دخملا كه نبايد لب و لوچمون رو لوله كنيم و سلفي بگيريم و بذاريم اينستا.....
اين آقايون نماينده اصلاح طلب هم بلدن خب.....
خخخخخخخخخخ
اينها بهتره اول خودشون رو اصلاح كنند بعد مملكت رو
همت
Finland
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
خب مگه احمدي نژاد آ.... كه توقع دارين ازش تو مراسم باشه
همون بهتر كه نبود تا بره بشينه كنار سيد حسن كه بنده خدا سيد حسن هم مشمئز بشه...!!!!!!
خخخخخخخ
همت
Finland
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
الهام كسي كه از آ... ميخوره هم از ت.... !!!!!!!
هم تو دولت خاتمي بود هم دولت احمدي نژاد!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
لیست نا امیدی...
ناشناس
United States of America
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
وقتی به لیست رای بدیم بهتر از این نیست. میوه کال و نرسیده زیاد تو مجلس داریم که اتوبوسی و از طریق لیست آمده اند.
نازي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اصلاح طلبان از اعماق قلبشان مفتون و مجذوب آمريكا و غرب هستندآنها فقط شعار هاي جذاب مي دهند تا در صدر و رياست بمانند.اين ها نژاد اروپايي را از ما بهتران مي دانند نديدي ليست اميد اين منتخبين فله اي چطور دور موگريني مي چرخند الهي فداي خانم موگريني بشويد بي شخصيت هاي ابله ..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
کسانی که درآغوش گرفتن یک زن نامحرم یعنی مادرهوگو چاورز را افتخارمیدانند ابله هستند من باافتخارازعکس سلفی گرفتن با یک میهمان کشورم حمایت میکنم چون میهمانوازی مارامیرساندچون موگرینی دربرابرترامپ ملعون از کشورم خمایت میکند. کسانی که باعث فرارمغزهامیشوند باعث حقارت هستند .دروغ گفتن حقارت می اورد نه یک عکس گرفتن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
فریدون مودب
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
سفرنامه برادران امیدوار:

برادران امیدوار به مناطقی سفر کردند که تا آن زمان یا کسی به آن مناطق نرفته بود یا عموما کسی زنده از آن جا بر نمی گشت؛ قبایلی که در بخش های مختلفی از دنیا، از جمله در آمازون و استرالیا وجود داشتند، درست مثل انسان های نخستین زندگی می کردند و هیچ بویی از تمدن نبرده بودند. به همین دلیل هم بود که به دیگران اعتماد نمی کردند و هر کسی را که به قبیله شان وارد می شد، می کشتند و جمجمه هایشان را به عنوان یادگاری نگه می داشتند. با وجود همه محدودیت ها و چالش ها، عیسی و عبدالله توانستند آرام آرام به این قبیله های بدوی نزدیک شوند، مدتی با آن ها زندگی کنند و حتی از زندگی شان فیلم و عکس بگیرند.
باهم بیاندیشیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
یکشنبه ۱۵مرداد ۹۶
دیروز جلسه تحلیف پایان یافت اما حاشیه ها تازه شروع شده ....
چند نماینده مجلس با خانم موگرینی عکس سلفی گرفتند....
صدای همه از عُمق این فاجعه درآمده حتی رسانه ملی...
چند نکته
۱.بنده کارشناس و دیپلمات نیستم ،بنظرم افراد متخصص باید در این زمینه نظر دهند که ....
۲.برخی اوقات که اخبار را پیگیری می کردم می دیدم هیئت ها دیپلماتیک خارجی در ایران در بین مذاکرات از أبنیه وزارت خارجه عکس می گیرند و دوربین های ما از آنها...
۳. در اجلاس های بین المللی مانند گروه بیست هم شاهد سلفی مقامات باهم بوده ام.
۴.چرا می خواهند شیرینی همدلی رهبری،رییس جمهوری، قوه مقننه و مجلس را با این حاشیه سازی ها به کام ملت تلخ کنند.
۵. خانم دیپلمات به این رفتار نمایندگان واکنش منفی نشان نداد ،حتی متبسم بود یعنی ایشان آگاه به پروتکل ها نیستند...
۶.یاد گذشته بخیر ، رییس جمهور کشورمان با ماموران امنیتی فرودگاه .... عکس یادگاری می گرفت.
۷.ای کاش دلواپسان محترم نگرانی های خود را روی مشکلات مردم متمرکز کنند (دولت در سایه) و از مسائل حاشیه ای و بی ارزش نزد ملّت بپرهیزند تا : ۱-دولت را وادار به حل آنها نمایند. ۲-مردم از آن بهرمند شوند ۳- افکار عمومی به خیرخواه بودن آنان نسبت به ملت مطمئن شود.
باهم بیاندیشیم(اینستاگرام)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
آسمانی دوستت دارم
خوب در بخش نظرات یکه تازی میکنی و بر جریان غرب گدای اصلاحات می تازی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
سلام
آیا این اشخاص که در این حال و هوا هستند دغدغه محرومان ، اشتغال ، بیکاری ، مبارزه با فقره و پیشرفت این کشور را دارند. نمی توان باور کرد که این اشخاص نماینده حوزه های انتخابی خود هستند و قرار است حافظ جان و مال و ناموس مردم و این نظام باشند ، این اشخاص سرمست قدرت و رانت و لابی هایی بدست آورده هستند صرفاً برای مال اندوزی و بی آبرو کردن این نظام .
علي هاشمي
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
با عرض سلام
متأسفانه به واقعيت مهم تري در اين سلفي حقيرانه و عقب مانده نمايندگان مجلس با خانم موگريني اشاره اي نكرده ايد؛ عكاس اين عكس تاريخي! آقاي قشقايي معاون وزير امورخارجه ج.ا.اسلامي ايران است. بنظر مي رسد براي دوره بازنشستگي ايشان شغل مناسبي باشد.
اين تنها يكي از صدها جلوه ها و دلايلي است كه چرا مجلس ديگر در رأس امور نيست.
ضد آسمانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
این آسمانی همه ی نظراتش منتشر میشه....بازم دو قورت و نیمش باقیه....آقا جون پس با حساب تو مردم اکثرن یا با سید اصلاحاتن یا کلا نظام رو زیر سوال میبرن....لذا پایگاه مردمی نداری.....حرف نزن....به خدا حرف نزنی کسی فک نمیکنه لالی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
این سلفی گرفتنشون برای من فیلم شب های برره را تداعی کرد
نادری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
منم دلم به این خوش بود که نماینده های ما چقدر روان انگلیسی صحبت می کنند که کار به بگو بخند کشیده!!! امان از این باد که پرده از چهره ها برمی دارد.
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
سلام . حالا جماعت نا اهل بگن عباس جدیدی چرا و چون است . ببینید روزگار چه بلایی سر این مردم درآورده که از سیاستمدار تا ورزشکارش( رجوع شود به بازی پیشکسوتان پرسپولیس با تیم پیشکسوتان ایتالیا ) باید چنین کارای سبک رو انجام بدند...واقعا جای تاسف داره ...بیچاره عباس جدیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
علت اصلی حضور چنین افرادی به عنوان نماینده مجلس نظارت استصوابی شورای نگهبان و حذف افراد اصلی و درجه یک است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
وقتی شورای نگهبان افراد درجه یک و دو را به بهانه های واهی رد صلاحیت میکند و افراد درجه سه و چهار وارد مجلس می شوند نتیجه همین می شود.
عاشق شو
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
عاشق همتون هستم ، الله جميل و وهو يحب الجمال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
فقط خوشحالم که در این عکس روحانیت هم نماینده داشته و گرنه از معرکه عقب افتاده بودند این نماینده ها میخواهند برای دولت بعدی در مجلس تصمیم بگیرند و نظر بدهند ؟ بعید میدانم ؟؟؟
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
این شخصیت واقعی اکثر مردان سیاست در ایران است که با ساز و کارهای از نوع وطنی به رده های بالا می رسند
پوچی ، عدم استقلال فکری ، عدم مطالعه کافی و .... از خصوصیات دیگر آنان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
واقعا تلخ هست
ولی ما اینگونه انتخاب کردیم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
جوری دارند درمورد نماینده ها اخ و پیف می کنند انگار تو مجلس زاییده شدن. من و شما به اینا رای دادیم رفتن داخل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
موگرینی دربرابرترامپ ملعون از کشورم حمایت میکند.نمایندگان محترم باموگرینی بعنوان یک میهمان که ازبرجام دربرابرآمریکا دفاع میکند عکس سلفی گرفتند وکاربسیارارزنده ای کردند.به تبلیغات منفی اقلیت گوش ندهید.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
خاک توی سرتون برای مردم زر میزنن تا زن میبینن عکس میگیرن اگه برین کنار دریا اروپا چه خاکی بر سر میریزین؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv