bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۵۰۳

ارتش برمه به سربازگیری کودکان متهم شد

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۸۶

یک گروه مدافع حقوق بشر می گوید ارتش برمه به طور گسترده ای از کودکان و نوجوانان استفاده می کند.

دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که ارتش برمه، برای جبران کمبود سرباز بزرگسال، کودکان و نوجوانان را استخدام می کند.

در گزارش اخیر این گروه مستقر در آمریکا، گفته شده کودکانی که در برخی موارد، سن آنها حتی از ده سال بالاتر نمی رود، با ضرب و شتم و تهدید، مجبور به پیوستن به ارتش می شوند.

دولت برمه قبلا گفته است که برای جلوگیری از سربازگیری کودکان و نوجوانان تلاش می کند.

گروه دیده بان حقوق بشر، از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهد برای بازداشتن ارتش برمه از بکار گیری کودکان و نوجوانان، به طور جدی وارد عمل شود.

'دستکاری مدارک'
این گروه مدافع حقوق بشر، از برمه گزارشی زیر عنوان فروش برای سربازی: «سربازگیری و بکارگیری کودکان سرباز در برمه تهیه کرده است.»

این گزارش می گوید هزاران کودک و نوجوان در ارتش برمه خدمت می کنند.

تهیه کنندگان این گزارش ادعا می کنند که ارتش برمه با حضور در میان جامعه به سربازگیری کودکان می پردازد و همچنین برخی دلال ها، در بدل دریافت پول، کودکان را برای خدمت سربازی، در اختیار ارتش قرار می دهند.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که ماموران سربازگیری در برمه، برای قانونی جلوه دادن استخدام کودکان و نوجوانان، سن آنها را در مدارک و اسناد دولتی، بالاتر می نویسند.

دیده بان حقوق بشر به نقل از یک نوجوان برمه ای نوشته است که ماموران او را مجبور کردند سن خود را به دروغ بالاتر جلوه دهد.

به نوشته این گزارش، یک نوجوان گفته است: «وقتی من گفتم شانزده ساله هستم، آنها به من سیلی زدند و گفتند: تو هجده ساله هستی، بگو هجده!»

در ادامه به نقل از این نوجوان گفته شده "من می خواستم به خانه ام برگردم، اما آنها نگذاشتند."

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود می گوید سربازان کم و سن سال، پس از سپری کردن یک دوره آموزشی هجده هفته ای، وارد ارتش می شوند.

بر اساس برخی گزارش ها، این سربازان جوان، در مواردی بلافاصله پس از گذراندن دوره آموزشی، به صحن های نبرد اعزام می شوند و یا مجبور می شوند در بعضی فعالیت ها از جمله آتش زدن روستاها مشارکت کنند. این رفتارها، از مصادیق نقض حقوق بشر دانسته می شود.

کشور برمه در شرق آسیا، ماه گذشته میلادی شاهد خشونت های گسترده و سرکوب مخالفان توسط نظامیان حاکم بر این کشور بود.

برچسب ها: برمه
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین