رقبا معمولا باید در چارچوب هنجارهای موجود عمل کنند حتی اگر با آن مخالف باشند
تحلیلگران غربی از بریکس به دلیل "دیپلماسی تله بدهی" انتقاد کرده اند و استدلال میکنند که پکن وامهایی را به کشورهای...
عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با فرارو
اصلا لزومی نداشت آقای جلیلی دولت سایه تشکیل دهد. این روزها یک کلیپ در فضای مجازی پربازدید شده که میبینیم شهید...
سیاست در فردای ریاست جمهوری در گفتگو با علی باقری؛
عرصه سیاست داخلی در ایران پیچیدگیهای خود را دارد. با انتخاب نهمین رئیسجمهور و تشکیل دولت چهاردهم، این پیچیدگیها...
حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با فرارو تحلیل کرد:
در سطح جامعه یک ترس جدی نسبت به انتخاب مجدد آقای جلیلی وجود دارد. سیاست خارجی و داخلی که ایشان و طرفدارانشان دنبال...
شب گذشته سوالات جهت دار مجری و پریدنهای مکرر میان کلام مسعود پزشکیان، حرص بسیاری را در آورد. به عقیده کارشناسان،...
انجام چنین تغییراتی کاملا ضروری است. وزارت خارجه بدون معاونت اقتصادی معنی ندارد. امید است با انجام این تغییرات بخش بین الملل وزارت صنعت، معدن و تجارت هم ارتقای کیفی یافته و با وزارت خارجه هماهنگ شده و تحولی که در تجارت خارجی انتظارش می رود را عملیاتی کند.
اگر دوستان بدون تعصب به رزومه ی جناب وزیر و همچنین شخصیت ذاتی ایشون توجه کنند ، درمیابند که ظریف میتونست مسئول مذاکرات باشه ، ونه وزیر !،!
چرا که ایشون یه نیروی ستادی نیستند و با ماموریت های گسترده و فنی وزارت خارجه بصورت کامل و لازم آشنا نیستند.
بخاطر همین ضعف بود که دیدیم در 5سال اخیر کل وزارت خارجه خلاصه شده بود در مذاکرات هسته ای و لاغیر!!
والسلام
مشکل خیلی بزرگتر داشتن نیروهای غیرمتخصص و تقویت نیروهای چند منظوره با میزان تخصص پایین در هر حوزه است.
یعنی ما کارشناس مثلا متخصص ایتالیا که شناخت کافی از فرهنگ، تاریخ، زبان، سیاست و اقتصاد این کشور داشته باشد نداریم و کسی با سه سال ماموریت متخصص ایتالیا نمیشود.
این امر در مورد بقیه کشورها - بجز بعضی از کشورهای عربی - به همین گونه است.
کارشناسان وزارت خارجه طبق رویه جاری باید در کشورهای مختلف ماموریت انجام بدهند، یعنی هم خوش آب و هوا و هم بد آب و هوا. به همین دلیل هنگام بازنشستگی بجز اطلاعات سطحی و درحال فراموشی و هزاران خاطره خصوصی چیز دیگری نمی دانند.